A felmentő sereg pedig az orkok képében érkezett meg a tengeren túlon az üzletek polcaira a Heroes of Might & Magic sorozat ötödik részének befejező epizódjának, a Tribes of the Eastnek képében. Annak idején, amikor kiderült, hogy a francia Ubisoft megvásárolta a Might & Magic univerzum jogait, sokan húztuk a szánkat - vajon mihez kezdenek majd vele? Aztán amikor kiderült, hogy a Nival kapta meg a világsikernek számító Heroes-sorozat ötödik részének fejlesztési jogát, sokan fellélegeztünk: a Rage of Mages sorozattal, az Etherlordsszal, és az Evil Islandsszel bizonyított orosz stúdió igazán jó cégnek számított. Aztán megjelent a program...
...és a meglehetősen vegyes fogadtatás ellenére az Ubisoft fellélegezhetett: az igazi, ortodox Heroes-hívők ugyanis hősiesen kiálltak a kissé optimalizálatlan, kissé baltával nyesett, de a harmadik rész zsenialitását megközelítő szoftver mellett. Hat különböző faj (akadémia, várbörtön, menedék, alvilág, temető és erdővár) vívta hihetetlenül hangulatos, ám érezhetően kissé félkész csatáit. A foltokat úgy vártuk, mint a messiást - és megérte, a Nival ugyanis nem engedte el a kezünket: minden javítás alapjaiban változtatta meg a programot, minden egyes patch újraértelmezte - és jobbá varázsolta! - a mágikus ötödik részt.
Aztán bejelentették az első küldetéslemezt, amely talán egy kicsit túl gyorsan jött. Alapjaiban véve nem volt rossz kis csomag - ha pedig hozzávesszük, amit a végnapjaiban látványosan döglődő 3DO és New World Computing csinált a Heroes harmadik részével, még becsületes munkának is tekinthető lett volna -, csak az alapcsomag nagyon feltornázta az elvárásokat, és kár tagadni: a mindösszesen egyetlen komoly újítást, az Erőd - törpék - bevetését hordozó Hammers of Fate ezeket nem volt képes beváltani. Új varázslatokat, meglepő taktikai változásokat, zseniális ötleteket vártunk, ehelyett egy kissé fantáziátlan fajt kaptunk csupán.
A most üzletekbe került kiegészítőlemezről a következő Guruban majd értekezem számotokra, azonban ízelítőként fontos megjegyeznem: a sorozat rajongóinak minden álma valóra vált az új expanziónak köszönhetően. Az új faj végre zseniális dizájneri döntéseket hordoz magában - nincs hibás, oda nem illő egység -, a számtalan bekerült kényelmi funkció, a kissé megvariált varázslatok és a beépített újak pedig felteszik a koronát a blizzardi zsenialitással megáldott utolsó küldetéslemezre. Reméljük, a francia kiadóóriás és az orosz fejlesztőgéniusz továbbra is együttműködik majd a sorozaton, hogy egy sok tekintetben megújult, de az alapokat megtartó hatodik részben vehessük fel újra a kesztyűt - ahogyan ezt ettől a duótól megszoktuk most már. A - szokás szerint - magyar feliratokkal ellátott változatra egy kicsit várnunk kell: november hónap folyamán érkezik majd.
...és a meglehetősen vegyes fogadtatás ellenére az Ubisoft fellélegezhetett: az igazi, ortodox Heroes-hívők ugyanis hősiesen kiálltak a kissé optimalizálatlan, kissé baltával nyesett, de a harmadik rész zsenialitását megközelítő szoftver mellett. Hat különböző faj (akadémia, várbörtön, menedék, alvilág, temető és erdővár) vívta hihetetlenül hangulatos, ám érezhetően kissé félkész csatáit. A foltokat úgy vártuk, mint a messiást - és megérte, a Nival ugyanis nem engedte el a kezünket: minden javítás alapjaiban változtatta meg a programot, minden egyes patch újraértelmezte - és jobbá varázsolta! - a mágikus ötödik részt.
Aztán bejelentették az első küldetéslemezt, amely talán egy kicsit túl gyorsan jött. Alapjaiban véve nem volt rossz kis csomag - ha pedig hozzávesszük, amit a végnapjaiban látványosan döglődő 3DO és New World Computing csinált a Heroes harmadik részével, még becsületes munkának is tekinthető lett volna -, csak az alapcsomag nagyon feltornázta az elvárásokat, és kár tagadni: a mindösszesen egyetlen komoly újítást, az Erőd - törpék - bevetését hordozó Hammers of Fate ezeket nem volt képes beváltani. Új varázslatokat, meglepő taktikai változásokat, zseniális ötleteket vártunk, ehelyett egy kissé fantáziátlan fajt kaptunk csupán.
A most üzletekbe került kiegészítőlemezről a következő Guruban majd értekezem számotokra, azonban ízelítőként fontos megjegyeznem: a sorozat rajongóinak minden álma valóra vált az új expanziónak köszönhetően. Az új faj végre zseniális dizájneri döntéseket hordoz magában - nincs hibás, oda nem illő egység -, a számtalan bekerült kényelmi funkció, a kissé megvariált varázslatok és a beépített újak pedig felteszik a koronát a blizzardi zsenialitással megáldott utolsó küldetéslemezre. Reméljük, a francia kiadóóriás és az orosz fejlesztőgéniusz továbbra is együttműködik majd a sorozaton, hogy egy sok tekintetben megújult, de az alapokat megtartó hatodik részben vehessük fel újra a kesztyűt - ahogyan ezt ettől a duótól megszoktuk most már. A - szokás szerint - magyar feliratokkal ellátott változatra egy kicsit várnunk kell: november hónap folyamán érkezik majd.