A sikeres kampány elsődleges lépése, hogy mindenekelőtt alaposan átgondoljuk, hogy mi is a célunk, mit szeretnénk elérni és ezekhez milyen mérföldkövek szükségesek. Lehet, hogy egy cég saját maga vág bele az online kampányába, az is lehet, hogy szakértőt hív vagy egy egész ügynökségi csapatot. Bármelyikre essen is a választás, az induláshoz mindegyikőjüknek segítségül szolgálhatnak az alábbiak.

selector.png

A leggyakoribb online marketing kifejezések

Amikor egy online kampánytervet készülünk megvalósítani, nem árt, ha tisztában vagyunk a manapság használatos kifejezésekkel, úgy mint briefkészítés, Buyer Persona, CPM, CTR, célközönség, stb. Lehet, hogy van, amelyikkel már találkoztál, de biztos akad olyan is, amelynek érdemes lesz utánajárnod.

Az is lehet, hogy az éppen futó kampányodban nem lesz mindegyikre szükséged, de a későbbiekben majd hasznát veszed. Így mindenképpen érdemes lesz elolvasnod az alábbiakat.

Tudnivalók a briefkészítés lépéseiről

A brief valójában egy olyan tömör összefoglaló, melyben a cég kampánykészítéssel megbízott embere részletesen tájékoztatja a marketing ügynökséget, hogy mit szeretne a cég a kampánnyal elérni.

Első lépésben ismertesd, hogy melyek a cég termékei, szolgáltatásai és a felhasználója milyen előnyhöz juthat általa? Ezt követően határozd meg azokat a marketing csatornákat, amelyeken keresztül szeretnéd az üzeneteidet eljuttatni a célközönségnek. Határozd meg számokkal, hogy milyen értékesítési növekedést szeretnél elérni. Milyen célcsoportot keresel meg? Vannak-e esetleg olyan versenytársaid, ahol fontos, hogy ne jelenjen meg a te hirdetésed?

Továbbá meg kellene határozni, hogy milyen legyen az időbeosztása a kampánynak. Vannak-e bizonyos időintervallumok, amikor ne fusson vagy menjen folyamatosan? A céged saját háttér anyagokkal szeretne hozzájárulni a marketing kampányhoz vagy azt is az ügynökségre bízod? És a legfontosabb kérdés, amelyet meg kell válaszolni, hogy mekkora a keret, amelyet a cég a kampányra szán.

Előfordul, hogy nem tudsz mindegyik kérdésre kellően válaszolni. Ebben az esetben nagyon jó választás lehet számodra a Selector Digitális Marketing Ügynökség segítsége, amellyel teljessé teheted a briefedet és elkészítheted a teljes kampányodat.

Jól irányzott kampányterv

Amikor elkészült a brief, ezt követheti a kampányterv kidolgozása. Ez az anyag az összes kampány adatait tartalmazza, mindegyiket külön költségkerettel, időtervvel. Mindegyik kampány esetében külön meg kell fogalmazni a célokat, és hogy milyen célcsoportnak mi legyen a személyre szóló üzenet.

Ha mindezek meghatározását inkább rábíznád egy tapasztalt ügynökségre, akik profik ezen a téren, akkor bátran keresd a Selector Digitális Marketing Ügynökséget!