Hogyan indítsunk útjára egy webshopot?

A legokosabb, ha szakértőket hívunk segítségül. A GrenT Média webáruház készítő szolgáltatásával nemcsak azért járunk jól, mert nem kell rögtön egy új szakmát kitanulnunk ahhoz, hogy valóban jól működő, professzionális weboldalunk legyen, hanem azért is, mert a meglévő tapasztalataikkal támogatni tudnak minket abban, hogy biztosan minden a helyére kerüljön. Egy webshop esetében ugyanis ott érdemes kezdeni a dolgot, hogy alaposan átgondoljuk már a tervezéskor, hogy mi mindent szeretnénk.

Tervezés

Tehát itt is, mint az élet szinte minden területén, sok bosszúságtól óvjuk meg saját magunkat, ha előre gondolkodunk. Ez egyrészt azt is magában kell, hogy foglalja, hogy összeszedünk és begyűjtünk minden olyan adatot és anyagot, amelyet egy áruházként működő weboldalnak meg kell jelenítenie. Már itt is több dologra kell gondolni, például a céggel kapcsolatos adatokon felül az adatkezelésre vonatkozó szabályzat is ide kell, hogy tartozzon.

grant.jpg

A jó működéshez érdemes korlátok nélküli gyors webtárhelyet igénybevenni, hiszen nincs is idegesítőbb annál, ha nehézkesen valósul meg a működés. Természetesen ez drágább lesz, ami a kiadásainkat illeti, ugyanakkor lehetőséget ad arra, hogy ne veszítsünk el az akadozó oldal miatt potenciális ügyfeleket, s minden vásárlás megvalósulhasson. 

Ha megvan a tárhely, s persze a domainnév, valamint összekészítettük az adatainkat és a szabályzataink is elkészültek, foglalkozhatunk a termékpalettával is. Alaposan meg kell fontolni, hogy milyen felépítés lenne megfelelő, hogyan képzeljük el a kategóriákat, miben igazodnak majd el könnyen a vevőink, milyen szűrési, keresési opciókat érdemes számukra biztosítanunk.

Ennél a lépésnél még nem probléma, ha nem teljes az árukészletünk, ha még csak néhány termékkel rendelkezünk. A fontos inkább az, hogy az a logikája összeálljon a dolognak, hogy milyen módon tudjuk a vásárlók tájékoztatását a lehető legjobban megoldani, s elősegíteni azt, hogy a vásárlás mellett döntsenek. 

A valóban hatékony működés érdekében nem szabad megfeledkezni a meták beállításáról sem, ahogy az url-nek is olyannak kell lennie, ami segíti azt, hogy az adott termék megtalálható legyen. Ennél a lépésnél már SEO szempontok is felmerülnek, s mivel ez az áruház online környezetben működik, nem is lehet kérdés, hogy a keresőoptimalizálás fontos feladatunk lesz. 

Jöhet a külcsín!

Természetesen tartalom nélkül hiába adott egy szép oldal, ahogy ez fordítva is igaz, hiszen csillogó külcsín értékes belbecs nélkül nem fogja meghozni a vágyva várt sikert. A megjelenés szempontjából fontos a dizájn, de ez nem mehet a könnyű kezelhetőség kárára. Legyen egyensúlyban ez a két szempont is!

Ha sikeres webshopot szeretnénk működtetni, akkor mindenképpen tartsuk észben a fentebb leírtakat!