Azt hiszem, hogy az egész szerkesztőség nevében mondhatom, hogy a PC Guru az a hely, ahol jó értelemben találkozik a munka és a szórakozás, valamint a hobbi és a hivatás. Az ember általában a hétvégékbe igyekszik belesűríteni mindazt, amire hétköznap nem jut ideje, köztük egy kis kikapcsolódást is, és mivel utóbbi sok esetben egyenlő a videójátékokkal, gyakran ezeken a napokon kerül elő egy régi kedvenc, egy kihagyott újdonság, vagy akár egy várva várt új megjelenés. Hétvégame rovatunkban, hétről hétre, néhány szerzőnk ad egy kis betekintést abba, hogy náluk éppen melyik cím és milyen okból került épp terítékre, de lássuk is, hogy mi jutott erre a hétre.

descriptive text

Britpopper

Előfordul, hogy az ember előre tudja már egy játékról, hogy az nem lesz valami igazán jó (mondjuk megnézi az értékeléseket, vagy elolvas pár tesztet korábbról), viszont reménykedik abban, hogy mégis pozitívan fog csalódni, mert például bízik a fejlesztőcsapatban. Néha jól sül el a dolog, de az esetek többségében marad a vaskos csalódás, mint ahogy nálam a Twin Mirror esetében. Bizalmat szavaztam neki, hiszen a DONTNOD Entertainment játékait alapvetően kedvelem, sőt, a Remember Me és a Life is Strange ott vannak az örökös kedvenceim között. Ha nem is vártam újabb klasszikust, de legalább egy Life is Strange 2 kaliberű alkotásra számítottam – viszont a Twin Mirror még ezt sem volt képes hozni.

twin-mirror20210722173124.jpg

"Hogy akkor miért is játszom ezzel hétvégén?" – kérdezhetitek. Nos, ha már belekezdtem (és lenyomtam az első két befejezéssel), akkor csak kimaxolom, hiszen egyáltalán nem hosszú. És be kell valljam, az eleje egészen ígéretes, még annak ellenére is, hogy a DONTNOD csak nem képes megszabadulni attól az általános klisétől – és ez betudható a lusta történetírásnak is –, hogy a főszereplő visszatér régi szülővárosába, ahol a dolgok és az emberek is megváltoztak, stb., stb. Láttuk már ezt párszor. A Twin Mirror erre bedobhatott volna egy kellően sötét, misztikus thriller koncepciót, de összességében csak egy lerágott csont klisé-halmazra futotta, ahol egy nyugdíjazott Torrente is kitalálta volna, hogy ki a gyilkos. Igazán kíváncsi lettem volna, hogy miféle játék sül ki ebből, ha megtartják az eredeti, sci-fi-be hajló koncepciót és jobban ráfekszenek a történetírásra. Ez így nálam egy gyenge közepes, és nagyon bízom benne, hogy a franciák következő narratív kalandjátéka inkább a Tell Me Why szintjét fogja megütni, mintsem Sam Higgs álmos kisvárosbeli nyomozgatását.

bullseye

A rossz hír, hogy a Controlnak még nem értem a végére. A jó hír viszont, hogy a fő történetszálat letudtam (az útvesztő tényleg baromi hangulatos volt), most már csak a mellékküldetések vannak hátra, kis rendrakás, új ruhák beszerzése, ilyesmik. No meg a két DLC, amennyiben sikerül behúzniuk a történetükkel – amire elég nagy az esély. Szóval ezzel még elleszek egy darabig.

hetvegamebullseye20210729a.jpg

Yakuza ügyben köszönöm a szavazatokat és véleményeket, de a demokratikus játékszabályokat sutba vágva úgy döntöttem, a megjelenés szerinti első résszel kezdek (majd, Control után), hogy ezzel is megőrizzem a készítők kreatív víziójának integritását, 4:3-ban. És a szakértő kolléga ajánlása alapján majd néha szünetet fogok tartani a részek között.

hetvegamebullseye20210729b.jpg

Ami a kisebb időkitöltő játékokat illeti, a Cats Organized Neatly macsekjait sikerült mind összeszardíniáznom, így majdnem kazuár cím nélkül maradtam. De akkor a neten szóba került a SNKRX, ami a régi nokiás kígyó ötvözése aréna-harccal és toronyvédelemmel, rougelite köntösben. Szóval sok minden került a játékba, ha szépség nem is. Még csak egyszer teljesítettem a 25 alapszintet, így nem tudom mennyire lesz tartósan szórakoztató, de egyelőre ígéretes. Akinek szintén érdekesnek tűnik a fentiek alapján, nyugodtan nézzen rá a játékra, mivel akció nélkül is csak kb. 1000 forint.

wilson

Lezárult a Hétvégame-telenovellám Zelda-történetszála: csütörtök este, kereken 40 óra végeztével legördült a Skyward Sword HD stáblistája, így már csak a keserédes várakozás maradt a Breath of the Wild 2-ig, ami félek, lehet, hogy a Switch utolsó nagy játéka lesz, ha csak 2023-ban érkezik. De azért reménykedjünk egy jövő évi megjelenésben. Unatkozni addig sincs miért: az eredeti tervem az lett volna, hogy a NEO: The World Ends with You lesz a következő a soron, de feltámadt a Microprose, megjelent első új játékuk, és valakinek tesztelnie kell – úgyhogy a hétvége egy része a HighFleeté!

highfleet.jpeg

Zoo_Lee

Lehet, hogy kissé bagatell és elcsépelt, de a július végi igen tekintélyes tesztmennyiségem mellett ha kicsit kikapcsolok, újabban a Doom első és második részére esik a választásom. Amellett, hogy ezt a két klasszikust valószínűleg soha nem fogom megunni és időről-időre újra előkerülnek egy-egy végigjátszás erejéig, az utóbbi időben főleg source portokkal és olyan komolyabb modokkal játszottam őket újra, mint a Brutal Doom. A Game Pass-ról letölthető változatokkal egyrészt belekezdtem egy régóta esedékes 'vanilla' újrajátszásba, illetve tervezem végigvinni azt a számtalan add-ont is, amelyekre a Bethesda hivatalos áldását adta és a játék menüjéből letölthetőek, mint a Doom Zero vagy a héten megjelent Earthless: Prelude.

doom-ii-classic-2021-07-30-01357.png

Ez lett volna Hétvégame rovatunk eheti beszámolója. Ti melyik játékba ugrotok bele a hétvégén?