Már csak néhány nap, és megjelenik a Horizon Zero Dawn Remastered, amely nem csupán megszépíti, de élettel telibbé is varázsolja Aloy első kalandját. A szokásos dolgok mellett a bevilágítási rendszer is jelentős átalakuláson ment keresztül (legyen szó az átvezetőkről vagy magáról a játékról), részletesebbek lettek a karaktermodellek (főként a haj, a bőr és a ruhák terén történt szintlépés), Aloy mellett pedig most már a társaink is reagálni fognak az időjárási körülményekre, így kevésbé tűnnek élettelen bábuknak, amikor hozzánk csapódnak egy-egy küldetés erejéig. Látvány terén igencsak nagy a különbség a 2017-es eredeti és a 2024-es verzió között, ahogyan azt egy rajongó is kiemelte a Twitteren, aki két képpel szemléltette a grafikai fejlődést:
Horizon Zero Dawn was our first open-world game. It featured locations over a 30+ square kilometer area in a 24-hour light cycle. It was extremely hard to check every nook and cranny of the world to see if the lighting functioned correctly. This was a location that malfunctioned https://t.co/M81wLxmL9E
— Jan-Bart van AstroBeek (@janbartvanbeek) October 22, 2024
A két screenshot pontosan ugyanazon a helyszínen és ugyanabban a napszakban készült, de a Remastered-változatban minden sokkal élesebbnek és élénkebbnek tűnik, különösen a zöld növényzet tűnik ki igazán. Erre reagálva a Guerrilla Games művészeti igazgatója, Jan-Bart van Beek elmagyarázta, miért történt ilyen nagymértékű változás. „A Horizon Zero Dawn volt az első nyílt világú játékunk” – kezdi. „Több mint 30 négyzetkilométeres területen, 24 órában váltakozó fényciklusokkal bevilágított helyszíneket tartalmazott. Rendkívül nehéz volt a világ minden zugát ellenőrizni, hogy a világítás megfelelően működik-e. Ez pont egy olyan helyszín volt, ahol nem működött megfelelően” – reagált a fenti képre. Az október 31-én PC-re és PS5-re érkező kiadásra tehát mindenképp érdemes lesz majd ránézni, már csak azért is, mert az előzetes reakciók alapján a Nixxes fantasztikus munkát végzett!