Már csak néhány nap, és megjelenik minden idők egyik legfeleslegesebbnek tartott felújítása, avagy az október 31-én érkező Horizon Zero Dawn Remastered, amely nem csupán megszépíti, de élettel telibbé is varázsolja Aloy első kalandját. Ez utóbbiról a Guerrilla Games-nek besegítő Nixxes Software értekezett egy részletekbe menő írásban (avagy deep dive), bemutatva néhány olyan újdonságot, ami indokolttá teszi az első blikkre kissé meredeknek tűnő 50 dolláros/eurós árcédulát. A csokor talán legfontosabb darabja a különböző településeket érinti, mivel a combosabb vasnak köszönhetően a fejlesztők sokkalta több NPC-t pakolhattak a falvakba és a táborokba (valamint ugye Meridianbe), amik így valóban az élő, lélegző környezet illúzióját keltik majd – már csak azért is, mert szinte minden karakter csinál valamit a képernyőn, a tevékenységekhez pedig egy-két új animációt is kapunk.
Szintén fontos elem, hogy ezúttal sokkalta sűrűbb és élethűbb növényzet várja a játékosokat, mint a PlayStation 4-es eredeti esetében, ráadásul a homok és a hó is reagál a lépteinkre – ez utóbbi ugyebár csak a Frozen Wilds nevű kiegészítőben volt benne, a Zero Dawnban nem. Tekintve, hogy a programban 300 dialógus kapott helyet, értelemszerűen ezen a téren is várhatunk némi javulást, méghozzá nem is kicsit, hiszen 10 órányi új motion capture felvétel gondoskodik arról, hogy életszerűbbek legyenek a társalgások – a végeredmény az ígéretek szerint elég közel áll a Forbidden Westben látottakhoz.
És ha ez még mindig nem lenne elég, a bevilágítási rendszer is jelentős átalakuláson ment keresztül (legyen szó az átvezetőkről vagy magáról a játékról), részletesebbek lettek a karaktermodellek (főként a haj, a bőr és a ruhák terén történt szintlépés), Aloy mellett pedig most már a társaink is reagálni fognak az időjárási körülményekre, így kevésbé tűnnek élettelen bábuknak, amikor hozzánk csapódnak egy-egy küldetés erejéig. Ez a kis összefoglaló bizonyára nem fogja meggyőzni a szkeptikusokat a Horizon Zero Dawn Remastered létjogosultságáról, ám talán rámutat arra, hogy a Guerrilla és a Nixxes valóban elég sokat dolgozott azon, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a projektből, így akik PS5-ön találkoznak először a tűzhajú lány históriájával, azok szinte biztosan nem fogják megbánni a vásárlást. Ti bezsákoljátok majd a felújítást?
A borítóképek forrása: Steam