Egy korábbi szivárgást követően a State of Play során végre hivatalosan is lerántották a leplet arról a felújításról, amit a világon senki sem kért, a Sony azonban mégis úgy érezte, hogy van rá igény a rajongók részéről. Természetesen arról a Horizon Zero Dawn Remasteredről beszélünk, amely némileg szebb köntösbe bújtatja Aloy legelső kalandját, ami egyébként a mai napig rendkívül mutatós, tehát adja magát a kérdés, hogy mégis kinek szánja a cég a ráncfelvarrott verziót? Erre sajnos nem tudjuk a választ, annyi viszont biztos, hogy október 31-én PC-re (már most tessék felkészülni a kötelező PSN fiókra!) és PS5-re is befut a Guerrilla Games és a Nixxes Software élesebb textúrákat, DualSense támogatást, átalakított bevilágítási rendszert és új karaktermodelleket kínáló produkciója, szóval néhány hét múlva kiderül, mennyi értelme volt leporolni a PlayStation 4 egyik legsikeresebb belsős fejlesztésű alkotását.
We brought over Aloy’s model from
— Jan-Bart van AstroBeek (@janbartvanbeek) September 25, 2024
Forbidden west. We also reworked the character lighting to match the look of HFW and improve skin tones. Hair shaders are also improved. The slight blurring you see between ps4 and ps5 is because the PS4 image here has motion blur turned off https://t.co/F0ijlydZBT
Ha pedig már szóba kerültek a karaktermodellek, térjünk is rá gyorsan hírünk témájára, avagy Aloy-ra, a tűzhajú protagonista új modellje ugyanis nem igazán nyerte el az emberek tetszését, így aztán hamar megszülettek azok a képek, amelyek összevetik az új arcot a PS4-es verzióval. Ezekre a kritikákra reagált nemrég a Horizon Zero Dawn Remastered művészi igazgatója, Jan-Bart van Beek, aki X-en igyekezett elmagyarázni, hogy miért alaptalan ez az összehasonlítás.
„Aloy modelljét a Forbidden Westből hoztuk át” – értekezett a fejlesztő. „A karaktert érintő világítást is átdolgoztuk, hogy a végeredmény jobban igazodjon a HFB látványvilágához, emellett pedig a bőr és a haj megjelenésén is javítottunk. Az enyhe elmosódás, amit a PS4-es és a PS5-ös verzió között láttok, azért van, mert a PS4-es képen ki van kapcsolva a motion blur” – tette hozzá. A művész szerint tehát a motion blur az oka annak, hogy a felújítás főszereplője került némi alapozó, ezt pedig egy közeli képpel is aláhúzta, kiemelve, hogy a motion blur és a YouTube tömörítés kombinációja „nem túl kegyes a PS5-ös képernyőképekhez”. Papíron tehát minden rendben lesz Aloy külsejével, október végén pedig már bárki leellenőrizheti, hogy igaza volt-e a fejlesztőnek.
A borítóképek forrása: PlayStation Studios, PlayStation.Blog