Egy korábbi szivárgást követően a State of Play során végre hivatalosan is lerántották a leplet arról a felújításról, amit a világon senki sem kért, a Sony azonban mégis úgy érezte, hogy van rá igény a rajongók részéről. Természetesen arról a Horizon Zero Dawn Remasteredről beszélünk, amely némileg szebb köntösbe bújtatja Aloy legelső kalandját, ami egyébként a mai napig rendkívül mutatós, tehát adja magát a kérdés, hogy mégis kinek szánja a cég a ráncfelvarrott verziót? Erre sajnos nem tudjuk a választ, annyi viszont biztos, hogy október 31-én PC-re (már most tessék felkészülni a kötelező PSN fiókra!) és PS5-re is befut a Guerrilla Games és a Nixxes Software élesebb textúrákat, DualSense támogatást, átalakított bevilágítási rendszert és új karaktermodelleket kínáló produkciója, szóval néhány hét múlva kiderül, mennyi értelme volt leporolni a PlayStation 4 egyik legsikeresebb belsős fejlesztésű alkotását.

Ha pedig már szóba kerültek a karaktermodellek, térjünk is rá gyorsan hírünk témájára, avagy Aloy-ra, a tűzhajú protagonista új modellje ugyanis nem igazán nyerte el az emberek tetszését, így aztán hamar megszülettek azok a képek, amelyek összevetik az új arcot a PS4-es verzióval. Ezekre a kritikákra reagált nemrég a Horizon Zero Dawn Remastered művészi igazgatója, Jan-Bart van Beek, aki X-en igyekezett elmagyarázni, hogy miért alaptalan ez az összehasonlítás. 

„Aloy modelljét a Forbidden Westből hoztuk át” – értekezett a fejlesztő. „A karaktert érintő világítást is átdolgoztuk, hogy a végeredmény jobban igazodjon a HFB látványvilágához, emellett pedig a bőr és a haj megjelenésén is javítottunk. Az enyhe elmosódás, amit a PS4-es és a PS5-ös verzió között láttok, azért van, mert a PS4-es képen ki van kapcsolva a motion blur” – tette hozzá. A művész szerint tehát a motion blur az oka annak, hogy a felújítás főszereplője került némi alapozó, ezt pedig egy közeli képpel is aláhúzta, kiemelve, hogy a motion blur és a YouTube tömörítés kombinációja „nem túl kegyes a PS5-ös képernyőképekhez”. Papíron tehát minden rendben lesz Aloy külsejével, október végén pedig már bárki leellenőrizheti, hogy igaza volt-e a fejlesztőnek.

A borítóképek forrása: PlayStation Studios, PlayStation.Blog