Az első hírek ugye arról szóltak, hogy a fizetős rész pár aprósággal nyújt többet: klánalapítás, 24 órás támogatás, nagyobb készlet, több létrehozható karakter, gyorsabb szerverhozzáférés. Sokan felvetették a kérdést, hogy ez megér-e havi tíz (bocsánat: 9,95) dollárt. Úgy tűnik, Roper bácsiék is, hiszen a szakállas marketingarc most jóval zsírosabb dolgokról mesélt egy interjúban.
Meglepő (?) módon rögtön a kiadás napján kapunk majd egy foltot, mely kisebb javításokat tartalmaz, ez lesz a Patch 0, és mindenkinek jár. December elején azonban érkezik a Patch 1, a maga 300 megás nagyságával (a zérófolt 30 mega lesz), és ez már csak az előfizetőknek fog örömet okozni. Lesz benne egy új hub, nem is akármilyen: Stonehenge maga, mely végre felfedi ősi titkát: hatalmas ereje ellenáll a démonok támadásának; a koncepciórajzok csudás látványt nyújtanak: mindenhol felégett föld, pusztulás, a kőoszlopok pedig sértetlenül, büszkén merednek az égnek. Ráadásul ez a hely még sokkal nagyobb jelentőséggel fog bírni: teleportkapuként funkcionál, melyen keresztül a később bekerülő új területeket el lehet majd érni.
Természetesen az új helyszínekhez friss sztoriszálak, küldetések, szörnyek, fegyverek és tárgyak is kapcsolódnak, sőt új osztályok is érkeznek, a maguk friss képességeivel, mágiáival. Roper abban nem volt száz százalékig biztos, hogy a Patch 1-ben kapunk új kasztot, de a következőkben, melyek a tervek szerint háromhavonta érkeznek majd, biztosan. És amint az már korábban elhangzott, a ládánk, azaz cuccaink tárolója egy 6x8-as szekcióval bővül, bónuszként.
Az egyes minikiegészítőkön kívül témacsomagok is tervbe vannak véve, amelyek az MMO-játékosok előtt már ismertek, azaz egy-egy ünnep, mint például a karácsony témakörére hangolt cuccok és körítések lapulnak bennük (limitált ideig elérhető területek, szörnyek, missziók, jutalmak, különféle rendezvények, és az oly népszerű minilények, azaz petek).
Hogy fokozzuk a dolgot: a Hellgate London Underground portál még több jóságot ígér. Például Hardcore módot, melyben minden karakternek csak egy élete lesz, és nincs respawn, feltámadás, akik pedig igazán bátrak, az Elite Hardcore szintet is megpróbálhatják. Benne lesz a pakkban persze a már ígért klánalapítás is, melyet egy Guild Herald (céhcímer) megvásárlásával indíthatunk. Mindenki egy időben csak egy banda tagja lehet, és ha a vezető lelép, átadhatja a kormányt egy céhtársának. Szintén az előzetes tervekhez igazodva kapunk PvP módot is, az egymás elleni harcra speciális arénákban keríthetünk sort, egyedül és csapatban egyaránt, a győztesekre speciális jutalmak várnak. A pontgyűjtők sem maradnak ki: kőkemény feladatokat és hosszú távú megbízásokat vállalhatnak be, melyek értékes pontokat jelentenek (Xboxon ez ugye az Achievement-rendszer része, nem tudom, PC-n ez érvényes-e).
A többjátékos szekció is kap némi extrát, például akciós lehetőséget, ahol a különféle cuccainkat elárverezhetjük, illetve a játékba épített, belső e-mail rendszert is jó hír, hogy ezt nemcsak az előfizetők, de a játék mezítlábas vásárlói is élvezhetik majd, remélhetőleg ez már a Patch 0 része lesz. Érdekesség, hogy eme foltban teljesen megváltozik majd a helyszínek elrendezése is, ugyanis a bétatesztek visszajelzései alapján a fejlesztők átcsoportosították ezeket, hogy jobban elkülönüljenek az egyes fejezetekben. Ugyancsak a kritikák miatt változni fog a fegyverek statisztikájának megjelenítése, és e szerszámzatok összehasonlításának rendszere is, ugyanis most túlságosan leegyszerűsített és kissé faramucinak találtatott a dolog; a jelenlegi power rating helyett a tervek szerint a srácok visszatérnek az akció-RPG-k jól bevált DPS (damage per second) szisztémájához.
Nos tehát, a fentiek alapján ki-ki eldöntheti, hogyan viszonyul ehhez az egészhez. Személyes véleményem az, hogy szólistaként nem éri meg a dolog: ha háromhavonta kapok egy új helyszínt, kasztot, és a többit, az azt jelenti, hogy ezért 30 dollárt csengettem ki, ami "jobb helyeken" egy teljes expanzió ára, és így no comment kategória. Ha a multik megszállottja valaki, érdemesebb átgondolni a dolgot, de itt a nagy kérdés az, nem talál-e hasonló vagy jobb játékélményt kínáló címeket akár ingyen (egészen a Diablo II-től az olyan nem fizetős MMO játékokig, mint a Guild Wars), akár hasonló árkategóriában, az MMOG-szegmensben. Én ezúton tehát fenntartásomat fejezem ki eme üzleti modellel szemben, de a döntés joga a ti kezetekben van...
Meglepő (?) módon rögtön a kiadás napján kapunk majd egy foltot, mely kisebb javításokat tartalmaz, ez lesz a Patch 0, és mindenkinek jár. December elején azonban érkezik a Patch 1, a maga 300 megás nagyságával (a zérófolt 30 mega lesz), és ez már csak az előfizetőknek fog örömet okozni. Lesz benne egy új hub, nem is akármilyen: Stonehenge maga, mely végre felfedi ősi titkát: hatalmas ereje ellenáll a démonok támadásának; a koncepciórajzok csudás látványt nyújtanak: mindenhol felégett föld, pusztulás, a kőoszlopok pedig sértetlenül, büszkén merednek az égnek. Ráadásul ez a hely még sokkal nagyobb jelentőséggel fog bírni: teleportkapuként funkcionál, melyen keresztül a később bekerülő új területeket el lehet majd érni.
Természetesen az új helyszínekhez friss sztoriszálak, küldetések, szörnyek, fegyverek és tárgyak is kapcsolódnak, sőt új osztályok is érkeznek, a maguk friss képességeivel, mágiáival. Roper abban nem volt száz százalékig biztos, hogy a Patch 1-ben kapunk új kasztot, de a következőkben, melyek a tervek szerint háromhavonta érkeznek majd, biztosan. És amint az már korábban elhangzott, a ládánk, azaz cuccaink tárolója egy 6x8-as szekcióval bővül, bónuszként.
Az egyes minikiegészítőkön kívül témacsomagok is tervbe vannak véve, amelyek az MMO-játékosok előtt már ismertek, azaz egy-egy ünnep, mint például a karácsony témakörére hangolt cuccok és körítések lapulnak bennük (limitált ideig elérhető területek, szörnyek, missziók, jutalmak, különféle rendezvények, és az oly népszerű minilények, azaz petek).
Hogy fokozzuk a dolgot: a Hellgate London Underground portál még több jóságot ígér. Például Hardcore módot, melyben minden karakternek csak egy élete lesz, és nincs respawn, feltámadás, akik pedig igazán bátrak, az Elite Hardcore szintet is megpróbálhatják. Benne lesz a pakkban persze a már ígért klánalapítás is, melyet egy Guild Herald (céhcímer) megvásárlásával indíthatunk. Mindenki egy időben csak egy banda tagja lehet, és ha a vezető lelép, átadhatja a kormányt egy céhtársának. Szintén az előzetes tervekhez igazodva kapunk PvP módot is, az egymás elleni harcra speciális arénákban keríthetünk sort, egyedül és csapatban egyaránt, a győztesekre speciális jutalmak várnak. A pontgyűjtők sem maradnak ki: kőkemény feladatokat és hosszú távú megbízásokat vállalhatnak be, melyek értékes pontokat jelentenek (Xboxon ez ugye az Achievement-rendszer része, nem tudom, PC-n ez érvényes-e).
A többjátékos szekció is kap némi extrát, például akciós lehetőséget, ahol a különféle cuccainkat elárverezhetjük, illetve a játékba épített, belső e-mail rendszert is jó hír, hogy ezt nemcsak az előfizetők, de a játék mezítlábas vásárlói is élvezhetik majd, remélhetőleg ez már a Patch 0 része lesz. Érdekesség, hogy eme foltban teljesen megváltozik majd a helyszínek elrendezése is, ugyanis a bétatesztek visszajelzései alapján a fejlesztők átcsoportosították ezeket, hogy jobban elkülönüljenek az egyes fejezetekben. Ugyancsak a kritikák miatt változni fog a fegyverek statisztikájának megjelenítése, és e szerszámzatok összehasonlításának rendszere is, ugyanis most túlságosan leegyszerűsített és kissé faramucinak találtatott a dolog; a jelenlegi power rating helyett a tervek szerint a srácok visszatérnek az akció-RPG-k jól bevált DPS (damage per second) szisztémájához.
Nos tehát, a fentiek alapján ki-ki eldöntheti, hogyan viszonyul ehhez az egészhez. Személyes véleményem az, hogy szólistaként nem éri meg a dolog: ha háromhavonta kapok egy új helyszínt, kasztot, és a többit, az azt jelenti, hogy ezért 30 dollárt csengettem ki, ami "jobb helyeken" egy teljes expanzió ára, és így no comment kategória. Ha a multik megszállottja valaki, érdemesebb átgondolni a dolgot, de itt a nagy kérdés az, nem talál-e hasonló vagy jobb játékélményt kínáló címeket akár ingyen (egészen a Diablo II-től az olyan nem fizetős MMO játékokig, mint a Guild Wars), akár hasonló árkategóriában, az MMOG-szegmensben. Én ezúton tehát fenntartásomat fejezem ki eme üzleti modellel szemben, de a döntés joga a ti kezetekben van...
Amúgy szerintem nem érdemes a Hellgate-t a WoW-ra hasonlítani.. hihhhhhhetetlen nagy a különbség.
És visszatérve torrenthez: a Hellgate most pont úgy áll, hogy csak akkor tudsz neten játszani, hogyha havonta fizetsz. De aki nem akar neten játszani, az inkább letölti netről, minthogy 12 rongyot kidobjon. Természetesen illegális, de te meg nem mondod, hogy ki az aki letölti, és ki az aki nem. Elején egészen tettszett a játék, de most már alábhagyott a lelkesedés.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy mindenki töltse le: hanem hogy látszik, hogy a Flagship még az multiból is pénzt akar kicsikarni, ami elég bunkóság, hogy 12 rongy után még havidíjat fizessen az illető.
Inkább megvárom The Witcher, vagy Crysis-t, minthogy egyből kidobjak 12k-t, egy olyan játékra, ami bizonytalan.
Ja,es lehet hogy masok velemenye neked hulyeseg,de akkor szerintem a tied egy nagy ,es lehet,hogy te torrentezel,en nem,hat KB ennyit akartam MR.Mazsola
Itt a Witcher (már mindjárt... ), vegye mindenki, mert egy olyan friss fejlesztőcsapat műve, akik forradalmat csináltak az RPG műfajon belül. És nem csesznek ki velünk havidíjjal, meg mindenféle hülyeséggel, ráadásul le is magyarosítják nekünk, és így olcsóbban hozzájuthatunk. A Hellgate London megbukott, és ahogy látom nem csak az én szememben. (mondjuk nálam soha nem is volt esélye...)
Amúgy sem értem, mi köze ehhez a WoW-nak, olyan értelemben, hogy amiatt szívunk XD. Azért, mert az is fizetős? Nem az indította el ezt a tendenciát. Meg különben is: ott a Guild Wars... Azt a példát is lehetne követni, úgy is meg lehet szedni magát egy cégnek, hogy havidíjat nem kér, de minden kis kiegészítésért fizetni kell (ami végülis a GW-ban nem annyira kicsi XD). Szóval nem lett volna kötelező Roper-éknek a WoW-ot majmolni... De, ha ők ezt akarták (s be is vallották, hogy WoW-addict-ak - még Kredenc készített egy interjút vele, asszem XD)...
De a lényeg: arra világítanék rá, hogy ne csesztessük már mindenért a WoW-ot... El kell menni nyáron dolgozni valami diákmunkára, és meg kell keresni rá a pénzt, hogy valaki tudjon MMO-val játszani (WoW-val), és akkor nem kell ilyen irigykedés-gyanús kijelentéseket tenni XD.
dragon83:
Kár, mert ha azon túlteszed magad, azért lettek volna ott finomságok XD. De való igaz: akkorát nem vágódtam a demotól XD. S a felugró, kikapcsolhatatlan, szar tutorial szövegek engem is idegesítettek, nagyon. Hülye amatőr megoldás, az biztos XD.
S igaz az is: ha már fizetek valamiért, az nem a Hellgate havi multija lesz XD. Inkább egy LotRO vagy WoW...
Amennyi jó játék megjelenik mostanában és fog még megjelenni idén, attól félek a Hellgate is bekerül azon jó játékok közé (mert azért jó játék) amik nagyot fognak bukni.
Na mind1, de látszik hogy megint pénzre megy az egész.
Mondhatjuk hogy "WoW-féle", de az már más, hogy játékélményben sose fogja utolérni szerintem.
Inkább jöhetne már a The Witcher vagy a Crysis.
Amúgy egyetértek abban, érdekes, hogy a Hellgate ára 12 rongy, ellenben a The Witcher 8.000-es árával.
Az alapvetően nem lenne baj, hogy "WoW-féle" XD. Szerintem... De a WoW-ban valóban kapsz havonta (hetente?) új tartalmakat, a játékot folyamatosan karban tartják, s tényleg megéri a pénzét a hatalmas, tartalmas, színes-szagos, valóban élő világ miatt. A Hellgate a demo alapján viszont eléggé szürke, a városi részek számomra monotonok voltak, s valahogy nem látom annyira, hogy változatos cuccokat lehet majd belerakni... Szóval én inkább örülnék neki, ha tényleg "WOW-féle" lenne XD.
Amúgy így végiggondolva: jön a The Witcher is, lesz új gépem is (illetve már van is - csak lusta vagyok összerakni XD LOL), így inkább azzal fogok foglalkozni... Ja, és 7990 Ft lesz a CD Galaxisban, ellentétben a Hellgate 11990-es árával . Emellett ott van az a tény is, hogy a The Witcher elég jó review-okat kapott eddig, ahogy láttam XD. A Hellgate-ről annyira nem hallottam, de így belegondolva, inkább egy vérbeli RPG-hez van kedvem, mint egy "jó" Diablo-klónhoz XD.
Meglátjuk...
De egy a lényeg: jöjjön már az a k. november 2 XD.
Am. nem érdekel ez a játék, sőt azt se tudtam,hogy ez egy ilyen WoW féle lesz,akkor meg jóhogy nem kérek belőle.