- A Hellblade: Senua’s Sacrifice-ban nem lehet sokszor meghalni
- Mert ha túlzásba visszük, elvesznek a mentéseink
- És kezdhetjük a játékot elölről
Elkezdtek kijönni az első tesztek a Ninja Theory „minimális” pénzből összehozott, AAA-kategóriás játéknak szánt Hellblade: Senua’s Sacrifice-ról, s ezek eddig egy jó játék képét festik le. De most nem ez a lényeg, hanem inkább az, hogy a tesztek némelyikében megemlítenek egy érdekes jelenséget: ha Senua túl sokszor hal meg, törlődnek a mentések és lehet elölről kezdeni a játékot. Az ember elsőre bugra gondolna, de ez kérem, nem az.
Főhősnőnk jobb karján ugyanis van egy olajos – jobb szó híján – fertőzés, ami minden egyes elhalálozáskor tovább terjed, s ha eléri Senua fejét, akkor bizony végleges Game Over felirattal találhatjuk szembe magunkat, merthogy Senua végleg beadja a kulcsot, mi pedig kezdhetjük elölről a játékot.
Hat-nyolc óra játék után ez elég frusztráló lehet, de például a PCGamesN a tesztjében külön kiemeli, hogy mindez bizony szerves része a játéknak, hozzájárul a nyomasztó hangulatához, hiszen sosem tudhatjuk, hogy a következő halálunk után mi történik. És ez az, ami nagyon sokat hozzátesz a Hellblade: Senua’s Sacrifice-hoz.
Az meg, hogy egy ilyen játék elsőre üt szerintem teljesen érthető, totál olyan mint egy interaktív film, egy megőrültem show. Imádom. Amúgy meg nekem másodszorra semmi sem szokott sokat adni már. Rám jön egy kis nosztalgia, és fél óra múlva törlés.
Szerintem az lett volna a korrekt megoldás, ha a játék a legelején rákérdez, hogy van egy ilyen opció, szeretnék-e élni vele, hogy mindenki eldönthesse, mennyire szeretné megszívatni magát és hányszor kíváncsi a játék egyszer már végigjátszott részeire.
Ez még mindig jobb megoldás a hardcore játék megvalósításához, mint az, hogy megveszed a játékot és ha meghaltál, akkor pápá veheted meg újra. Arról a játékról nem érkeztek hírek, gondolom kukázva lett azóta.
Ez még mindig jobb megoldás a hardcore játék megvalósításához, mint az, hogy megveszed a játékot és ha meghaltál, akkor pápá veheted meg újra. Arról a játékról nem érkeztek hírek, gondolom kukázva lett azóta.
Amúgy sokan negatívumként említik, hogy túl könnyen kitanulható a harc, nincs benne kihívás, szóval nem félek attól, hogy majd csak tizedjére sikerül a történet végére érni.