- Rengeteg kritikát kap a Hearthstone új jutalmazási rendszere
- A Blizzard több jutalmat ígért, de ez végül nem valósult meg
Októberben jelentették be, hogy új jutalmazási rendszert kap a Hearthstone, mely az előző héten meg is érkezett. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a játékosok rögtön rávetették magukat, hogy alaposan kielemezzék, a számítások végeredménye pedig sajnos csalódást keltő lett.
"Az új jutalmazási rendszer egyik célja, hogy több gold és egyéb jutalom járjon a játékosoknak. Nem számít, hogy kiegészítőnként 10 vagy 1000 órát játszol, több jutalomra számíthatsz, mint korábban" – ezt nyilatkozta korábban a Blizzard. Ehhez képest nem ez a helyzet: az időarányosan szerzett arany valójában alacsonyabb lett, egyedül azok jártak némileg jobban, akik nem Ranked módban játszanak, hanem a többi módot nyüstölik. Ezt a közösség egyik oszlopos tagja, az egyik legnépszerűbb streamer, Kripp is kiemelte.
Looked into new reward system. My take:
— Kripparrian (@Kripparrian) November 16, 2020
- ladder players get less gold/time (this is real bad)
- ladder are upset because Blizz said ppl will get same/more gold
- if you play not-ladder this system *seems* to be better than before
- Blizz needs to increase xp gain to fix
Aki pontosabb számításokat szeretne, az megkapja: a Rogue-specialista J_Alexander mélyebben is beleásta magát a kalkulációkba, és arra jutott, hogy kiegészítőnként akár 5000 goldtól is eleshetnek a játékosok. Ez átszámítva 50 kártyapakkot jelent, ami óriási mennyiség. Ez ráadásul csak két kiragadott példa: sokan mások bizonyították még, hogy az új rendszer egyértelműen rosszabb, mint a régi, és az extra XP-t nyújtó fizetős Tavern Pass sem segít különösebben a dolgokon.
A mai napon debütáló Madness at the Darkmoon Faire kiegészítő némileg elterelheti a játékosok figyelmét, előbb-utóbb azonban valamit kezdenie kell a Blizzardnak a jutalmazási rendszerrel, ilyen reakciókat követően ugyanis rohamos csökkenésnek indulhat a Hearthstone népszerűsége.