A tavalyi E3 óta lényegi információ nem jelent meg a Haze-ről, most végre kiszivárgott pár újdonság. A nagy csend egyik oka az, hogy a játék dizájnjában történt némi változás, a másik, hogy az egyik fejlesztő hozzászólására hagyatkozva az Ubisoft is átvariálta marketingtervét.
Az eddig eltelt idő alatt sok mindenen változtattak, kivéve az alapsztorit, ami maradt ugyanaz, vagyis egy zsoldost alakítunk, aki a Mantel cégóriásnak dolgozik, és nekünk, valamint társainknak kell rendet rakni a világban. Természetesen nem minden az, aminek látszik, és vár ránk néhány nagy fordulat is majd. A főhős új nevet kapott, Shane Carpenter bőrébe kell majd belebújnunk.
A játék története három napon ível át, több helyszínt is érintve, ezek egyike Dél-Amerika, valószínűleg Brazília (a videoelőzetesben látott Corcovado-hegyre alapozva ezt a tippet). Részleteket nem árultak el, de egy igen érdekes sztorira számíthatunk a TimeSplitters sorozat alkotóitól (ne aggódjatok, ha nem ismerős a cím, konzolos FPS-ről van szó).
A játékmenet leglényegesebb változása, hogy nem mi irányítjuk a társainkat, hanem az MI. A játék legfontosabb része a Nectar, amit nem csak mi, hanem természetesen a többi Manteles katona is használ. Ennek kétféle mellékhatása van, amit szintén mindenki meg fog tapasztalni. Az egyik a túladagolás, a másik az elvonási tünet. Előbbi úgy történhet meg, ha tovább nyomjuk a ruhánkra, egész pontosan a sisak alá szerelt adagoló gombját, mint szükséges - ez a művelet ugyanis valós időben történik, tehát óvatosnak kell lennünk. Ha mégis előfordulna a baleset, akkor nem csak homályosabban látunk, de a tüzelés felett is elveszítjük az irányítást, és ilyenkor rálövünk bárkire, aki a célkereszt elé kerül, legyen szó akár barátról, akár ellenségről. Ha pedig túl sok ideig maradung Nectar nélkül, akkor minden kifordul magából és az ellenkezőjét látjuk a "valóságnak".
A Nectar segítségével négyféle képességre tehetünk szert:
A felszerelésünk a testünket borító páncélon kívül egy BSW-72-es gépfegyverből, egy pisztolyból, egy speciális sisakból (mely valós időben jelenít meg fontos információkat, ezzel kommunikálhatunk, valamint az alján van a korábban említett Nectar adagoló) és gránátokból áll. A képernyő néha "zajos" lesz, és "Nectar rendszerhiba" üzenet fog majd villogni. Ekkor a hangok eltorzulnak, a kép fekete-fehér lesz, a békésen, csendben összeeső ellenfél helyett egy kínjában üvöltő, vérben fürdő embert látunk majd, vagy a napos délelőtt helyett viharos éjszakát, tehát minden, ami normálisnak tűnik, nagyon elromlik... De ez csak egy kis ideig tart, mert hamarosan megjelenik egy "Újraindítás" üzenet és minden visszaáll a rendes kerékvágásba, egy pillanat alatt.
A grafika sokat fejlődött az egy évvel korábban látottakhoz képest (a képek a régi verzióból vannak!), sokkal realisztikusabb lett. A füst és a tűz effektek különösen meggyőzőek, de az éjszaka megvalósítása is remek, nem csak szimplán sötét minden. A többjátékos módra is rágyúrnak, de erről majd később tudhatunk meg konkrétumokat. Igaz, azt már elárulták, hogy lesz négy fős kooperatív móka (online és offline módban is), itt akár mind a három társunk is lehet ember, ami nagyon jól jön a járművek vezetésénél, ugyanis több eszköz is a rendelkezésünkre áll a gyors helyváltoztatáshoz, sőt, általában többen is beszállhatnak, például a négyszemélyes buggyba. További információk nemsokára elérhetőek lesznek, és remélem, képeket is tudunk hamarosan prezentálni, figyeljétek majd a galériát!
A játék valamikor ősszel érkezik, ha lehet hinni a Mantel honlapnak, akkor szeptemberben. Ez az információ egyébként az oldal forrásából derül ki, a hosszú "Contents" sorban látható; a hivatalos fórumon az egyik fejlesztő ezt nyilatkozta erről: "egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom ezt az infót ;)". Az oldal emellett friss információkat is ígér május 10-re.
Az eddig eltelt idő alatt sok mindenen változtattak, kivéve az alapsztorit, ami maradt ugyanaz, vagyis egy zsoldost alakítunk, aki a Mantel cégóriásnak dolgozik, és nekünk, valamint társainknak kell rendet rakni a világban. Természetesen nem minden az, aminek látszik, és vár ránk néhány nagy fordulat is majd. A főhős új nevet kapott, Shane Carpenter bőrébe kell majd belebújnunk.
A játék története három napon ível át, több helyszínt is érintve, ezek egyike Dél-Amerika, valószínűleg Brazília (a videoelőzetesben látott Corcovado-hegyre alapozva ezt a tippet). Részleteket nem árultak el, de egy igen érdekes sztorira számíthatunk a TimeSplitters sorozat alkotóitól (ne aggódjatok, ha nem ismerős a cím, konzolos FPS-ről van szó).
A játékmenet leglényegesebb változása, hogy nem mi irányítjuk a társainkat, hanem az MI. A játék legfontosabb része a Nectar, amit nem csak mi, hanem természetesen a többi Manteles katona is használ. Ennek kétféle mellékhatása van, amit szintén mindenki meg fog tapasztalni. Az egyik a túladagolás, a másik az elvonási tünet. Előbbi úgy történhet meg, ha tovább nyomjuk a ruhánkra, egész pontosan a sisak alá szerelt adagoló gombját, mint szükséges - ez a művelet ugyanis valós időben történik, tehát óvatosnak kell lennünk. Ha mégis előfordulna a baleset, akkor nem csak homályosabban látunk, de a tüzelés felett is elveszítjük az irányítást, és ilyenkor rálövünk bárkire, aki a célkereszt elé kerül, legyen szó akár barátról, akár ellenségről. Ha pedig túl sok ideig maradung Nectar nélkül, akkor minden kifordul magából és az ellenkezőjét látjuk a "valóságnak".
A Nectar segítségével négyféle képességre tehetünk szert:
- Előérzet: Pókember veszélyérzetéhez hasonló, ha bármilyen (golyó, gránát, pusztakéz/szúró-vágófegyver) támadás közelít felénk, a talajban egy hullámzás indul el, amelynek középpontja a veszély forrása.
- Észlelés: lényegében olyan, mint egy hőlátó szemüveg, a közelben lévő ellenfeleket teszi láthatóvá, hasonló effekttel.
- Támadás: nagyon erősek leszünk, a puskatus egy ütésével meg tudunk ölni bárkit.
- Fókusz: a mesterlövészeknek válhat ez hasznára, ugyanis ráközelít, ráfókuszál egy ellenfélre, akit így könnyedén le lehet lőni.
A felszerelésünk a testünket borító páncélon kívül egy BSW-72-es gépfegyverből, egy pisztolyból, egy speciális sisakból (mely valós időben jelenít meg fontos információkat, ezzel kommunikálhatunk, valamint az alján van a korábban említett Nectar adagoló) és gránátokból áll. A képernyő néha "zajos" lesz, és "Nectar rendszerhiba" üzenet fog majd villogni. Ekkor a hangok eltorzulnak, a kép fekete-fehér lesz, a békésen, csendben összeeső ellenfél helyett egy kínjában üvöltő, vérben fürdő embert látunk majd, vagy a napos délelőtt helyett viharos éjszakát, tehát minden, ami normálisnak tűnik, nagyon elromlik... De ez csak egy kis ideig tart, mert hamarosan megjelenik egy "Újraindítás" üzenet és minden visszaáll a rendes kerékvágásba, egy pillanat alatt.
A grafika sokat fejlődött az egy évvel korábban látottakhoz képest (a képek a régi verzióból vannak!), sokkal realisztikusabb lett. A füst és a tűz effektek különösen meggyőzőek, de az éjszaka megvalósítása is remek, nem csak szimplán sötét minden. A többjátékos módra is rágyúrnak, de erről majd később tudhatunk meg konkrétumokat. Igaz, azt már elárulták, hogy lesz négy fős kooperatív móka (online és offline módban is), itt akár mind a három társunk is lehet ember, ami nagyon jól jön a járművek vezetésénél, ugyanis több eszköz is a rendelkezésünkre áll a gyors helyváltoztatáshoz, sőt, általában többen is beszállhatnak, például a négyszemélyes buggyba. További információk nemsokára elérhetőek lesznek, és remélem, képeket is tudunk hamarosan prezentálni, figyeljétek majd a galériát!
A játék valamikor ősszel érkezik, ha lehet hinni a Mantel honlapnak, akkor szeptemberben. Ez az információ egyébként az oldal forrásából derül ki, a hosszú "Contents" sorban látható; a hivatalos fórumon az egyik fejlesztő ezt nyilatkozta erről: "egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom ezt az infót ;)". Az oldal emellett friss információkat is ígér május 10-re.