A nem túl távoli jövőben járunk, a 2040-es évek végén, mikor már nem létezik az ENSZ és a NATO sem. Ha egy kormánynak szüksége van katonákra háborúkhoz vagy máshoz, akkor a magáncégekhez fordulnak. Ezek közt az egyik legnagyobb a Mantel Global Industries. Jack Carpenter is náluk zsoldos, az ő bőrébe bújunk.
A Mantel viszont nem csak ezzel foglalkozik, gyártanak egy biológiai anyagot, a Nova-Keto-Thyrazine-t, vagy röviden NECTAR-t. Ezt megkapja minden zsoldos, így mi is. A NECTAR lényegében egy drog, ami jobb és ravaszabb harcosokká teszi a katonákat, amellett, hogy hallucinogén is. De egy idő után gondok jelentkeznek - akkor indul be majd igazán a játék...
A játékban létfontosságú lesz a taktikázás és a csapattal való együttműködés. Embereinknek egyszerű utasításokat adhatunk, mint például, kövess, fedezz, támadd meg ezt vagy azt. Ellenfeleink csapatokban dolgoznak, összehangoltan támadnak meg minket, gránátokat is szívesen dobálnak felénk. De társainkat sem kell félteni, külön irányítás nélkül is meg tudják magukat védeni és képesek felvenni sikerrel a harcot az ellenséggel.
A Haze kreatív igazgatója morális dilemmákat is ígér. Nem csak egyszerűen ledobnak minket egy dzsungelbe, és indulhat is a móka. Itt meg kell küzdenünk a lelkiismeretünkkel olyan kérdésekben, mint ártatlanok megölése, falvak elpusztítása, és hasonlók.
A héten egy remek marketing húzással megjelentetett a fejlesztőcsapat egy nagyon profin kidolgozott honlapot, amely a Mantel Globalt mutatja be. Egyes részei még nem elérhetőek, de valószínűleg hamarosan ezek is megnyílnak, és újabb csemegéket fednek fel.
A Haze grafikájáért saját motor felelős, de egyelőre még csak néhány kép jelent meg, játék közbeni videó pedig egyáltalán nem (a letöltések között található anyag előre renderelt, bár kétség kívül rendkívül tetszetős darab), így elhamarkodott lenne komolyabban megítélni, mire is képes ezen a téren a cucc.
A megjelenés az év elején lett volna esedékes, ez némi halasztást szenvedett, így egyelőre csak annyit tudunk, hogy leghamarabb nyár végén érkezhet a játék.
A Mantel viszont nem csak ezzel foglalkozik, gyártanak egy biológiai anyagot, a Nova-Keto-Thyrazine-t, vagy röviden NECTAR-t. Ezt megkapja minden zsoldos, így mi is. A NECTAR lényegében egy drog, ami jobb és ravaszabb harcosokká teszi a katonákat, amellett, hogy hallucinogén is. De egy idő után gondok jelentkeznek - akkor indul be majd igazán a játék...
A fejlesztők elmondása szerint nem minden az, aminek látszik. Erre jó példa egy jelenet, amit egy korábbi sajtóeseményen szemléltettek. Ledobnak minket a csapatunkkal együtt a Dél-Amerikai dzsungelbe, ahol gerillákat kell likvidálnunk. Rövid mászkálás után feltűnik egy lázadó, aki minket meglátva egyből eldobja a fegyverét, és térdre esve kér minket, ne bántsuk. Erre egyik társunk vállhoz kapja a fegyverét és beleereszt egy sorozatot. De ekkor történik valami, elszürkül minden, a dszungel színei elmosódnak. Mi ránézünk a földön fetrengő fiatal srácra, aki a hasán tátongó lyukat fogja és sikoltozik. Majd felnézünk a vérben úszó katonára, de ekkor hibaüzenet villan fel a kijelzőnkön. Az automata rendszer egy újabb adag "nektárt" fecskendez belénk. Egy pillanattal később eltűnik a vér a társunkról és a földön heverő felkelőről is. Még mielőtt komolyabban elgondolkozhatnánk azon, ami történt, egy pillangó száll le a fegyverünkre, és újra visszacsöppenünk az illúzió világába. A pillangók minden bizonnyal egy beépített mechanizmus részei, hogy az illúziót fenntartsák.
A játékban létfontosságú lesz a taktikázás és a csapattal való együttműködés. Embereinknek egyszerű utasításokat adhatunk, mint például, kövess, fedezz, támadd meg ezt vagy azt. Ellenfeleink csapatokban dolgoznak, összehangoltan támadnak meg minket, gránátokat is szívesen dobálnak felénk. De társainkat sem kell félteni, külön irányítás nélkül is meg tudják magukat védeni és képesek felvenni sikerrel a harcot az ellenséggel.
A Haze kreatív igazgatója morális dilemmákat is ígér. Nem csak egyszerűen ledobnak minket egy dzsungelbe, és indulhat is a móka. Itt meg kell küzdenünk a lelkiismeretünkkel olyan kérdésekben, mint ártatlanok megölése, falvak elpusztítása, és hasonlók.
A héten egy remek marketing húzással megjelentetett a fejlesztőcsapat egy nagyon profin kidolgozott honlapot, amely a Mantel Globalt mutatja be. Egyes részei még nem elérhetőek, de valószínűleg hamarosan ezek is megnyílnak, és újabb csemegéket fednek fel.
A Haze grafikájáért saját motor felelős, de egyelőre még csak néhány kép jelent meg, játék közbeni videó pedig egyáltalán nem (a letöltések között található anyag előre renderelt, bár kétség kívül rendkívül tetszetős darab), így elhamarkodott lenne komolyabban megítélni, mire is képes ezen a téren a cucc.
A megjelenés az év elején lett volna esedékes, ez némi halasztást szenvedett, így egyelőre csak annyit tudunk, hogy leghamarabb nyár végén érkezhet a játék.
Grafikában nem hiszem, hogy idén bármi megfogná a Crysist, legalábbis technológiai oldalon szerintem nem lesz ellenfele. Dizájnban viszont van egy olyan érzésem, hogy páran elmennek mellette. Elég például a BioShockot, a Jerichot vagy az UT3-at említeni például.
Egyébként a Crysis a grafikai etalon elvégre nem vagyon nála szebb játék. Igaz, hogy nem jelent meg, de de attól még a képeken is látni, hogy nagyon jól néz ki
Gordon89-nek igaza van. A Haze sztorija izgisebb, mint a fagyott dzsungel!