Elterjedt lett az utóbbi években, hogy a tévét felváltotta a YouTube. Az emberek szépen lassan átszoktak, lemondták a tévécsatornákat, esetleg váltottak a streamingre, vagy teljes mértékben felváltották a tévénézést a YouTube-videók pörgetésével. Ennek nagy előnye eleinte az volt, hogy a sokat szidott reklámokkal sem találkozhattak, viszont a YouTube idővel elkezdte engedélyezni ezeket és akik nem Prémium-előfizetők, azoknak mostanság már nemhogy egy-egy videó előtt, de még közben is jönnek a reklámok. Az ember azt hitte, hogy a Facebook vagy az Instagram sosem áll be a sorba és legalább ezeken a felületeken mentesülünk a reklámok alól – hát, nem így lett. Megjelentek és elkezdtek az emberek képébe mászni.
A Meta október végén állt elő azzal, hogy jön a fizetős Facebook és havi 10 euróért (jelenlegi árfolyamon kb. 3780 Ft) bárki élvezheti a hirdetésmentes böngészés örömeit. Ez kedden idehaza is elérhetővé vált. Bármikor elő lehet fizetni rá és bármikor le lehet mondani. Az ár az asztali böngészős változatra érvényes, a mobilos appban a jutalékok miatt 13 euro (kb. 4800 Ft) a teljes összeg, amit ki kell csengetni érte – már ha az ember ezt választja. A reklámmentes Facebook opcionális, nincs a felhasználókra kényszerítve, szóval egyáltalán nem muszáj pénzt kiadni érte.