Hiába free-to-play cím a Blizzard Hearthstone: Heroes of Warcraft című kártyajátéka, mégis a cég egyik legbiztosabb jövedelemforrásává vált. Az ilyen irányú kutatásokat végző SuperData felmérése alapján a játékosok havonta összesen 20 millió dollárral növelik a Blizzard bankszámla egyenlegét új kártyapaklikért és tartalmakért fizetve. Ezzel még a Valve roppant népszerű MOBA-ját, a Dota 2-t is (18 millió dollár/hó) kenterbe veri a Hearthstone, mely világszerte már több mint 30 millió felhasználóval büszkélkedhet.
A Blizzard persze alaposan titkolja a Hearthstone pontos eredményeit, de annyi bizonyos, hogy a Heroes of the Stormmal és a Destinyvel karöltve összesen 1 milliárd dolláros bevételt termelt a vállalat számára az elmúlt pénzügyi évben. A SuperData arra is rávilágított jelentésében, hogy a Hearthstone azóta vált meghatározóvá a saját piacán, mióta mobileszközökre is megjelent, ami 31%-kal növelte meg a játék havi teljesítményét.
Pakli építési segítségeket olvastam, játékstílusokat, alkalmaztam is őket, és úgy, hogy alkalmaztam őket, az esetek kb 1%-ban nyertem. Építettem nem egy, nem kettő paklit. Nem 30percet játszottam vele összesen, hanem jó pár óra játék után írtam le amit írtam. Az hogy a küldetésem így néz ki. 3x nyerjél mondjuk a warlock-kal, építettem is hozzá kártyát, nem egyet nem kettőt. És mégis sorra kaptam ki, mert kihúzta az ellenfelem a "pusztítsd el az ellenfél pakliját a szerverről" lapot és leírtotta, jó ha 10-15 meccsből 1-et nyerek. Nem egyszer kaptam ki onnan, hogy 1hp-ja maradt az ellenfelemnek, nekem 30 és szétszedett, mert olyan kártyái voltak amikkel az alap szettel nem tudtam semmit sem csinálni... Sorolhatnám sokáig...
Nem ez volt az első kártyajátékom. Nem is az első FreeToPlay játék amivel játszottam, de ez volt az első ahol szinte semmi sikerélményem nem volt. Az arénának is 150 gold a belépője és goldot hogy szerzel?! VESZEL vagy LEVERED az ellenfeled...
Örülök neki, hogy nektek könnyen megy. De nekem annyi időm nincs, hogy az összes karakterrel fullra megtanuljam a paklikat, hogy küldetéseket csináljak. Ilyennel meg ne jöjjön senki, hogy időt kell rá szakítani, mert aláírom, hogy időt kell szánni rá, de ne egy "életet" kelljen már, hogy valami legyen, ha néha szeretnék szórakozni...
Sajnos velem ez volt, ezt írtam le, biztos én vagyok a hülye :)
Azt a példát követik ezzel a megoldással, amit pl a warframe is csinál, hogy lehetőséged van a dolgok játékon belüli kifarmolására, igaz marha nehezen, de a fejlesztőknek is kell pénz, így aki türelmetlen az fizet. Annyi a negatívum, hogy a játék monoton sokszor és hogy az árazás a tranzakcióknál kicsit irreális. Picit lejjebb vinnék az árakat, akkor már mindjárt jövedelmezőbb lenne.
Dargelot: A HS pont hogy remek példa a működő F2P modellre, egy cent fizetés nélkül is eljuthat az ember a legjobbak közé is.
Dargelot: A HS pont hogy remek példa a működő F2P modellre, egy cent fizetés nélkül is eljuthat az ember a legjobbak közé is.
+Nem tudok blizz játékról aminek lenne hivatalosan fordítása.
+Nem tudok blizz játékról aminek lenne hivatalosan fordítása.