- A Destructive Creations egy friss lengyel csapat
- Első játékuk címe Hatred, megjelenése 2015-ben várható
- A program egy izometrikus shooter, amiben mi vagyunk a rosszfiúk
- Tulajdonképpen egy eszelős mészárlást hajthatunk végre benne
- A csapat így akar visszavágni a „politikai korrektségnek”
- Azaz az egész nem több polgárpukkasztásnál
- Cikkünk a témában: A legfelháborítóbb PC-s játékok
Emlékszem, micsoda hajcihő volt 1997-ben a Postal című játék körül, amiben egy elmebeteg fickóval lőhettünk szitává mindenkit, akinek nem tetszett a képe. Bár az első Postalba még némi társadalomkritikát is bele lehetett magyarázni, a folytatásaira ez már nem annyira érvényes – és úgy tűnik, a szellemi utódként felfogható Hatred című játék sem épp ebbe az irányba kacsintgat, igaz, a mögötte álló lengyel fejlesztőcsapat szerint többről van szó öncélú vérengzésnél.
A Hatredben egy olyan pasast alakítunk, akinek elege lesz mindenből és mindenkiből, így egy nap útra kel, hogy megölje az összes embert, aki szembe jön vele. Az izometrikus kamerakezelés ne tévesszen meg senkit, a Hatred az Unreal Engine 4 képességeinek hála szép részletesen mutatja meg az olyan kivégzéseket, mint mikor egy futólány szájába eresztünk egy adag sörétet, lerobbantva az egész fejét, vagy szép lassan halálra döfködünk egy járókelőt, aki közben a saját vérében fuldoklik. Cuki.
A Hatred készítői azzal védekeznek az amúgy teljesen profin összerakott hivatalos weboldalon, hogy „ez csak vicc”, és hogy „manapság mindent túl komolyan vesznek az emberek”, de közben kiemelik, hogy korunkban túl korrekten viselkedünk, a játékfejlesztők pedig „művészieskednek, ahelyett, hogy csak szórakoztatnának”. Tehát a lengyel srácoknak EZ a szórakoztatás? Nincs több kérdésünk.
Ahogy az Epic Gamesnek sem volt, amely látva az alant megtekinthető, kifejezetten gusztustalan trailert, azonnal az Unreal logó eltávolítását kérte a fejlesztőktől, az ugyanis a cég szerint rossz fényt vet rájuk – nem csoda, ettől a játéktól minden jóérzésű gamernek hányingere lesz.
Ami a fejlesztőket illeti, a Fuck No Video Games csapata végzett egy kis nyomozást, és kiderült, hogy a csapatot alapító és igazgató Jarosław Zieliński elhivatott támogatója a Polska Liga Obronynak, ami egy muzulmánokat és bevándorlókat egyaránt gyűlölő politikai szerveződés. Magyarul a Hatred egy szélsőjobbos vezető keze alatt készülő, brutális és kegyetlen, minden ésszerű célt nélkülöző alkotás, ami „csak szórakoztatni akar”. Hm.
De most komolyan: mr az nagy baj, hogy el kell magyarázni mi ezzel a gond. Kicsit gondolkodjunk: mi a gond a céltalan mészárlással, ártatlan emberek halomra ölésével? Ezt magyarázni kell?
Az nem kifogás, hogy a legtöbb játék az ölésről szól. Álljunk meg. A legtöbb játékban mi katona, vagy rendőr, vagy hős vagyunk, tehát jófiúként okkal ölünk virtuálisan. Tudom ellenpélda GTA: de az sem a kimondott ész nélküli ölésről szól.
A 80-as 90-s évek akció filmjei sem erről szóltak! Ott is volt egy pozitív főhős, aki valami ok miatt öli le a rossz fiúkat!
Ellenben, a való életben igen gyakran találkozni bekattant őrültekkel, akik mondjuk egy egyetemen halomra lőnek embereket. Nálunk is volt már ilyen. Na, akkor ilyen már legyen játékban is?
Nem önmagában csak a vér, meg a virtuális gyilkosság a baj, bár az is, hanem hogy ok nélkül ártatlan embereket kell leölni. Újra magamat ismétlem: aki nem érti, hogy mi baj ezzel, azzal az emberrel nagy baj van.
Nem, őszintén nem értem mi ezzel a játékkal a baj. Pontosabban milyen logika alapján gondoljátok azt, hogy ezzel a játékkal baj van, az összes többi általatok is elfogadott erőszakos játékkal meg nincs. Értelmetlen, logikátlan, megmagyarázhatatlan cherry picking.
"A társadalom egy jelentős részének rettenetesen eltorzult a gondolkodása"
Mármint a te szubjektív, egyéni nézőpontod szerint eltorzult, de ugye te nem vagy egy közismert, meghatározó ember és ezért legfeljebb csak véleményed lehet a megfelelő gondolkodásmódról. Ami tökéletesen összepasszolni nem fog senkiével. Persze az tény, hogy a társadalmi konszenzus a megfelelő viselkedési normákról megvan és ezt javarészt lefedik a hatályos törvények. A legtöbb ember olyan viselkedésformát ítél el, ami egyénileg vagy összességében a társadalom számára káros. Valójában teljesen, hót mindegy, hogy Pistike ezzel, a Postallal vagy éppen a Chessmaster 12-vel játszik otthon, ugyanis ettől a játéktól közvetlenül semmi kára nem származik senkinek. Az pedig, hogy kinek milyen a személyisége pusztán egyetlen általa kedvelt játék alapján nem lehet eldönteni, meghatározni.
"Kicsit gondolkodjunk: mi a gond a céltalan mészárlással, ártatlan emberek halomra ölésével? Ezt magyarázni kell?"
Az, hogy a társadalom szempontjából ez konszenzusosan káros, a mai kultúrkörnyezeti hatások illetve bizonyos evolúcióval megszerzett ösztönszerű indíttatások miatt gondolja ezt az emberek többsége. Ugyanis a valódi tömegmészárosokból másoknak objektív, tényleges kára származik. Attól, hogy valaki egy számodra nem kedvelt játékkal játszik neked személyesen nem származik semmilyen károd. Innentől fogva pedig ez nem különbözik attól, minthogy én nem szeretem a kakasherepörköltet, mások meg igen de ezt az ízlésbeli, szubjektív, személyiségből adódó jellemvonást az intelligens ember nem is próbálja objektívnek beállítani.
Más a leányzó fekvése persze ha az ilyen jellegű játékok aktív játszása igazolható kárt okoz a felnőtt ember személyiségére, ezt azonban nem igazolta senki. A játék maga pedig alapból felnőtteknek készült, így ha egy gyerek személyiségére esetleg negatív hatást gyakorol, akkor az nem a játék és nem is a készítők hibája.
"Az nem kifogás, hogy a legtöbb játék az ölésről szól. Álljunk meg. A legtöbb játékban mi katona, vagy rendőr, vagy hős vagyunk, tehát jófiúként okkal ölünk virtuálisan."
Értem, tehát szerinted ez ilyen binárisan működő dolog, a katonák, a rendőrök, azok jófiúk, azok bőrébe bújva virtuálisan gyilkolhatunk, de ezt egy kifejezett őrült bőrébe bújva már nem tehetjük meg. Akkor áruld már el nekem, hogy mi a tényleges különbség aközött, hogy a egy játékban (!) katonaként ölsz vagy éppen egy kabátos mészárosként? Azt ne mondd, hogy a valóságban a katonák által harcérintkezés során elkövetett gyilkosságokat a társadalom másként tekinti, ugyanis a játékban végrehajtott tetteknek nincs semmi objektív következménye így nem is lehet párhuzamot vonni a valóság között.
"Ellenben, a való életben igen gyakran találkozni bekattant őrültekkel, akik mondjuk egy egyetemen halomra lőnek embereket. "
És hogy jön ez ide? Vagy szerinted akik ezzel a játékkal játszanak azok automatikusan potenciális egyetemi lövöldözők, tömegmészárosok? A logikád alapján én akkor egy számszeríjjal lövöldöző csatornából kimászott patkány lehetek, ugyanis egész héten Twitch-csel játszottam a LoL-ban.
"Nem önmagában csak a vér, meg a virtuális gyilkosság a baj, bár az is, hanem hogy ok nélkül ártatlan embereket kell leölni. "
Nem kell leölni semmilyen embereket, ugyanis azok a virtuális karakterek akiket megölsz nem emberek, nem ártatlanok, azok nem léteznek a valóságban ember!
Joey-nál van egy igen erős érv:
"A sok ártatlan meghal nap mint nap, de mi leülünk a CoD elé és élvezzük a hadviselés drámai jeleneteit! "
Ha túlságosan erőltetjük a játékok és a valóság közti párhuzam vonását, akkor bizony ugyanilyen Dantes meg Chocho-féle logika alapján baromi erős érvek lennének a Codok ellen, mivel ugye a háború egy szörnyű, borzalmas dolog, ugyanilyen érvek lehetnének a Gta, a Bioshock, a már említett Soldier of fortune, a Carmageddon vagy akármi ellen. Ti teljesen önkényesen kiragadtok egy játékban bemutatott a valóságban borzalmas témát a sok egyéb játékban bemutatott és a valóságban szintén borzalmas téma közül.
Van nálam olyan is, amikor valamit játékban túlzásnak érzek. Erre legjobb példa a Painkiller: Battle Out Of Hell első két pályája, ami a Hell&Damnation-ben is van (az árvaházas és részben a vidámpark pálya), ott konkrétan vásott kölyköket kellett ölnöm (egy késsel hadakozó fiú és egy lángoló lány, valamint a zsákba bújt gyerek). Azokon a pályákon játszva két gondolatom volt:
1. Kinek az ötlete volt ez?
2. Izgultam amiatt, nehogy Painkiller-ezés közben meglássa anyám, hogy gyerekeket ölök virtuálisan. Szerintem gyerekeket ellenfélként szerepeltetni rossz ötlet(, főleg mai fejjel).
Ezek a játékok tényleg csak a fáradt gőz kiengedésére készülnek, amivel játszik 5-6 órát az ember majd félreteszi és kezd valamit az életével. Aki nem szereti ezt a stílust, megértem, nem mindenki szereti az idétlen de sötét, nevetségesen morbid dolgokat. De az igényeit mindenkinek kielégíthetik, nem igaz?
De most komolyan: mr az nagy baj, hogy el kell magyarázni mi ezzel a gond. Kicsit gondolkodjunk: mi a gond a céltalan mészárlással, ártatlan emberek halomra ölésével? Ezt magyarázni kell?
Az nem kifogás, hogy a legtöbb játék az ölésről szól. Álljunk meg. A legtöbb játékban mi katona, vagy rendőr, vagy hős vagyunk, tehát jófiúként okkal ölünk virtuálisan. Tudom ellenpélda GTA: de az sem a kimondott ész nélküli ölésről szól.
A 80-as 90-s évek akció filmjei sem erről szóltak! Ott is volt egy pozitív főhős, aki valami ok miatt öli le a rossz fiúkat!
Ellenben, a való életben igen gyakran találkozni bekattant őrültekkel, akik mondjuk egy egyetemen halomra lőnek embereket. Nálunk is volt már ilyen. Na, akkor ilyen már legyen játékban is?
Nem önmagában csak a vér, meg a virtuális gyilkosság a baj, bár az is, hanem hogy ok nélkül ártatlan embereket kell leölni. Újra magamat ismétlem: aki nem érti, hogy mi baj ezzel, azzal az emberrel nagy baj van.
Van nálam olyan is, amikor valamit játékban túlzásnak érzek. Erre legjobb példa a Painkiller: Battle Out Of Hell első két pályája, ami a Hell&Damnation-ben is van (az árvaházas és részben a vidámpark pálya), ott konkrétan vásott kölyköket kellett ölnöm (egy késsel hadakozó fiú és egy lángoló lány, valamint a zsákba bújt gyerek). Azokon a pályákon játszva két gondolatom volt:
1. Kinek az ötlete volt ez?
2. Izgultam amiatt, nehogy Painkiller-ezés közben meglássa anyám, hogy gyerekeket ölök virtuálisan. Szerintem gyerekeket ellenfélként szerepeltetni rossz ötlet(, főleg mai fejjel).
Attól, hogy "pozitív" hőst játszol attól még ölsz ártatlanokat a játékban! Például ott a S.W.A.T. játék. Lelövöd a civilt! A játék lényege nem az ártatlanok ölése de mégis megteheted. Miért? Mert a valósághű akar lenni a játék. Ott a Hitman. Bérgyilkost játszol! Egészséges? Nem! Mégis nagy rajongótábora van! A sok háborús játékok is a valóságon alapulnak. A sok ártatlan meghal nap mint nap, de mi leülünk a CoD elé és élvezzük a hadviselés drámai jeleneteit!
Szóval Én értem, hogy mit akarsz mondani DantesHUN. De ezek a dolgok elkerülhetetlenek és sokszor a pozitív játékokba is belekerül az embertelenség!
Itt nem a fejlesztők hibája, hogy egy olyan játékot készítenek ami a valóságban már rég megtörtént! Nem Ő miattuk lesznek bekattanva az emberek! (mondjuk rádobhatnak egy lapáttal)
De most komolyan: mr az nagy baj, hogy el kell magyarázni mi ezzel a gond. Kicsit gondolkodjunk: mi a gond a céltalan mészárlással, ártatlan emberek halomra ölésével? Ezt magyarázni kell?
Az nem kifogás, hogy a legtöbb játék az ölésről szól. Álljunk meg. A legtöbb játékban mi katona, vagy rendőr, vagy hős vagyunk, tehát jófiúként okkal ölünk virtuálisan. Tudom ellenpélda GTA: de az sem a kimondott ész nélküli ölésről szól.
A 80-as 90-s évek akció filmjei sem erről szóltak! Ott is volt egy pozitív főhős, aki valami ok miatt öli le a rossz fiúkat!
Ellenben, a való életben igen gyakran találkozni bekattant őrültekkel, akik mondjuk egy egyetemen halomra lőnek embereket. Nálunk is volt már ilyen. Na, akkor ilyen már legyen játékban is?
Nem önmagában csak a vér, meg a virtuális gyilkosság a baj, bár az is, hanem hogy ok nélkül ártatlan embereket kell leölni. Újra magamat ismétlem: aki nem érti, hogy mi baj ezzel, azzal az emberrel nagy baj van.
Ennyi erővel akkoriban a Soldier Of Fortune játékokat is lehetett volna így piszkálni, mert azok sem gyerekmesék voltak. :P
Az friss The evil within is eléggé elmebeteg. De a GTA se panaszkodhat vagy a Hotline Miami.
Viszont politikai okai vannak a játéknak az már jobban felháboríthatja az embereket!
Emlékszem a CoD MW3-ban a reptéri mészárlásra! Na az is eléggé kegyetlen volt és ott is bevillantották a politikát!( amerika az áldozat... stb)
Na a lényeg, attól hogy rossz embert alakítunk a játékban és a cél az emberi irtás, miért ne... ez elvileg egy játék nem kellene komolyan venni!
Kettő: Gratulálok, eddig is minden tetves média azon fanyalgott, hogy a számítógépes játékok agressziót szülnek és ( akár részben is de ) okolhatóak a való életben elkövetett erőszakos megnyilvánulásért. Ezzel csak olajat öntenek a tűzre, ez sokkal inkább szűk látókörű, ostoba megnyilvánulásnak tűnik, mint egy tetves viccnek... _dislike++_