A 2003-as iraki háború legnagyobb vitákat szító összecsapása Fallúdzsa városának ostroma volt, tudniillik ez volt az ország egyik legbékésebb helye, ahol alig voltak fosztogatók és rendbontások, ám ez sajnos megváltozott, mikor egy tüntetés során az amerikai katonák 17 fegyvertelen civilt megöltek, majd később egy-két kisebb, de ugyanilyen véres atrocitás után a radikális fallúdzsaiak rajtaütöttek egy élelmiszerszállító konvojon, a személyzet négy tagját megverték és megölték, majd a felgyújtott hulláikat végighúzták a városon és az Eufrátesz felett átívelő hídra akasztották. Az eseményről képeket is készítettek, amiket elküldtek a neves hírlapoknak, amiből aztán nagy felháborodás kerekedett, így az amerikai hadsereg úgy döntött, hogy móresre tanítja a felelősöket, ezért ostrom alá vette a várost az iraki nemzeti gárda támogatásával, ám azok a támadás előtti estén elmenekültek.
A rövid ideig tartó intenzív ostrom során 40 amerikai katona halt meg, miközben a másik oldalon több mint 200 iraki vesztette életét, de még csak most jön java: a megszálló erők ugyan megengedték, hogy mintegy 70 ezer civil elhagyja várost, ugyanakkor azt a parancsot kapták, hogy sötétedés után bármelyik felnőtt férfire lőhetnek, akár van nála fegyver, akár nincs, azonban a katonák ezt nem tartották be. Számos olyan estéről hallottunk, amik arról szóltak, hogy a mesterlövészek ártatlan gyerekeket, nőket és öregeket lőttek agyon, sőt egy kórházat is lezártak.
Egy rövid tűzszünet után a harcok még egy jó ideig elhúzódtak, sok halálos áldozatot követelve főleg az irakiak oldaláról, de végül egy nagyszabású támadás után 2004 novemberében az amerikaik elfoglalták a város nagy részét, eközben azonban sajnos legalább 800 civilt és 1200 lázadót megöltek, valamint a város infrastruktúrájának 60 százalékát leamortizálták.
Nos, ezt a korántsem egyszerű témát fogja feldolgozni az Atomic Games legújabb játékában, aminek a Six Days in Fallujah címet adták. Az ígéreteik szerint ez a külső nézetes akciójáték a lehető legvalóságosabban fogja ábrázolni annak a bizonyos hat napnak a megrázó eseményeit mind a grafika, mind a hangulat szempontjából, hiszen egy új grafikusmotort építettek a projekthez, amit egy robusztus fizikai rendszerrel is elláttak, valamint több mint 30 katonát kérdeztek meg az ottani tapasztalataikról és élményeikről.
A küldetések a harcokban részvevő amerikai — és talán az iraki — egységek valós eseményei alapján lesznek elkészítve, így többé-kevésbé hitelesen élhetjük majd át az ottani harci helyzeteket, de a legjobb az, hogy valós időben zajlanak ezek a történések, tehát legalább 96 óra tiszta játékidőre kell számítanunk, feltételezve azt, hogy a katonák napi nyolc órát pihentek — de úgy vélem, ez nem valami helytálló elgondolás.
A játék biztosan sok vitát fog szítani, hiszen a bátor amerikai tengerészgyalogosokat nem valami jó színben tünteti fel, de a szócsatákra még van elég idő erőt gyűjteni, hiszen a játék csak valamikor 2010-ben fog megjelenni PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra.
A rövid ideig tartó intenzív ostrom során 40 amerikai katona halt meg, miközben a másik oldalon több mint 200 iraki vesztette életét, de még csak most jön java: a megszálló erők ugyan megengedték, hogy mintegy 70 ezer civil elhagyja várost, ugyanakkor azt a parancsot kapták, hogy sötétedés után bármelyik felnőtt férfire lőhetnek, akár van nála fegyver, akár nincs, azonban a katonák ezt nem tartották be. Számos olyan estéről hallottunk, amik arról szóltak, hogy a mesterlövészek ártatlan gyerekeket, nőket és öregeket lőttek agyon, sőt egy kórházat is lezártak.
Egy rövid tűzszünet után a harcok még egy jó ideig elhúzódtak, sok halálos áldozatot követelve főleg az irakiak oldaláról, de végül egy nagyszabású támadás után 2004 novemberében az amerikaik elfoglalták a város nagy részét, eközben azonban sajnos legalább 800 civilt és 1200 lázadót megöltek, valamint a város infrastruktúrájának 60 százalékát leamortizálták.
Nos, ezt a korántsem egyszerű témát fogja feldolgozni az Atomic Games legújabb játékában, aminek a Six Days in Fallujah címet adták. Az ígéreteik szerint ez a külső nézetes akciójáték a lehető legvalóságosabban fogja ábrázolni annak a bizonyos hat napnak a megrázó eseményeit mind a grafika, mind a hangulat szempontjából, hiszen egy új grafikusmotort építettek a projekthez, amit egy robusztus fizikai rendszerrel is elláttak, valamint több mint 30 katonát kérdeztek meg az ottani tapasztalataikról és élményeikről.
A küldetések a harcokban részvevő amerikai — és talán az iraki — egységek valós eseményei alapján lesznek elkészítve, így többé-kevésbé hitelesen élhetjük majd át az ottani harci helyzeteket, de a legjobb az, hogy valós időben zajlanak ezek a történések, tehát legalább 96 óra tiszta játékidőre kell számítanunk, feltételezve azt, hogy a katonák napi nyolc órát pihentek — de úgy vélem, ez nem valami helytálló elgondolás.
A játék biztosan sok vitát fog szítani, hiszen a bátor amerikai tengerészgyalogosokat nem valami jó színben tünteti fel, de a szócsatákra még van elég idő erőt gyűjteni, hiszen a játék csak valamikor 2010-ben fog megjelenni PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra.
Szerintem ezt a játékot az USA-ban be fogják tiltani, ha a USMC-t fényesítik benne akkor is, ha meg "beszólnak" nekik akkor főleg.
Az USA Army-t nem lehet rossz színben feltüntetni vagy majd csak később. Ez szerintem is korai.
A hadseregnek már az nem tetszett, mikor az iraki megszállás alatt a sajtó képeket meg felvételeket közölt a civil áldozatokról, bombázásról stb. A híradóba magam hallottam, hogy a szóvivő felszólítja a sajtó képviselőit akik Irakban vannak, hogy azonnal szüntessék meg az ilyen műsorok bemutatását.
Mert ez "rossz és hamis" képet mutat a felszabadító amerikai hadseregről.
Így sokaknak az fog lejönni, akik még mindig ott tartanak, hogy a videojátékok gyerekes dolgok és csak szórakoztatásra valók, hogy ez is csak egy pofátlan haszonszerzési kísérlete a "gonosz iparnak". Pedig lehet, tényleg mondani akarnak is valamit ezzel a fejlesztők, de fiatal még a játékok világa ehhez...
Nem követtem anno figyelemmel az eseményeket, de így végigolvasva megdöbbentő, hogy az - a hazájukat isten országának tituláló - amerikaiak miket művelnek mások otthonában (bekefenntartás és egyéb címszó alatt).
Nem tudom, hogy lehet egy ilyet hitelesen leprogramozni (azt sem tudom, van-e rászükség - ha a játékot úgy tekintjük, mint ami kikapcsolódásra és szórakozásra van szánva), de nem lesz egy egyszerű feladat.