Nem lehet mindent túlkommunikálni, de vannak olyan lehetőségek, amelyeket kár lenne kihagyni. Sokszor nem könnyű megtalálni az arany középutat, de ha fontos, széles tömegeket érintő ügyet karolunk fel, akkor jó úton járunk.

Etikus kampányra törekedjünk!

Azt mindig tartsuk szem előtt, hogy mások kiszolgáltatottságából semmiképp ne próbáljunk erényt kovácsolni magunknak! De ha bizonytalanok vagyunk abban, mi lenne megfelelő, akkor kérjük egy marketing ügynökség segítségét! 

Marketinges Erika és csapata például nemcsak abban tud segíteni, hogy megtervezi a kampányunkat, hanem lépésről lépésre végigvezet bennünket a megvalósításon.

Hogyan válasszunk hozzá marketing ügynökséget?

Úgy érezzük, hogy egy téma jól kommunikálható lenne a cégünk aspektusából, és már azt is eldöntöttük, hogy külső csapatra bízzuk a kampányunkat? Akkor a kiválasztás a következő lépés. Olyan szakértőkkel, ügynökségekkel dolgozzunk együtt, akiknek van jó referenciája, és akik nem tesznek eltúlzott ígéreteket.

Ha valaki túlságosan pozitív képet fest mindenről, nem mutatja meg az esetleges buktatókat, akkor nem biztos, hogy ő lesz a megfelelő. A szakmaiság mellett a lelkiismeretesség is lényeges. Tisztázni kell előre a költségeket is, hogy ne érjen senkit sem meglepetés! 

marketingeserikahu-2024-julius-linkmarketing-1.jpg

Gyakorlati példák

Ahhoz, hogy tisztábban lássunk, hogy tudjuk, mi az a hullám, amire felülhetünk, érdemes néhány kampánnyal kicsit közelebbről is megismerkedni! 

Az egyik ilyen a Heineken akciója, melyben a COVID által leginkább érintett vendéglátóipari egységeket célozták meg. A hirdetéseit a bezárt bárok redőnyein jelentette meg a cég óriásplakátok és egyéb demonstrációs eszközök helyett. Magukért a felületekért pedig a tulajdonosoknak fizetett. Ezek a helyek később újra tudtak nyitni, a Heineken pedig egy nagy presztízsű díjat kapott a kampányért.

A másik a Procter&Gamble #WeSeeEqual (Egyenlően látunk) akciója, amikor a Szezám utca karaktereinek bevonásával a nemi sztereotípiák ellen küzdöttek. Itt az időzítés is kiváló volt, mert pont akkor kezdődött a népszerűsítés, amikor heves társadalmi viták voltak az egyenlőtlenségek miatt. A vállalat egyébként is küzd ezen problémák ellen, így a céges értékekkel is összhangban volt a kampány. Ez pedig az önazonosság miatt nagyon fontos. 

Látható, hogy bizonyos közügyeket érdemes a saját vállalkozásunkra lefordítva kommunikálni. Azonban az etikusságra mindig törekedni kell! Fontos emellett az is, hogy széles réteget érintsen, valamint az, hogy a cégünk által képviselt témát karoljunk fel! Emellett a megfelelő időzítés sem elhanyagolható. Ha ezek mind megvannak, akkor szinte biztosak lehetünk a sikerben.