Bemutatkozásakor már hírt adtunk a Kingston új memóriamoduljáról, mely a cég gamer divíziójától érkezett, kimondottan a játékra tervezett gépek erősítésére. Azonban mikor felmerült a lehetőség a tesztelésre, eleinte meglehetősen szkeptikus voltam. A Kingstont, mint márkát, jól ismertem, gépemben eredetileg 2x8 GB 2400 MT/s DDR4 HyperX lapka ketyegett, mely két évvel a legutóbbi hardverújításom után még köszönte szépen, kitartóan tette a dolgát. Hasonló véleményekkel találkoztam, amikor pár hardveres ismerősömnek felvetettem az ügyet: miért kellene gyorsabb, 32 GB kapacitású memória, ha egyszer a legtöbb játék elvan a szimpla, 16 GB DDR4-gyel is? Valljuk be, a leggyakoribb szűk keresztmetszet konfigok esetében inkább a videókártya és a processzor szokott lenni.
A fehér hűtőbordás, 133,35 mm x 45,8 mm x 8,1 mm méretű lapkák beszerelése természetesen nem igényelt különösebb szakértelmet, a művelet sikerességét pedig egyértelműen jelezte a gép bekapcsolásakor felvillanó RGB színáradat, melynek típusa, ritmusa természetesen programok segítségével állítható. Az első dolgom az Aida64-es benchmark futtatása volt az Aorus alaplapom alapértelmezett konfigurációjával (a Beast az AMD Ryzen processzorokkal kiemelt kompatibilitást ígér, valamint az Intel XMP profilok támogatását is), bár egy DDR5-ös modullal értelemszerűen nem ért fel, az eredmények látványos javulást mutattak az eredeti lapkákhoz képest. Hétköznapi használat során azonban igazán látványos különbségek nem merültek fel: a böngészők gyorsabban reagáltak, a munkához használt fejlesztői környezetben ritkábban tapasztaltam lassulást, töltési várakozást, de nagyjából ennyi. Így az ígért gamer fókusz miatt átváltottam pár videójátékos benchmarkra – és ekkor jött az a pont, amikor a Beast levett a lábamról.
Az első tesztjáték a nemrég megjelent Judgement PC-s port volt, mely a gépemen 1080p-n, High beállítások mellett stabil 60 fps-t tartott, Extra High-ra húzva viszont már 25-40 között ingadozott. Az új memóriával próbaképp visszatettem Extra High-ra – és döbbenten tapasztaltam, hogy hirtelen ott is stabil 60 fps fogadott. Sebes tempóban végeztem néhány további próbálkozást olyan idei címeken, mint a God of War és a Spider-Man PC-s portjai, és a tapasztalat általánosnak bizonyult: átlagosan 15-20 fps gyorsulást észleltem, különösen a nagyobb tömegjelenetek során. Az pedig már csak hab volt a tortán, hogy a gyorsulás akkor is maradt, ha a háttérben történetesen megnyitva hagytam durván 20 böngészőlapot (cserébe a God of War esetében, a maximális 70 fokos üzemi hőmérsékletet viszont már meghaladta, bár nem sokkal, 74-78 fokig).
A játékok, különösen azok, amelyek nyílt világot, rengeteg játékelemet, karaktert futtatnak egyszerre ( a kisebb címek közül ilyen például a The Riftbreaker vagy a The Ascent is), hiába elégednek meg a szimpla 16 GB memóriával, ha több áll rendelkezésre, úgy vetik rá magukat, mint éhenkórász vendégek a tálra, amikor elvileg már jóllaktak, de még maradt bőven a pizzából. Ha a processzor, a videokártya nem felelt volna meg az elvárásoknak, természetesen nem lenne képes csodát tenni, de egy alapból combosabb konfigurációt megerősít annyira, hogy számos új játék esetében lehetővé tette legalább egy fokozattal a beállítások emelését. Főleg, mivel a puszta memóriakapacitás mellett maga a sebesség is növelt (és akkor még nem próbálkoztam overclockinggal). A tapasztalatok alapján, ha már alapból adott egy erősebb gamer konfiguráció, kifejezetten érdemes a memóriából is egy páros Beast-tel megtámogatni (a lapkák egyenként és páros kiszerelésekben is kaphatóak), aminek segítségével garantáltan a maximum hozható ki a drágább modulokból és elemekből. A kétlapos szett 65-70 000 forint között van, és ezzel ugyan inkább felsőkategóriához tartozik, de stílusos külseje, illetve a nyújtott teljesítmény és minőség miatt méltó is rá, ezt az összeget bőven megéri.