A hardvergyártóknak egyre gyakrabban kell azzal szembesülni, hogy az igények állandóan változnak, és ha nem tartanak lépést, igen gyorsan lemaradnak a folyamatosan változó piacon. Mert ugye egy ideje már nemcsak az tény, hogy a perifériák terén nem kizárólag az irányítás számít, de a kép, a hangzás, sőt a saját hangunk is, illetve, hogy a headsetek mikrofonja (jelenleg) nem elég, de az is, hogy ami gamer, annak villognia kell, méghozzá különböző színekben pompázva. És bár ez idővel biztos fordul, amivel a Philips már most kísérletet tett az Envia-brand születésével, egyelőre még igenis számít az RGB. A HyperX ennek hála újratervezte a pár éve már piacon lévő QuadCastet, ami immáron egy S jelzéssel a neve mellett ízig-vérig gamer verzióban is elérhetővé vált.
Shockkoló
Ami a csomagolást illeti, a HyperX nem óhajt felvágni, nincsenek durva vonalak és színek, semmi speciális anyag, csak egy szimpla, fehér alapszínű, a készülék képét és nevét, valamint a márka logóját tartalmazó kartondoboz, amin belül sem fémdobozt vagy zsákot, hanem szimpla műanyag, jó szorosan összepattintott tárolót találunk. Mivel általánosságban minden benne foglaltatik a végső árban, avagy a prémium érzetért soha nem a gyártó perkál, ez egyáltalán nem baj, hiszen ennyivel többet lehet költeni az alkatrészekre, összetevőkre, avagy a ténylegesen minőségi eszközre. Márpedig ezzel első blikkre semmi gond nincs, hiszen a terméket kivéve a csomagolásból, azt érezzük, hogy a QuadCast S-nek súlya van, masszív darab, az asztali állványnál fém talppal, strapabíró mikrofonnal, és az összképen talán csak a shock mount ront egy kicsit. Mert bár jó hogy van, hiszen ez elnyelve a rezgéseket javít a hangminőségen, viszont így is azt érezni, hogy gyengébb műanyagból készült, ami pedig inkább gondot okozhat, hogy míg az asztali állványból kivehető a mikrofon, a shock mountból már nem, ahhoz rögzítve van. De anyaghasználat terén nagyjából ez az egyetlen problémás pont, az USB-kábel például 2,5 méter hosszú, erős szövetborítással, ami elég strapabírónak és hosszú távú megoldásnak tűnik.
De lássuk kicsit a száraz tényeket és adatokat! A mikrofon érzékenysége -36dB (1V/Pa, 1kHz-en), míg a frekvenciatartomány: 20Hz – 20kHz. A mikrofon típusa: kondenzátor, 3db; SNR: >=90 dB; bitmélység: 16-bit; zaj: ≤-95dBFS (RMS); T.H.D: ≤ 0.05% (1kHz/0dBFS). Mindezek ugyan számomra csak számok, és inkább a saját tapasztalatoknak és a fülemnek hiszek, de megnyugtató látni a pozitív visszajelzéseket. Ami mindenképpen fontosabb már elviekben is, az a négy mód, amire a mikrofon egy laza mozdulattal állítható a mikrofontest hátoldalán (elől, alul az érzékenység szabályozható): a sztereó, omnidirectional, cardioid, bidirectional opciók közül választhatunk, amik erőteljesen meghatározzák a felvétel minőségét, attól függően, hogy egyedül beszélünk, egy helyben tartózkodunk, vagy mozgunk, egyetlen partnerrel interjúzunk, vagy egy helyiségben egyszerre többen podcastolunk. A QuadCast S minden eshetőségre kiváló megoldást biztosít, amit egyből le is ellenőrizhetünk, egy normál jackes fejhallgatóval.
Ha pedig teljesítmény és felvételi mód terén rendben vagyunk, a kérdés már csak az, hogy milyen platformon kívánjuk használni a HyperX eszközét. Mert míg PS4-en és PS5-ön csak alapbeállításokkal használhatjuk, számítógépen, a Ngenuity Windows segítségével teljes részletességgel belenyúlhatunk még a fényekbe és effektekbe is. Meghatározhatjuk, milyen színeket és milyen erővel használjon a készülék, amit akár hang hatására változó verzióban is bevethetünk, ami kamerás podcast vagy stream esetében kifejezetten jól mutat. És ami még egy fontos apróság: a mikrofon tetején az áthúzott ikon nem véletlen, elvégre egy apró érintéssel ki és bekapcsolhatjuk a készüléket, avagy érintéssel némíthatjuk magunkat, ami mindenképpen kellemes kis extra, üdvözlendő kényelmi funkció.
Hang-hatás
Ha nem is ettől válik valaki profivá, legyen szó streamingről vagy podcastről, esetleg általános beszélgetésről, online megbeszélésekről, azért a hang minősége mindegyikhez sokat tehet hozzá. Márpedig a QuadCast kimondottan jó hangminőségre képes, nem torzít, nem hozza a szokásos háttérzajokat, emellett még mutatós is. Legnagyobb erényei közé mégis az tartozik, hogy jóformán minden igényt könnyedén kielégít, így felhasználási területtől függetlenül ajánlható. Persze, kizárólag normál munkahelyi megbeszélésekre kicsit drága mulatság a maga 65-70 000 forintos összegével, de ha valaki kicsit is komolyabb okokból használja, máris megtérül a bele invesztált pénz. Pop filter, shock mount, RGB, többfunkciós hangfelvétel, érzékenység-állítás, érintéssel némítás… mindez önmagában elég pozitívum, hogy ajánlott termék legyen, miközben hibái nagyrészt kimerülnek annyiban, hogy a rögzített shock mount nem biztos, hogy jó ötlet, illetve nem mindenkinek éri meg ennyiért mikrofont venni. De akinek igen, az bátran ruházzon be rá, mert nem fogja megbánni. Pukkasztgató, mikrofont nyalogató streamerek előnyben, mert ezzel a mikrofonnal tényleg beleborzong a hallgató.