Mostanra gyakorlatilag a Genesis összes létező perifériájából és kiegészítőjéből szemezgettünk, de egy igazi nagymenőt még hátrahagytunk: a dedikált mikrofont. Bár ilyesmire nem mindenkinek van szüksége, és az esetek többségében bőségesen megteszi a fülesre szerelt vagy szerelhető mikrofon, ég és föld a különbség azok és egy profibb eszköz között. Főleg akkor lehet igazán megfontolandó egy minőségi hangrögzítő beszerzése, ha az ember tartalomgyártáson vagy egyéb hobbiprojekten töri a fejét. És a Genesis Radium 600 pont az a kategória, amit általánosságban még bárki megengedhet magának, mégis jó minőséget kap cserébe. Extrákkal.
Érezd a törődést
A Genesis Radium 600 dobozának kibontásakor jön az első meglepetés: egy mini stúdióládába rejtve, minden elemének külön kialakított hellyel, védő szivacsrétegbe ágyazva rejlik a mikrofon, minden kiegészítőjével együtt. A masszív eszközön már elsőre látszik, hogy nem kézbe tervezték: kialakítása, gombjainak elrendezése és súlya csak még egyértelműbbé teszi ezt. A masszív talp egy ponton hajlítható és a mikrofon felőli vége forgatható, és bár stabilan tartja a hangrögzítőt, a csavar nagyon könnyen meglazul, és billen az egész. Az oszlopra rögzíthető, rugalmas karon ülő popszűrő kellemes meglepetés, a gyártó logóján kívül más sallangot nem kapott, ahogyan a mikrofonra húzható szivacs is teljesen jellegtelen, de sajnos nagyon nehezen húzható fel a fémhálós fejre. Igaz, gyakorlatban sok szükség ez utóbbira aligha lesz, szélzajt nem nagyon kell szűrnünk, de ahogy az extra popszűrőnél, úgy itt is jól esik a törődés.
A számítógéphez egy USB 2.0 jelenti a csatlakozást, melynek mikrofon felőli vége Type-B, de ezt csak a rend kedvéért említjük meg. A mikrofontesten helyt kapott még egy jack kimenet is, így a fülhallgatónkat sem kell össze-vissza kötözgetni, ennek gyakorlati haszna akkor mutatkozik meg, mikor a hangerőszabályzást közvetlenül a mikrofonról végezzük. Külön állítható a felvétel és a füles hangereje is, a némítás gombbal viszont az egész eszközt „lekapcsoljuk”, nemcsak a hangfelvételt, ami eleinte kifejezetten zavaró volt, elvégre ilyen formán gyakorlatilag értelmetlen a használata. A külön-külön némításra maradnak tehát a potméterek, melyek könnyedén, visszajelzés nélkül forognak és talán kissé túl érzékenyek is, a finomhangolásukon pedig az sem segít, hogy tengelyük mentén enyhén lötyögnek. A rendszer szoftveres rásegítésével együtt azonban kellő pontossággal lőhetjük be magunknak az eszközt, legyen szóérzékenységről vagy hangerőről.
Otthonra nem is kell több
A mikrofon kardioid (vagy ha úgy jobban tetszik: vese) karakterisztikája miatt nem mindegy, hogyan állítjuk be, a házon szerencsére jelölve van, hogy merre érdemes néznie. De ha ez nem is lenne egyértelmű, a rajta levő, amúgy értelmetlen és kikapcsolhatatlan vörös LED segít megállapítani, hogy mely irányba van leárnyékolva az eszköz. A 36 decibeles érzékenység nagyjából az a szint, amit asztalon elhelyezve minimális háttérzajt vesz csak fel, jöjjön az a gépünk ventilátorai vagy a szomszéd szoba felől – de már hallható, ha beszéd közben forgatjuk fejünket vagy akár csak megérintjük az eszközt. A minőségére viszont nem lesz panasz: a hang tiszta, a popszűrőnek köszönhetően „durranásoktól” mentesen élvezhetjük hangunkat.
Átlapozva a legnagyobb hazai árösszehasonlító oldal kínálatát, a Genesis Radium 600 mikrofonjának 30 ezer forint körüli árkategóriájában nincs az a kifejezett tolongás. Ezzel pedig gyakorlatilag nyert ügye van, hiszen minőségi alkatrészekkel, könnyű hordozhatósággal és jóleső extrákkal vonzza nemcsak a tekintetet, hanem a vásárlókat is. Ugyan nem egy „igazán igazi” profi stúdiómikrofonról van szó, de elenyésző hibái mellett „házistúdióba” hobbi-streamereknek, hangminőségre érzékenyeknek, de még zenészeknek is bátran ajánljuk, a hordozhatóságot könnyítő felszerelés pedig már csak hab a tortán.