A western, mint játéktéma, ritkaságszámba megy, így szinte piros betűs ünnep, ha felbukkan valami érdekes. Köszöntsük tehát együtt a Hard Westet, amiben a poros városok sokszor brutális világa keveredik a vérfagyasztó rémálmokkal (ez még nem világos, milyen szerepet játszik), egy olyan RPG keretében, ami bevallottan az XCOM-ból merítette az ihletet a harcrendszerhez.
Ennyiből már ki lehet találni, hogy egy izometrikus nézetű RPG-vel van dolgunk, amiben, akárcsak a vadnyugaton, ésszel kell élnie az embernek, ha látni akarja még egyszer felkelni a napot. A tűzharcok nem hosszabbak, mint 5-10 perc, az embereink pedig mindösszesen egy-két lövést bírnak ki, így mindennél fontosabb a helyes pozíció. Ebben segít az, hogy pisztolyhős módjára mindenféle trükköket tudunk, például egy kemény felületről lepattanó golyóval gyakorlatilag kanyarban lőhetünk, illetve maga a Nap is a segítőtársunk lehet -- de persze az ellenségünk is.
A Hard West érdekes játékmenet-eleme a Nap, naplementekor ugyanis a hosszú árnyékok elárulják nekünk az ellenfeleink pozícióját, de ugyanilyen könnyen el is vakíthat a fény, vagy éppen az árnyékokban megbújhatnak a banditák, hogy egy meglepetéstámadással intézzenek el minket.
A játék mindezen kívül egy nagy, mindenféle kalandokkal teli világot ígér, ahol érdekességek, titok és legendák feltárása vár minket -- utóbbi különösen érdekes, hiszen misztikus témák is előkerülnek, köztük az, hogy vajon az ördög tényleg közöttünk jár-e, vagy mi történik azután, hogy meghal az ember. Mindez valószínűleg kapcsolódik a játék rémálom-aspektusához.
A Hard West jelenleg még csak egy Kickstarter-projekt, így nem is biztos, hogy elkészül, bár jól halad: 70 ezer kanadai dollárt szeretnének a fejlesztők, amiből már a fele megvan 25 nappal a lefújás előtt. A munkálatokat egyébként egy olyan csapat végzi, melynek tagjai részt vettek a Call of Juarez, a Dead Island és a Hard Reset elkészítésében.