A Halo Waypointon megjelent poszt tanúsága szerint a Halo 5: Guardians-t készítő 343 Industries sajátos technikai megoldást alkalmaz, hogy folyamatosan biztosítani tudja a shooter kampánya során a magas képfrissítési értéket. A játék grafikáját ugyanis alapvetően 1080p felbontásban élvezhetjük, azonban a nagy helyszíneken, illetőleg a sok szereplőt és járművet megmozgató csatajelentek során a rendszer automatikusan visszavesz a felbontásból, hogy a megjelenített látvány ne okozzon drasztikus framerate zuhanást.
A készítők szerint így kompromisszum nélkül, stabil 60fps érték mellett élhetjük át a Halo 5 kalandjait, ez pedig a pályatervezőknek is nagyobb szabadságot adott, így változatos körülmények között, havas hegytetőkön és idegen lények által benépesített dzsungelekben is kutathatunk a rejtélyes körülmények között eltűnő Master Chief után. A dinamikusan változó felbontás nem számít újdonságnak a videojátékos világba, hiszen a CD Projekt Red is élt ezzel a technikával a The Witcher 3: Wild Hunt Xbox One-os változata esetében.