Eljött április 29-e, a játékosok naptárában ez egyenértékű a piros betűs ünnepekkel, hiszen a legendás Grand Theft Auto sorozat legújabb része landolt a boltok polcain, és bárki rávetheti magát - bizonyos mennyiségű pénzmag fejében. De gondolom ezt nyilván mindenki tudja, úgyhogy lássuk, mi történt a premier előestéjén, a Paulay Ede utca 2-ben megrendezett bulin!
Nem igazán vagyok járatos a Deák tér környékén, ahol a Take Five nevű szórakozóhely is található, de a bejárat melletti Niko transzparensek nem hagytak eltévedni. Azért a Take Five elnevezés is mondhatni témába vág, kíváncsi lennék, hogy az amúgy rendkívül körültekintő Microsoftos és Amex-Tec-es szervezők szándékosan választották-e ezt a helyszínt játékuk promotálására. De térjünk a lényegre! Körülbelül 100 meghívott újságíró képviseltette magát a különböző médiáktól; a rendezvény kezdetén Tóth Gábor (a Microsoft PR-menedzsere) faggatta Sasát és Stökit az új GTA IV-ről, akik elmondták pozitív véleményüket a játékról. Miután véget ért a kis beszélgetés, a helyszínre kipakolt körülbelül 20 konzol végre életre kelt, és nem fogjátok kitalálni, melyik játékot lehetett korlátlanul kipróbálni rajta...
A játék, mely miatt magam is lecseréltem az elektronikai berendezéseimet, beszereztem egy Xbox 360-at, és tűkön ülve vártam a hétfő estét, hogy szem- és fültanúja legyek e zseniális cucc premierjének. Amilyen nagy dirrel-durral érkezett, legalább akkorát szólt, melytől még jó darabig visszhangozni fog a média. Nem hiába dobálják az elismert külföldi játékoldalak az előkelő 10/10 értékelést, és nem hiába olvashattok öt különböző véleményt is a PC GURU következő számában, a kelet-európai vagány csávó, Niko véres kalandjairól. Még ha csak sajnos PS3-ra és XBox360-ra jelent meg, megérdemli a kitüntetett figyelmet, az egyszer halálbiztos! Az alábbi videóhoz azt hisszem semmiféle kommentár nem kell, ezt tudja a játék, amikor még nem is erőlködik...
Kezdve azzal hogy a grafika elképesztő ahhoz képest, hogy micsoda hatalmas területet, mennyi aktív objektumot, karaktert kell szimultán megjelenítenie, ráadásul SEHOL nem tölt a játék a városban. A legtöbb boltba bemehetünk bármiféle "loading" felirat megjelenése nélkül, de a szigetek között is vígan száguldozhatunk át a hídon, meg sem rezzen a program. Aztán a másik szenzáció, az Euphoria animációs motor tudása és képessége. Órákat szórakoztam vele, hogy szépen lassan behajtok egy nagyobb tömegbe és figyeltem, hogyan viselkednek az emberek. Az élmény leírhatatlan, de azért megpróbálom: a járókelők reagálnak az autóra, attól függően, milyen lendülettel, szögből érkezem. Ha lassan nekigurulok, végigtaperolják a motorháztetőt, és megpróbálnak félresasszézni a négykerekű elől, viszont ha nyomunk egy kövér gázt, teljesen élethűen kenődnek fel a szélvédőre. Tényleg okosan viselkedik a motor, ahogyan a mesterséges intelligencia is, a járókelők törekszenek a túlélésre, és mind küllemben, mind tulajdonságokban is különböznek. A forgalom is sokkal gördülékenyebb, kikerülnek az autósok, ha szerencsétlenkedünk vagy torlaszt állítunk, a rendőrök egy csillag esetében is folyamatosan hívnak erősítést, és okosan próbálnak bekeríteni. Összességében sokkal inkább élő város hangulata van a környezetnek, a látkép mesés és élethű - nehéz lenne belekötni, de azért a San Andreas vidéki területei hiányozni fognak.
A szinkron, a hangok, a sztori, az animációk mind-mind a megszokott mennyiségben és minőségben készültek a Rockstar műhelyében, és ez alól nem kivétel a megannyi extra elfoglaltság sem, amivel találkozhatunk utunk során. Gondolok itt a minijátékokra (bowling, darts, biliárd stb.), tévézésre, shoppingolásra és még sorolhatnám a lehetőségeket napestig. Mondhatnánk, hogy a GTA IV egy "All in" játék, minden egyben, annyi játékstílus található meg benne magas színvonalon, ráadásul az egyéb minijátékok is annyira részletesen ki lettek dolgozva, mint ugyanaz, külön játéknak eladva. Gamepaddal a kezemben aludtam el tegnap miközben a GTA IV lemezkéje pörgött a masinában, és szerintem ez ma sem lesz másképpen, sőt, ezt javaslom mindenkinek!
A rendezvényen készült képeket megtekinthetitek a galériánkban, vagy erre a linkre kattintva!
Nem igazán vagyok járatos a Deák tér környékén, ahol a Take Five nevű szórakozóhely is található, de a bejárat melletti Niko transzparensek nem hagytak eltévedni. Azért a Take Five elnevezés is mondhatni témába vág, kíváncsi lennék, hogy az amúgy rendkívül körültekintő Microsoftos és Amex-Tec-es szervezők szándékosan választották-e ezt a helyszínt játékuk promotálására. De térjünk a lényegre! Körülbelül 100 meghívott újságíró képviseltette magát a különböző médiáktól; a rendezvény kezdetén Tóth Gábor (a Microsoft PR-menedzsere) faggatta Sasát és Stökit az új GTA IV-ről, akik elmondták pozitív véleményüket a játékról. Miután véget ért a kis beszélgetés, a helyszínre kipakolt körülbelül 20 konzol végre életre kelt, és nem fogjátok kitalálni, melyik játékot lehetett korlátlanul kipróbálni rajta...
A játék, mely miatt magam is lecseréltem az elektronikai berendezéseimet, beszereztem egy Xbox 360-at, és tűkön ülve vártam a hétfő estét, hogy szem- és fültanúja legyek e zseniális cucc premierjének. Amilyen nagy dirrel-durral érkezett, legalább akkorát szólt, melytől még jó darabig visszhangozni fog a média. Nem hiába dobálják az elismert külföldi játékoldalak az előkelő 10/10 értékelést, és nem hiába olvashattok öt különböző véleményt is a PC GURU következő számában, a kelet-európai vagány csávó, Niko véres kalandjairól. Még ha csak sajnos PS3-ra és XBox360-ra jelent meg, megérdemli a kitüntetett figyelmet, az egyszer halálbiztos! Az alábbi videóhoz azt hisszem semmiféle kommentár nem kell, ezt tudja a játék, amikor még nem is erőlködik...
Kezdve azzal hogy a grafika elképesztő ahhoz képest, hogy micsoda hatalmas területet, mennyi aktív objektumot, karaktert kell szimultán megjelenítenie, ráadásul SEHOL nem tölt a játék a városban. A legtöbb boltba bemehetünk bármiféle "loading" felirat megjelenése nélkül, de a szigetek között is vígan száguldozhatunk át a hídon, meg sem rezzen a program. Aztán a másik szenzáció, az Euphoria animációs motor tudása és képessége. Órákat szórakoztam vele, hogy szépen lassan behajtok egy nagyobb tömegbe és figyeltem, hogyan viselkednek az emberek. Az élmény leírhatatlan, de azért megpróbálom: a járókelők reagálnak az autóra, attól függően, milyen lendülettel, szögből érkezem. Ha lassan nekigurulok, végigtaperolják a motorháztetőt, és megpróbálnak félresasszézni a négykerekű elől, viszont ha nyomunk egy kövér gázt, teljesen élethűen kenődnek fel a szélvédőre. Tényleg okosan viselkedik a motor, ahogyan a mesterséges intelligencia is, a járókelők törekszenek a túlélésre, és mind küllemben, mind tulajdonságokban is különböznek. A forgalom is sokkal gördülékenyebb, kikerülnek az autósok, ha szerencsétlenkedünk vagy torlaszt állítunk, a rendőrök egy csillag esetében is folyamatosan hívnak erősítést, és okosan próbálnak bekeríteni. Összességében sokkal inkább élő város hangulata van a környezetnek, a látkép mesés és élethű - nehéz lenne belekötni, de azért a San Andreas vidéki területei hiányozni fognak.
A szinkron, a hangok, a sztori, az animációk mind-mind a megszokott mennyiségben és minőségben készültek a Rockstar műhelyében, és ez alól nem kivétel a megannyi extra elfoglaltság sem, amivel találkozhatunk utunk során. Gondolok itt a minijátékokra (bowling, darts, biliárd stb.), tévézésre, shoppingolásra és még sorolhatnám a lehetőségeket napestig. Mondhatnánk, hogy a GTA IV egy "All in" játék, minden egyben, annyi játékstílus található meg benne magas színvonalon, ráadásul az egyéb minijátékok is annyira részletesen ki lettek dolgozva, mint ugyanaz, külön játéknak eladva. Gamepaddal a kezemben aludtam el tegnap miközben a GTA IV lemezkéje pörgött a masinában, és szerintem ez ma sem lesz másképpen, sőt, ezt javaslom mindenkinek!
A rendezvényen készült képeket megtekinthetitek a galériánkban, vagy erre a linkre kattintva!
De remélem ebben nem lesz olyan hogy rendszeresen kiesek a szélvédőn és még ráadásul rögtön meg is halok.
De remélem ebben nem lesz olyan hogy rendszeresen kiesek a szélvédőn és még ráadásul rögtön meg is halok.
Német terjesztői információk szerint a még be sem jelentett PC-s kiadás megjelenése november végén lehet esedékes, ami tekintve azt, hogy a korábbi részek PC-s verzióit is 6-8 hónapos késéssel ütemezték, még be is jöhet.
Korábban már szóbeszédek formájában esett szó a PC-s bemutatkozásról, januárban meg nem nevezett forrásokra hivatkozva októberre jósolták ezen verzió debütálását különböző lapok.
Német terjesztői információk szerint a még be sem jelentett PC-s kiadás megjelenése november végén lehet esedékes, ami tekintve azt, hogy a korábbi részek PC-s verzióit is 6-8 hónapos késéssel ütemezték, még be is jöhet.
Korábban már szóbeszédek formájában esett szó a PC-s bemutatkozásról, januárban meg nem nevezett forrásokra hivatkozva októberre jósolták ezen verzió debütálását különböző lapok.
A szélvédőn kiesés szerintem hülyeség lenne, ha halálos lenne. Az már valami Operation Flashpoint, vagy SWAT játék lenne, nem GTA.
Sőt, én e stilizált világba, akármennyire is elmentek e részben a realizmus felé, nem raknék bele olyat sem, hogy imbolyogjon, meg csökkenjen folyamatosan az életünk. Ez szép és jó, s biztos FUN, hogy kilökődünk a szélvédőn, és sérülünk, de azért ez nem a Mafia, ahol egy nagyobb koccanástól meg lehet már halni .
A szélvédőn kiesés szerintem hülyeség lenne, ha halálos lenne. Az már valami Operation Flashpoint, vagy SWAT játék lenne, nem GTA.
Sőt, én e stilizált világba, akármennyire is elmentek e részben a realizmus felé, nem raknék bele olyat sem, hogy imbolyogjon, meg csökkenjen folyamatosan az életünk. Ez szép és jó, s biztos FUN, hogy kilökődünk a szélvédőn, és sérülünk, de azért ez nem a Mafia, ahol egy nagyobb koccanástól meg lehet már halni .
Náalam tuti 100% év játéka.
Remélem azért lesz PC-re is
Náalam tuti 100% év játéka.
Remélem azért lesz PC-re is