Az Amazon.com felhasználói folytatják hadjáratukat a SecuROM ellen, így aztán nem meglepő, hogy az oldalon az ötből másfél csillagon áll az értékelés – 56 emberből 46 1-est adott neki a DRM miatt. Persze, ha csak ez lenne az egyetlen gond a játékkal...
A Rockstar az elmúlt napokban kiadott két dokumentumot. Az egyik a hibakódokat tartalmazza, melyen látható, hogy az RMN40-es kód az XP SP3, míg az RMN20-as a Vista SP1 hiányát jelzi. A másikban a grafikai beállítások tudnivalóit találjuk. Amint ebből is kitűnik, és ahogy azt a Rockstar illetékese is elmondta, a jelenlegi átlagos vasak tulajdonosai számára a medium, azaz közepes beállítások ajánlottak, a magasabb értékeket a következő generációs PC-k fogják támogatni (a magas textúraminőség /Texture Quality – High/ például 600 mega VRAM-ot igényel, ami ugye eleve túlhaladja a legtöbb mai videokártya 512 MB-ját). A sokak által felhányt látótávolság (view distance) is kicsit túllihegett, a 22-es érték már jobb eredményt produkál, mint amit a konzolos verziókban láttunk, legalábbis a fejlesztők állítása szerint - de nekem sem volt problémám az alacsony, 32-es értékkel.
Tévhitek keringenek az ATi „nem támogatottságáról” is. Ezzel szemben az igazság az, hogy a GTA IV például csak a CrossFire technológiát támogatja, az SLI-t később, egy patch formájában teszik mellé – és hogy problémák mindkét fajta kártyánál vannak. A Rockstar támogatási oldaláról kiderül, hogy az Nvidia 7900-es szériák nem renderelik le a távoli objektumokat, így játszhatatlan a cucc, ám ez meghajtóprobléma, és az Nvidia már dolgozik rajta. Azon ATi tulajok számára, akiknél fekete, hiányzó textúrák láthatók, azt ajánlják, állítsák a „MipMap Detail Level” csúszkát „Quality” állásba. Az ATi 1900-as szériáknál villogó árnyékok tapasztalhatók, ehhez már készül a patch. Újabb személyes megjegyzés: az én 4850-esemen nincsenek hibák, mint ahogy Darths 9600-asán sem, tehát azt hiszem, kiegyezhetünk döntetlenben...
Az említett oldalon az is megtalálható, jelenleg mely játékvezérlőket támogatja a GTA IV -- íme:
Amit azonban mindenki elfelejt a nagy, össznépi, közös anyázásban, hogy maga a játék fantasztikus. A hangulat utolérhetetlen, az akció remek, a fizika zseniális – kiváló cucc a GTA IV. A gondjai nem söpörhetők persze a szőnyeg alá, de hasonló problémák mindenhol vannak, például a szintén kötelező vétel Fallout 3 esetében, amelyet eddig szidott mindenki, most újabb áldozat került az oltárra, így végre a Bethesda emberei nyugiban dolgozhatnak az ő foltjukon...
Még valami, minden külön értesítés helyett: akinek imbolyog a játék, mint egy részeg csacsi, az sétáljon el a boltba, és vegye meg, mert ez egy beépített védelem. Úgyhogy ezzel sem kérjük terhelni fórumunkat...
A Rockstar az elmúlt napokban kiadott két dokumentumot. Az egyik a hibakódokat tartalmazza, melyen látható, hogy az RMN40-es kód az XP SP3, míg az RMN20-as a Vista SP1 hiányát jelzi. A másikban a grafikai beállítások tudnivalóit találjuk. Amint ebből is kitűnik, és ahogy azt a Rockstar illetékese is elmondta, a jelenlegi átlagos vasak tulajdonosai számára a medium, azaz közepes beállítások ajánlottak, a magasabb értékeket a következő generációs PC-k fogják támogatni (a magas textúraminőség /Texture Quality – High/ például 600 mega VRAM-ot igényel, ami ugye eleve túlhaladja a legtöbb mai videokártya 512 MB-ját). A sokak által felhányt látótávolság (view distance) is kicsit túllihegett, a 22-es érték már jobb eredményt produkál, mint amit a konzolos verziókban láttunk, legalábbis a fejlesztők állítása szerint - de nekem sem volt problémám az alacsony, 32-es értékkel.
Tévhitek keringenek az ATi „nem támogatottságáról” is. Ezzel szemben az igazság az, hogy a GTA IV például csak a CrossFire technológiát támogatja, az SLI-t később, egy patch formájában teszik mellé – és hogy problémák mindkét fajta kártyánál vannak. A Rockstar támogatási oldaláról kiderül, hogy az Nvidia 7900-es szériák nem renderelik le a távoli objektumokat, így játszhatatlan a cucc, ám ez meghajtóprobléma, és az Nvidia már dolgozik rajta. Azon ATi tulajok számára, akiknél fekete, hiányzó textúrák láthatók, azt ajánlják, állítsák a „MipMap Detail Level” csúszkát „Quality” állásba. Az ATi 1900-as szériáknál villogó árnyékok tapasztalhatók, ehhez már készül a patch. Újabb személyes megjegyzés: az én 4850-esemen nincsenek hibák, mint ahogy Darths 9600-asán sem, tehát azt hiszem, kiegyezhetünk döntetlenben...
Az említett oldalon az is megtalálható, jelenleg mely játékvezérlőket támogatja a GTA IV -- íme:
- XBOX 360 for Windows (Controller)
- Wireless XBOX 360 Controller
- Joytech 360 pad (Controller)
- Pelican TSZ360 Pad (Controller)
- MadCatz 360 (Controller)
- MadCatz 360 Pro (Controller)
- MadCatz 360 MicroCon (Controller)
- Bigben Controller BB7201 (Controller)
- MadCatz Arcade GameStick 360
- Logitech Chillstream
Amit azonban mindenki elfelejt a nagy, össznépi, közös anyázásban, hogy maga a játék fantasztikus. A hangulat utolérhetetlen, az akció remek, a fizika zseniális – kiváló cucc a GTA IV. A gondjai nem söpörhetők persze a szőnyeg alá, de hasonló problémák mindenhol vannak, például a szintén kötelező vétel Fallout 3 esetében, amelyet eddig szidott mindenki, most újabb áldozat került az oltárra, így végre a Bethesda emberei nyugiban dolgozhatnak az ő foltjukon...
Még valami, minden külön értesítés helyett: akinek imbolyog a játék, mint egy részeg csacsi, az sétáljon el a boltba, és vegye meg, mert ez egy beépített védelem. Úgyhogy ezzel sem kérjük terhelni fórumunkat...
Én elhiszem, hogy jó játék, és tisztában vagyok az erősségeivel. Azonban ha a szoftver a "gépéhsége" és az instabilitása miatt a vásárlóközönség egy számottevő része számára élvezhetetlen (már pedig nekem ez csapódott le eddig), akkor bizony hiába vannak ezek a pozitívumok - a remek történet és a játékmenet egyszerűen elhalványul az alapvető futtatási problémák mellett.
Említetted ugyanakkor a Fallout 3-at... Érdekes, mivel optimalizáltság terén ezt a produktumot én éppen ellenpéldaként hoznám fel.
Az én veterán vasamon is simán hozza a 25-27 fps-t 1024X768-ban, low-medium beállításokkal, 2XAA-val.
Természetesen én is hallottam az azt övező problémákról, de szerintem (és hangsúlyozom, csak a fórumokon olvasott felháborodások alapján SZERINTEM) a F3-mal kapcsolatos instabilitási gondok közel sem olyan súlyosak, mint a GTA4 esetén... Szemben a Rockstar Toronto munkájával, a közel 200.000-es gépeket a Fallout 3 nem eszi meg reggelire, nem olyan macerás elindítani, nem kötelező a Live futása a mentéshez, és nincs probléma a multijával sem (mivel nincs benne multi, hehe).
Lehet, hogy az én olvasatom a rossz, de ha ezek a fentebb említett pécék a GTA4 esetén nem (vagy csak nyögvenyelősen) hozzák azt a teljesítményt, amit az átlag 60.000 forintos IkszBoksz kacagva kiad magából, akkor ott bizony súlyos portolási gondokról beszélünk.
Ebben a tekintetben egyébként az Amazon elégedetlen vásárlói (és itt nem a korlátolt SecuRom-leszavazókra gondolok) jól fejezték ki a véleményüket: az összérték majdnem mindegyiküknél egyes, a játékra magára azonban 5 csillagot adnak - mint egyikük mondta, a rossz értékelés nem a játéknak, hanem a portolásnak szól.
Jólvan rád hagyom én csak egy 1szerű fogysztó vagyok.
Folytassuk a hülye hasonlatok versenyét?
Iceraven: csavarhatod, ahogy akarod, de a szellemi tulajdon lopása is lopás. A program kifejlesztése milliókba kerül, ha mindenki letölti, nem térül meg a befektetés, és csődbe megy a készítő (lásd pl. Iron Lore). Szerintem elég egyszerű a képlet.
Tökéletes program pedig nem létezik. Ne a fejlesztőket okold azért, mert van a piacon kétszázféle videokártya, ezerféle alaplap, memória, satöbbi. Áruld el: hogyan tudnák letesztelni a játékot ezek kombinációira? Nincs olyan játék manapság, amihez ne kellene patch PC-n (a konzol célhardver, de már ott is megjelentek a foltok).
Ne keverjük a szezont a fazonnal, és ne beszéljünk már zöldségeket. Annyi mindenbe bele lehetne kötni a mondókádban... . Fogyasztóvédelem? Itt is van. Megveszed, nem tetszik, nem működik, visszaviszed, visszakapod az árát. Ha mindenki ezt teszi, szintén csődbe megy a készítő. Ez is egy megoldás. Vagy: megvárod türelmesen a foltot, és örülsz neki, ha orvosolja a gondodat. Vagy simán csak jó magyar szokás szerint vered az asztalt, hogy megvetted, és ilyen szar, olyan szar, dögöljön meg mindenki. A választás lehetősége a tiéd. Ha nem élsz vele (tudatos vásárló, ugye), az már megint csak a te gondod...
Ami nem megy azzal nem játszom ha jó ha nem.
(Szeretem GTA-t de rugalmass hozzállást mégjobban)
10 éves kis gyerek elviekben nem csinálhatja meg, mert 18 éven felülieknek van a játék
sry a dupla post ért de egy 10 éves kisgyerek ne játszon a GTA val.. Ha szülők felteszik megveszik neki akkor oké.. de ezen egy 10 éves ne agyaljon
És azt se kétlem h rossz az optimalizálás. Sőtt a szükségesnél nagyobb védelem hibályával is egyetértek. De ugyérzem itt én vagyok az egyedüli aki a játékosokon kívül, a játék készítők oldalát is látja. Féltik a művüket. És én ezt megértem. Lehet ez a félelem ami miatt ezt a biztonsági rendszert kialakították. Ha nem lenne ez a félelem talán több időt tudtak volna a portra szánni, a biztonsági rendszer helyett.. Amikor meg azt írták h 1 héttel késik a PC port akkor is fellázattak R* ellen már már gyilkos hangulat volt. Lehet ők is érezték kéne még egykis időt ezen bütykölni de féltek a népharagtol.
És amit a legjobban utálok: A szoftver másolása nem lopás. Ne tévesszük össze a fizikailag megfoghatatlant a fizikai dolgokkal (na ok az adattárolót megfoghatom, de ne ezen akadjunk mán föl), ugyanis ha ezt igy vesszük, akkor emellé kötelezően jár a fogyasztóvédelem: Ne adjanak el szar minőségű programokat, irják meg azt a rohadt forráskódot, ne más enginejéből gyártsanak valamit, 6 hónapig+2 évig vállaljanak garanciát, hogy egyszer nem omlik össze a program amit eladtak nekünk, ne lopkodják az adatainkat internetes kapcsolat közben, és és a folyamatos patchelések helyett adjanak ki rendesen letesztelt átgondolt, tökéletes programot. Továbbmegyek, ha patchelésnél tartunk, a fogyasztóvédelmi törvények reális leforditása mellett, minden patchet, min adathordozón biztositani kellene. Ha ez mind betartásra kerül akkor elismerem, hogy a program egy termék, egy áru, amit igen, el lehet lopni. Lehet most fikázódni, szivesen várom. DE. Kereskedő vagyok. Ha tőlem elvárnak fogyasztóvédelem cimén dolgokat, várják el a programozóktól is, ha ők lázadnak a másolások ellen.
Még utoljára leszögezem, én megvásároltam, nem védem a letöltőket sem, de nem az ilyen szutyok szemét védelmek kiagyalása a megoldás a kiadók problémájára.
Jah. Milán! Asszed a konzolokra nem lehet másolni? HMMMMM............
A legfontosabb a GTA IV faxa játék!!
Nekünk elég jó és stabil játékot készíteni akkor az embereknek alapvető igénye lesz ,hogy single után multiban nyüstöljék és azt ugyebár tudjuk ,hogy ez relatíve csak eredetiben lehetséges.
Nem értek egyet a másolás védelemmel mert jól jellemzi a fejlesztők félelmét a saját termékük iránt...(magyaránt nem veszik meg)-> én nem is fogom.