Az Amazon.com felhasználói folytatják hadjáratukat a SecuROM ellen, így aztán nem meglepő, hogy az oldalon az ötből másfél csillagon áll az értékelés – 56 emberből 46 1-est adott neki a DRM miatt. Persze, ha csak ez lenne az egyetlen gond a játékkal...
A Rockstar az elmúlt napokban kiadott két dokumentumot. Az egyik a hibakódokat tartalmazza, melyen látható, hogy az RMN40-es kód az XP SP3, míg az RMN20-as a Vista SP1 hiányát jelzi. A másikban a grafikai beállítások tudnivalóit találjuk. Amint ebből is kitűnik, és ahogy azt a Rockstar illetékese is elmondta, a jelenlegi átlagos vasak tulajdonosai számára a medium, azaz közepes beállítások ajánlottak, a magasabb értékeket a következő generációs PC-k fogják támogatni (a magas textúraminőség /Texture Quality – High/ például 600 mega VRAM-ot igényel, ami ugye eleve túlhaladja a legtöbb mai videokártya 512 MB-ját). A sokak által felhányt látótávolság (view distance) is kicsit túllihegett, a 22-es érték már jobb eredményt produkál, mint amit a konzolos verziókban láttunk, legalábbis a fejlesztők állítása szerint - de nekem sem volt problémám az alacsony, 32-es értékkel.
Tévhitek keringenek az ATi „nem támogatottságáról” is. Ezzel szemben az igazság az, hogy a GTA IV például csak a CrossFire technológiát támogatja, az SLI-t később, egy patch formájában teszik mellé – és hogy problémák mindkét fajta kártyánál vannak. A Rockstar támogatási oldaláról kiderül, hogy az Nvidia 7900-es szériák nem renderelik le a távoli objektumokat, így játszhatatlan a cucc, ám ez meghajtóprobléma, és az Nvidia már dolgozik rajta. Azon ATi tulajok számára, akiknél fekete, hiányzó textúrák láthatók, azt ajánlják, állítsák a „MipMap Detail Level” csúszkát „Quality” állásba. Az ATi 1900-as szériáknál villogó árnyékok tapasztalhatók, ehhez már készül a patch. Újabb személyes megjegyzés: az én 4850-esemen nincsenek hibák, mint ahogy Darths 9600-asán sem, tehát azt hiszem, kiegyezhetünk döntetlenben...
Az említett oldalon az is megtalálható, jelenleg mely játékvezérlőket támogatja a GTA IV -- íme:
Amit azonban mindenki elfelejt a nagy, össznépi, közös anyázásban, hogy maga a játék fantasztikus. A hangulat utolérhetetlen, az akció remek, a fizika zseniális – kiváló cucc a GTA IV. A gondjai nem söpörhetők persze a szőnyeg alá, de hasonló problémák mindenhol vannak, például a szintén kötelező vétel Fallout 3 esetében, amelyet eddig szidott mindenki, most újabb áldozat került az oltárra, így végre a Bethesda emberei nyugiban dolgozhatnak az ő foltjukon...
Még valami, minden külön értesítés helyett: akinek imbolyog a játék, mint egy részeg csacsi, az sétáljon el a boltba, és vegye meg, mert ez egy beépített védelem. Úgyhogy ezzel sem kérjük terhelni fórumunkat...
A Rockstar az elmúlt napokban kiadott két dokumentumot. Az egyik a hibakódokat tartalmazza, melyen látható, hogy az RMN40-es kód az XP SP3, míg az RMN20-as a Vista SP1 hiányát jelzi. A másikban a grafikai beállítások tudnivalóit találjuk. Amint ebből is kitűnik, és ahogy azt a Rockstar illetékese is elmondta, a jelenlegi átlagos vasak tulajdonosai számára a medium, azaz közepes beállítások ajánlottak, a magasabb értékeket a következő generációs PC-k fogják támogatni (a magas textúraminőség /Texture Quality – High/ például 600 mega VRAM-ot igényel, ami ugye eleve túlhaladja a legtöbb mai videokártya 512 MB-ját). A sokak által felhányt látótávolság (view distance) is kicsit túllihegett, a 22-es érték már jobb eredményt produkál, mint amit a konzolos verziókban láttunk, legalábbis a fejlesztők állítása szerint - de nekem sem volt problémám az alacsony, 32-es értékkel.
Tévhitek keringenek az ATi „nem támogatottságáról” is. Ezzel szemben az igazság az, hogy a GTA IV például csak a CrossFire technológiát támogatja, az SLI-t később, egy patch formájában teszik mellé – és hogy problémák mindkét fajta kártyánál vannak. A Rockstar támogatási oldaláról kiderül, hogy az Nvidia 7900-es szériák nem renderelik le a távoli objektumokat, így játszhatatlan a cucc, ám ez meghajtóprobléma, és az Nvidia már dolgozik rajta. Azon ATi tulajok számára, akiknél fekete, hiányzó textúrák láthatók, azt ajánlják, állítsák a „MipMap Detail Level” csúszkát „Quality” állásba. Az ATi 1900-as szériáknál villogó árnyékok tapasztalhatók, ehhez már készül a patch. Újabb személyes megjegyzés: az én 4850-esemen nincsenek hibák, mint ahogy Darths 9600-asán sem, tehát azt hiszem, kiegyezhetünk döntetlenben...
Az említett oldalon az is megtalálható, jelenleg mely játékvezérlőket támogatja a GTA IV -- íme:
- XBOX 360 for Windows (Controller)
- Wireless XBOX 360 Controller
- Joytech 360 pad (Controller)
- Pelican TSZ360 Pad (Controller)
- MadCatz 360 (Controller)
- MadCatz 360 Pro (Controller)
- MadCatz 360 MicroCon (Controller)
- Bigben Controller BB7201 (Controller)
- MadCatz Arcade GameStick 360
- Logitech Chillstream
Amit azonban mindenki elfelejt a nagy, össznépi, közös anyázásban, hogy maga a játék fantasztikus. A hangulat utolérhetetlen, az akció remek, a fizika zseniális – kiváló cucc a GTA IV. A gondjai nem söpörhetők persze a szőnyeg alá, de hasonló problémák mindenhol vannak, például a szintén kötelező vétel Fallout 3 esetében, amelyet eddig szidott mindenki, most újabb áldozat került az oltárra, így végre a Bethesda emberei nyugiban dolgozhatnak az ő foltjukon...
Még valami, minden külön értesítés helyett: akinek imbolyog a játék, mint egy részeg csacsi, az sétáljon el a boltba, és vegye meg, mert ez egy beépített védelem. Úgyhogy ezzel sem kérjük terhelni fórumunkat...
Köszönöm!
nekem a gta 4 jol megy de nálam is az a probláma hogy a kamera kezd imbolyogni és olvastam hogy vannak fájlok amik ezt helyrehozzák. Valaki nem tudná megmondani a fájlok nevét vagy hogy honnan lehet letölteni?
Ja és mért van az ha beülök az autoba az egyböl indul és nem lehet hátra menni?
DE NEM EZ A LÉNYEG HANEM AZ ÁTVERÉS! Ennyire nem lehettek gyengeelméjüek?????!!! ADMIN már nem az a bajom, hogy nem megy hanem a félretájékoztatás!!!!!!!!!!!!! A gépigényről!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Higgadjon le mindenki ok?????
Ha nem tetszik a játék, ha nem megy nálad, vidd vissza, és kérd vissza az árát, vagy vásárold le. Nálunk is van fogyasztóvédelmi törvény, nálunk is vannak a vásárlóknak jogai. Aki mást mond, azt jelentsd fel, pereld be, mert törvényt szeg. Magyar szokás, hogy megveszünk valamit, és ha hibája van, anyázni kezdünk, szidjuk a kereskedőt, a készítőt, és főleg utáljuk azt, akinek működik a cucc (dögöljön meg a szomszéd tehene is)... Utánajárni, visszavinni, jogainkkal élni? Az nem olyan izgalmas...
Ha mindenki visszaviszi a terméket a boltba, akkor észhez kapnak a kiadók. Ha megveszed, és mindenféle fórumokon üvöltözve szidod őket, akkor nem, mert nem hiszem, hogy a Rockstar vagy a T2 a PGO fórumán olvasható magyar asztaldöngetés hatására fordulna magába...
Bocsánat, de butaságokat beszélni persze mindig könnyebb...
Áh. Még egyszer leírom, csak neked, most már én is kiabálva, hogy meghalljad a nagy üvöltözés közepette:
A GTA IV NEM TÁMOGATJA AZ SLI-T!!!!!!!!!!
De ha nekem nem hisze, íme a cikkben belinkelt doksiból az idézetl:
Crossfire/SLI
With the latest ATI driver (8-11 series) the game supports crossfire modes (ie. 4870x2)
SLI is currently unsupported. Support will be added through a future game patch as well as an updated Nvidia driver.
Éééérted? Hiába raksz bele a gépedbe hármat vagy négyet, ha nem megy SLI-vel, akkor nem megy.
Minden, amit a dobozon írtak, igaz. Ha kiveszed a gépből az egyik kártyát (vagy kikapcsolod az SLI-t, nem tudom, hogy megy ez), száguldani fog a gépeden a cucc. Mint ahogy az én 3 GHz CPU-mal, 4 giga RAM-ommal, és egy giga VRAM-ommal is száguld. Nem 1024-ben, de 1680-ban! Ennyi.