A játék rajongóit elsősorban az enigmatikus főszereplő érdekelte, konkrétan az, hogy ki, vagy kik voltak az inspirációk, mit lehet még tudni róla azon kívül, ami a játékban kiderül, s persze miért lett néma szegény. A válasz az, hogy nem volt egy kifejezett minta, csupán egy erős, csöndes gyilkost akartak, akiről direkt nem árultak el sokkal többet azon kívül, hogy egy bankrabló, aki valószínűleg a nyugati partról érkezett Liberty Citybe, s talán Speed a vezetékneve. Ami pedig a hangját illeti, a válasz meglepően egyszerű: egyrészt azért néma Claude, hogy így a játékosok jobban tudjanak azonosulni vele, másrészt pedig a technikai limitációk miatt, illetve az is szerepet játszott, hogy 2001-ben még nem volt követelmény, hogy minden főszereplő tudjon beszélni.
A fejlesztés során természetesen sok változáson esett át Claude, míg elérte a végleges változatot, más karakterek azonban már nem voltak ilyen szerencsések. Az egyik eltávolított, de a játékban nyomokban még megtalálható figura Darkel volt. A pletyka szerint ő egy őrül kommunista volt, a valóságba azonban egy őrült csöves, akik mindenféle bolond küldetésekre küldött volna minket, a megjelenést megelőző hónapokban azonban kivágták a végleges termékből, mivel nem volt olyan szórakoztató, mint amilyennek szánták.
Hasonlóan járt El Burro is -- bár itt már egy kicsivel furcsább a magyarázat. Az El Burro karakter eddig mindhárom, Liberty Cityben játszódó epizódban helyet kapott, ám csak az első részben látható életnagyságban, a III-ban pusztán telefonon keresztül beszélhetünk vele, a IV-ben pedig már csak egy graffiti formájában jelenik meg. A későbbi, egyre passzívabb szereplésének az az oka, hogy a Rockstar a két- és a háromdimenziós, illetve a HD-felbontású epizódokat külön univerzumként kezeli, s ahhoz a szabályhoz igazodnak, hogy ezen világok között nincs átjárás -- eltekintve persze néhány kivételtől.
A másik dolog, ami nagyon érdekelte a játékosokat, az a szeptember 11-i eseményekkel kapcsolatos változtatások. Megtudtuk, hogy a támadás után nem kellett sokat kivágni a programból, s a meglévő tartalmak csupán 1%-át kellett módosítani. Az egyetlen eltávolításra került küldetés az, amelyikben szóba kerülnek a terroristák, a változtatások pedig leginkább kozmetikai jellegűek: más a rendőrök egyenruhája és az autóik festése, eltűnt pár párbeszéd és rádiós szöveg, illetve az amerikai borító is változott. Sőt mi több, a Dodo nem a tragédia után vesztette el a repülés képességét, hanem már a fejlesztés elejétől a földhöz volt ragadva, a Rockstar ugyanis a gyalogos- és autós játékmenetre koncentrált.
További érdekesség még, hogy a játék legelején látható, a bankrablásnak, majd az árulásnak helyet adó városrész eredetileg felkereshető lett volna Liberty Cityben, de aztán eltávolították (egy moddal el lehet jutni oda). Továbbá a kódok között elrejtve találunk néhány nyomot egy multiplayer módra, amit valóban fontolgattak a fejlesztők, de ebből aztán nem lett semmi. Végül itt egy kis összehasonlítás arról, mekkora a különbség a III és az IV forgatókönyve között:
A fejlesztés során természetesen sok változáson esett át Claude, míg elérte a végleges változatot, más karakterek azonban már nem voltak ilyen szerencsések. Az egyik eltávolított, de a játékban nyomokban még megtalálható figura Darkel volt. A pletyka szerint ő egy őrül kommunista volt, a valóságba azonban egy őrült csöves, akik mindenféle bolond küldetésekre küldött volna minket, a megjelenést megelőző hónapokban azonban kivágták a végleges termékből, mivel nem volt olyan szórakoztató, mint amilyennek szánták.
Hasonlóan járt El Burro is -- bár itt már egy kicsivel furcsább a magyarázat. Az El Burro karakter eddig mindhárom, Liberty Cityben játszódó epizódban helyet kapott, ám csak az első részben látható életnagyságban, a III-ban pusztán telefonon keresztül beszélhetünk vele, a IV-ben pedig már csak egy graffiti formájában jelenik meg. A későbbi, egyre passzívabb szereplésének az az oka, hogy a Rockstar a két- és a háromdimenziós, illetve a HD-felbontású epizódokat külön univerzumként kezeli, s ahhoz a szabályhoz igazodnak, hogy ezen világok között nincs átjárás -- eltekintve persze néhány kivételtől.
A másik dolog, ami nagyon érdekelte a játékosokat, az a szeptember 11-i eseményekkel kapcsolatos változtatások. Megtudtuk, hogy a támadás után nem kellett sokat kivágni a programból, s a meglévő tartalmak csupán 1%-át kellett módosítani. Az egyetlen eltávolításra került küldetés az, amelyikben szóba kerülnek a terroristák, a változtatások pedig leginkább kozmetikai jellegűek: más a rendőrök egyenruhája és az autóik festése, eltűnt pár párbeszéd és rádiós szöveg, illetve az amerikai borító is változott. Sőt mi több, a Dodo nem a tragédia után vesztette el a repülés képességét, hanem már a fejlesztés elejétől a földhöz volt ragadva, a Rockstar ugyanis a gyalogos- és autós játékmenetre koncentrált.
További érdekesség még, hogy a játék legelején látható, a bankrablásnak, majd az árulásnak helyet adó városrész eredetileg felkereshető lett volna Liberty Cityben, de aztán eltávolították (egy moddal el lehet jutni oda). Továbbá a kódok között elrejtve találunk néhány nyomot egy multiplayer módra, amit valóban fontolgattak a fejlesztők, de ebből aztán nem lett semmi. Végül itt egy kis összehasonlítás arról, mekkora a különbség a III és az IV forgatókönyve között:
Egyébként tényleg jók lettek a cikkek(ez meg a Max Payne, meg a Syndicate,bár ezeket már a magazinban is olvastam )
Sosem felejtem el, mennyit nyomtam vele, minden szegletét ismertem a városnak már! És a Dodo...! Nem hagyott nyugodni, hogy nem tud rendesen repülni, és addig próbálkoztam, még nem sikerült kicsit repülni vele. Aztán nem volt már megállás, 15-20 perceket is repkedtem vele.
Később jött a multi theft auto hack, amivel eszmélet jó multiplayeres estéket lehetett átélni!