A csatarendszer kezelőfelülete és mechanizmusa a World of Warcraft és Guild Wars hasonló elemeire hajaz, ám hamar elsajátítható lesz, és kevésbé frusztráló. Sok speciális mozdulat és kombó lesz, melyet az NPC-k is használnak, és ettől az összecsapások egyféle gladiátorharcra hajaznak majd. Ellenfeleid személyisége, és az, ahogy a sztorit felgöngyölöd, kihat a csatára is, a fegyveres harc keveredik a sértegetéssel, a mágia a harcművészetekkel, az arrogancia az ügyetlenséggel.
Az említett kalandelemek a fejtörőkben és párbeszédekben jelennek leginkább meg, melyeket a LucasArts kalandlegendái inspiráltak, és melyek aztán a küldetésekben csapódnak le, elkerülendő a gyűjtögess vagy gyilkolj típusú feladatokat, a humor egyenesen a Monty Python filmekre emlékeztet majd (állítólag). A látvány következő generációsnak van bejelentve, HDR, dinamikus fények, valós árnyékok, miazmás.
Maga a sztori azért elég sablonos, innen-onnan összeollózott, sőt bizonyos tekintetben ijesztő, de meglátjuk, mi sül ki belőle. Hősünk egy mai csávó, Roger Sun, egy heavy metal banda gitárosa, átlagos figura, szereti az állatokat, imádja a szerep- és kalandjátékokat. Egy ősi tükörbe nézve aztán átkerül egy fantasy-világba, ahol fűszerű lények csatáznak épp egy királyféle figurával. Ebben a birodalomban a fény és sötétség vívja örök harcát, és persze barátunk lesz a kiválasztott, akinek a jót kell szolgálnia, és hogy minél előbb eldöntse, bevállalja-e a bulit, megjelenik két vámpír, Dawnclaude és Solithaire, akik egy még gonoszabb entitás előőrsét jelentik...
Nos, tessék a szemeket megtörölni, felkelni a padlóról, ígérem, mindjárt végzünk! Már csak annyi van hátra, hogy eláruljam: a játék 2008-ban jelenik meg, PC-re és Xbox 360-ra. Jelzem, az Akella mindenesetre elégedett volt a látottakkal, hiszen aláírta a szerződést az orosz kiadásra, mifelénk a Schanz International Consultants fogja össze a terjesztést, akik picit odahatottak a fejlesztőkre, javítsanak ki ezt-azt a projektben, a Silent Dreams ennek megfelelően át is dolgozta pöttyet a cuccot jól. Ja, és a végére egy csattanó, hogy azért megfejeljem a hírt azoknak, akik még velem vannak: a játék külcsínének megalkotásában a Gothic-széria pár művésze segédkezik, köztük a vezető művész, Horst Dworczak is. Hm, hm...
Mondjuk szerintem az Obliviont 4 et csak az Oblivion 5 veri majd le!!! LOL
AVE