A GTA V tavaly őszi bejelentése óta gyakorlatilag egy trailer és egy maroknyi hivatalos kép áll rendelkezésünkre a játékról. Nem tudjuk, miről szól majd, nem tudjuk, ki lesz a főszereplő, és nem tudjuk azt sem, hogy mennyire lesz komolyan vehető a játék. Amit viszont tudunk, az az, hogy a GTA franchise tulajdonképpen a legnagyobb videojáték-lufi, ami az utóbbi tíz évben a magasba emelkedett. Szokás szidni a Call of Duty szériát, amiért nem fejlődik. Pedig ha jobban belegondolunk, a GTA sem változott olyan sokat az eltelt tíz évben.
Az egyetlen hivatalos videó
És tulajdonképpen nem ezt látjuk az összes többi GTA-ban is? A Vice City, melyet a rajongók a valaha megjelent legjobb résznek tartanak, nem több, mint a GTA III játékmenetének és történetének átültetése a napsütéses Miamiba. Persze, a főhős már beszél, és vannak robogók, de… tulajdonképpen ennyi az összes igazi újdonság. A San Andreas sem sokkal jobb e téren, az a játék nem több egy felpumpált digitális játszótérnél -- pont olyan, mint amilyenné CJ válik, ha túl sok szteroidot szuszakolunk bele az edzőteremben: nagydarab, rosszarcú, és bár szereti kényeztetni az érte rajongókat, sosem lehetne belőle Shakespeare-színész.
Természetesen eszünk ágában sincs elvitatni a GTA-sorozat érdemeit. Az, hogy ez a metódus ilyen hosszú ideje üzemképes, bizonyíték rá, hogy a Rockstar rátapintott valamire, ami minden létező játékosnak bejött. De tény és való, hogy ezeknek a trendeknek a tükrében a GTA V minőségét is előrelehet vetíteni. Olyan játékot várunk, ami szebb lesz a GTA IV-nél, de a játékmenet kísértetiesen hasonlít majd rá. A sztori megint egy lent kezdő, de gyorsan feltörő karakter körül fog bonyolódni, lesz egy vékony szerelmi szál, a befejezés pedig felfed valami hú, de meglepőt. És persze a küldetések is teljesen úgy épülnek majd fel, ahogy a GTA IV-ben... Vice Cityben... III-ban, na! Következésképpen a GTA V nem lesz forradalom, csak egy tökéletességig finomított recept. Ti mit tippeltek, igazunk lesz?
Az egyetlen hivatalos videó
HAZUGSÁGOK HÁLÓJA
Gondoljuk csak végig logikusan! A GTA III tavaly volt tíz éves, a játék e jeles alkalomból még mobilkészülékekre is megjelent. Ez kiváló alkalmat szolgáltatott rá, hogy újra végigjátsszuk az első 3D-s részt, és bár a GTA III vitathatatlanul játéktörténelmi jelentőséggel bír, nemcsak nosztalgiát, de vegyes érzelmű felismerést is hozott. Észrevettük, hogy a GTA III gyakorlatilag ugyanaz a játék, mint a GTA IV, csak éppen kevesebb poligonból épül fel, és a sztori sem veszi komolyan magát annyira. Persze ez az összefüggés mindig is tudható volt, a Rockstar sosem rejtette véka alá, hogy a GTA IV afféle remake, mintsem valódi folytatás. A város ugyanúgy Liberty City, a sztori szintén egy semmiből induló piti bűnözőt követ, és a forgatókönyv iránya is sok egyezést mutat. Hisz ahogy a GTA III-ban, úgy a IV-ben is feltűnik az olasz maffia, átver a csajunk, bekavarnak a korrupt kormányügynökségek, és még sorolhatnánk…És tulajdonképpen nem ezt látjuk az összes többi GTA-ban is? A Vice City, melyet a rajongók a valaha megjelent legjobb résznek tartanak, nem több, mint a GTA III játékmenetének és történetének átültetése a napsütéses Miamiba. Persze, a főhős már beszél, és vannak robogók, de… tulajdonképpen ennyi az összes igazi újdonság. A San Andreas sem sokkal jobb e téren, az a játék nem több egy felpumpált digitális játszótérnél -- pont olyan, mint amilyenné CJ válik, ha túl sok szteroidot szuszakolunk bele az edzőteremben: nagydarab, rosszarcú, és bár szereti kényeztetni az érte rajongókat, sosem lehetne belőle Shakespeare-színész.
MIT JELENT EZ VALÓJÁBAN?
A GTA sorozat tehát semmi mást nem csinált, mint kitalált egy működő sandbox receptet, amit azóta az összes ilyen stílusú játék átvett tőle. Adott egy semmiből jövő főhős, akinek kisebb-nagyobb feladatokon át kell feljebb jutnia az alvilági ranglétrán. Közben találkozik barátokkal és ellenségekkel, lesz legalább egy csaj, aki bekavar, és a történet végén jelentős fordulóponton kell átlendülni. Ismerős? A játékmenet is mindig egyforma: elvezetünk egy helyszínre, megnézünk egy videót, majd irány a küldetés, ahol ha sikerrel jártunk, kapunk egy újabb átvezetőt és némi költőpénzt. Ezt láthatjuk a Mafiában (még akkor is, ha nem GTA-klón), a Prototype-ban, az Assassin’s Creedben, vagy épp a Sleeping Dogsban, amit Bate már reggel óta játszik a szerkesztőségben.Természetesen eszünk ágában sincs elvitatni a GTA-sorozat érdemeit. Az, hogy ez a metódus ilyen hosszú ideje üzemképes, bizonyíték rá, hogy a Rockstar rátapintott valamire, ami minden létező játékosnak bejött. De tény és való, hogy ezeknek a trendeknek a tükrében a GTA V minőségét is előrelehet vetíteni. Olyan játékot várunk, ami szebb lesz a GTA IV-nél, de a játékmenet kísértetiesen hasonlít majd rá. A sztori megint egy lent kezdő, de gyorsan feltörő karakter körül fog bonyolódni, lesz egy vékony szerelmi szál, a befejezés pedig felfed valami hú, de meglepőt. És persze a küldetések is teljesen úgy épülnek majd fel, ahogy a GTA IV-ben... Vice Cityben... III-ban, na! Következésképpen a GTA V nem lesz forradalom, csak egy tökéletességig finomított recept. Ti mit tippeltek, igazunk lesz?
Mert ha nem a témával kapcsolatban írunk, hanem az egész szerkesztőségnek azzal kell foglalkoznia hogy te fáradhatatlan vagy a végén még, kidobnak mint a kutyát GTA-zni
Ezt én is tudom, de a sztoriban azt adja elő, hogy "Kifulladtam valahogy a futás közben" és ezért ment taxival
Nos, a Rockstar legalább nem évente próbálja meg teljes áron lenyomni "ugyanazt", mint egyesek...
Lucas egy elég jó fizikumú fiatalember lehetett, mert még boxzsákja is volt otthon és vele szoktam futni napi kétszer-háromszor is 10 kilométereket! Amúgy meg futva el sem lehet menekülni, metró vagy taxi a választási lehetőség
Amúgy meg nem értem, hogy (9-11 másodpercnél) mért futnak lépésben? Akkor már ennyi erővel a GTA részek főszereplői futottak volna versenyt egymással, meg Harry Mason a SH 1-ből, nem pedig ilyen pudingok....
Amúgy meg nem optimalizálás kell, hanem legalább egy Geforce 295 GTX, ami minden problémát megold, mondom ezt a 9500 GT-mmel
9-szer játszottam végig a Fahrenheit-et. Egy biztos: a "taxi bug" nem igaz. Lucas megjegyzi, hogy kifáradt a futás közben és inkább taxiba szállt.
ON:
Hát igen... sajnos nekem a GTA úgy tűnik visszafelé fejlődik. Pontosan az veszett ki belőle, ami tetszett korábban. Ha a Vice City-t előszedi az ember, akkor az jut eszébe, hogy "de jó lesz elveszni ebben a városban és felfedezni mindent". Felpattantam egy motorra és jöttek a pizzás missziók mint mini játék, amit nem is tudtam előre, mert nem olvastam róla. Vagy az őrült taxis küldetések... stb... tele van lehetőséggel, ami ott van az orrod előtt. Jött a Sanandreas, ami kicsit ezzel túl is lőtt a célon, mert szerintem átláthatatlanul nagyra sikerült.... és akkor kapunk egy GTA IV-et, amiben szinte semmit sem lehet csinálni, ha végeztünk a sztorival.... vagyis lehet... csak olyan nyomasztó a vége, hogy nincs kedved hozzá....
Hehe... Erre inkább nem mondok semmit. Csak azt, hogy RAGE engine.