Az 1983 óta megrendezésre kerülő Golden Joystick Award 2013-as listája nyilvánosságra került, s mondhatni minden a papírforma szerint alakult: az év játéka díjat szinte magától értetődő módon a GTA 5 vitte el, míg a nyár elejének nagy kedvence, a The Last of Us két fontos kategóriában tudott győzni, illetve hozzásegítette a fejlesztőket, a Naughty Dog csapatát a legjobb stúdió kitüntető címéhez. Íme a teljes lista:
- PC
- XBOX 360
- XBOX One
- PS3
- PS4
- Az év játéka: GTA 5
- A legjobb független fejlesztők által készített játék: Mark of the Ninja
- A legjobb hordozható konzolra írt játék: Assassin’s Creed 3: Liberation
- A legjobb mobiltelefonra/táblagépre írt játék: XCOM: Enemy Unknown
- A stúdiója: Naughty Dog
- A legjobb játékplatform: Steam
- A legjobb újonc: The Last of Us
- A legjobb történetvezetése: The Last of Us
- Legszebb látványvilág: BioShock Infinite
- Legjobb multiplayer: Payday 2
- A legjobb online játék: World of Tanks
- Legjobb élmény: Far Cry 3 – The Definition of Insanity
- A legjobban várt játék: The Witcher 3: Wild Hunt
- Innovációs díj: Oculus Rift
- YouTube Gamer Award: Yogscast
- Hírességek csarnoka: Activison: Call of Duty
- Életműdíj: Ken Levine
Egyetértesz a végeredménnyel?
ezek közül egyedül a vadászat meg a hajózás a helytálló,a többi az grafikai fejlődés(időjárás és évszakváltozás),olyan elemek amik az előző részekben sokkal jobb volt(pl a harc és a recruit),vagy olyan elemek amiket csapnivalóan oldottak meg(pl kereskedelem,vagy az agyonharangozott hó aminek végül semmilyen funkcionális haszna nem volt azon kívül hogy combközépig elmerült benne Connor,ahhoz képest hogy az egyik trailerben azt mutatták hogy a hó segítségével cserkészte be az áldozatát)
a famászás ugyanolyan mintha gerendákon rohangálnál,csak most egy faág modelljén rohansz,a sziklamászás meg ugyanaz mint a nagyobb épületek megmászása
meg én még megemlíteném a kőkorszaki lopakodást is amit még a Tomb Raiderben is jobban megoldottak,ami amúgy egy shooter,amiben minimális szerep jut a lopakodásnak
amíg az AC játékelemei nemhogy nem fejlődnek,de kb visszafelé fejlődnek addig nem lesz soha év játéka díjas,részemről elmondok egy imát hogy a következő részben a hajózásra összpontosítottak,így sokkal kevesebb idő lesz elpocsékolva a csapnivaló harcra és lopakodásra
-időjárás változás (eső, villám, hó vihar ami talán a legjobb)
-évszak változás (tavasz, nyár, tál ,ősz)
-harcrendszer (egyszerűbb lett, de sokkal jobban néz ki pl.ha meg támad kettő ember akkor egy animációs jön be ami szerintem nagyon jól megcsináltak a mozdulatokat)
-két fegyveres használat
-Nyíl, kötéldárda, tomahowk
-állatok
-vadászat
-csapda építész
-parkour (már át is ugorja a kereítést)
-famászás
-sziklamászás
-hajócsata(a leges legnagyobb újítás)
-csere kereskedelem
-új történelmi háttér
-jobb free running (sokkal élethűbb a mozgás meg amikor leugrik az oceanba, az is élethű)
-ha megtámad egy állat, akkor nyomkodni kell gombokat
-a hó nem olyan lett,hogy kicsi meg semmijel, hanem ellepi az embert ha bele megy és le lassul a mozgása.
-állat simogatás
-tanya fejlesztés
-a vízben is lelassul a mozgása.
-végre voltak jelenben is feladatok.
ezek közül egyedül a vadászat meg a hajózás a helytálló,a többi az grafikai fejlődés(időjárás és évszakváltozás),olyan elemek amik az előző részekben sokkal jobb volt(pl a harc és a recruit),vagy olyan elemek amiket csapnivalóan oldottak meg(pl kereskedelem,vagy az agyonharangozott hó aminek végül semmilyen funkcionális haszna nem volt azon kívül hogy combközépig elmerült benne Connor,ahhoz képest hogy az egyik trailerben azt mutatták hogy a hó segítségével cserkészte be az áldozatát)
a famászás ugyanolyan mintha gerendákon rohangálnál,csak most egy faág modelljén rohansz,a sziklamászás meg ugyanaz mint a nagyobb épületek megmászása
meg én még megemlíteném a kőkorszaki lopakodást is amit még a Tomb Raiderben is jobban megoldottak,ami amúgy egy shooter,amiben minimális szerep jut a lopakodásnak
amíg az AC játékelemei nemhogy nem fejlődnek,de kb visszafelé fejlődnek addig nem lesz soha év játéka díjas,részemről elmondok egy imát hogy a következő részben a hajózásra összpontosítottak,így sokkal kevesebb idő lesz elpocsékolva a csapnivaló harcra és lopakodásra
-időjárás változás (eső, villám, hó vihar ami talán a legjobb)
-évszak változás (tavasz, nyár, tál ,ősz)
-harcrendszer (egyszerűbb lett, de sokkal jobban néz ki pl.ha meg támad kettő ember akkor egy animációs jön be ami szerintem nagyon jól megcsináltak a mozdulatokat)
-két fegyveres használat
-Nyíl, kötéldárda, tomahowk
-állatok
-vadászat
-csapda építész
-parkour (már át is ugorja a kereítést)
-famászás
-sziklamászás
-hajócsata(a leges legnagyobb újítás)
-csere kereskedelem
-új történelmi háttér
-jobb free running (sokkal élethűbb a mozgás meg amikor leugrik az oceanba, az is élethű)
-ha megtámad egy állat, akkor nyomkodni kell gombokat
-a hó nem olyan lett,hogy kicsi meg semmijel, hanem ellepi az embert ha bele megy és le lassul a mozgása.
-állat simogatás
-tanya fejlesztés
-a vízben is lelassul a mozgása.
-végre voltak jelenben is feladatok.
(A gta-t végigvittem,a TLoU-nak a felénél vagyok)
Egyébként a meg nem jelent játékok azért nem derültek be, amit már Rastafunrise, szóval ezért van benne a multévi FC3, és ezért irreleváns játékok a BF, CoD, AC, B:AO