Az Electronic Arts szerdán tartotta meg a szokásos értékelést. A részvényesek egyik kérdése arra vonatkozott, hogy a cég hogy birkózik meg a felnőttesebb, rizikósabb címekkel, nyilván az általam is egy korábbi hírben már említett új „félelemhullám” (a Manhunt 2 AO-minősítése) okán. Frank Gibeau, az EA Games feje így válaszolt: „Egyre több ilyen típusú játék jön, mivel a demográfiai statisztikák azt jelzik, az idősebb generáció is a képernyők elé ül. Mi is egyre több olyan terméket készítünk, mely az idősebb vásárlóinknak szól, mint például az Army of Two, a Crysis és a Godfather 2”. Hoppá! (Az Army of Two egy PS3/X360 kooperatív akció/stratégia). Gibeaud egyébként azt is elmondta, hogy a cég ilyen típusú franchise-ai és brandjei igen jó „kritikus tömeggel” bírnak, magyarul van reális piac ezekre. Az EA Games divízió amúgy éves szinten 1,15 milliárd dolláros bevétellel büszkélkedhet.

Godfather 2: most már tuti, hogy készül!Ezen a tájékoztatón John Riccitiello, az EA régi-új elnöke is felszólalt. Őt leginkább a sportdivízióról faggatták, hiszen itt két nagy fordulat történt. Az egyik, melyről mi is beszámoltunk, hogy Peter Moore a Microsofttól átigazolt hozzájuk, épp az EA Sport élére, a másik pedig, hogy a Take-Two a 2K Sports címke alatt kiadta az All-Pro Football 2k8 játékot. Ez ugye azért érdekes, mivel az EA 2005-ben megvette a nemzeti focibajnokság, az NFL teljes licencét, így nagyjából itt az a felállás, mint a FIFA versus PES esetében: a Take-Two a jogok híján más téren kell, hogy kitűnjön, például régi, a ligában már nem szereplő sztárok szerződtetésével, játékmenetben, grafikában. Ricitiello elmondta, hogy a franchise-aikat agresszívan fogják védeni, tehát a 2K Sports címeinek szignifikáns, megkülönböztethető eltérést kell mutatniuk az EA hasonló játékaihoz képest.

Az EA közben Moszkvában új irodát nyitott, és bejelentette, hogy az eddigi lokalizált címek mellé a Need for Speed és FIFA Football termékvonal is teljesen orosz nyelvű verziókat kap PS3-ra és X360-ra épp úgy, mint PC-re. Ez a nyitás persze nem véletlen, hiszen a becslések szerint az orosz játékpiac 250 millió dolláros biznisz, és ez az elkövetkező 3-5 évben megduplázódhat, így érdemes beruházni ebben a szegmensben.

Hogy a címadó témára egy mondat erejéig még visszakanyarodjak: sajnos bővebb információk nem szivárogtak ki a Godfather 2-ről, de természetesen amint valamit sikerül kinyomozni, visszatérünk rá.

(Az illusztrációk az első részből származnak.)