Habár az újságírók és a rajongók is odáig voltak a Dead Space remake-ért, senki se számítson arra, hogy Isaac Clarke második pokoljárása is megkapja a maga vérfrissítését, a fejlesztést végző Motive ugyanis már az új, minden eddiginél ambiciózusabbnak tűnő Battlefielden, valamint az Unreal Engine 5-tel formálódó Vasember-játékon ügyködik, nem mellesleg az EA sem igazán tagadja, hogy a felújítást követően ismét jégre került a széria. Álmodozni mindenesetre szabad, az eredeti részeken, valamint a meglehetősen közepesre sikeredett The Callisto Protocolon ügyködő Glen Schofield például már októberben hangot adott annak, hogy szívesen visszatérne a nekromorfok világába, az elismert alkotó pedig olyannyira a szívén viseli a franchise sorsát, hogy meg is környékezte az EA-t egy esetleges negyedik résszel kapcsolatban.
Minderről még november végén értekezett a művész Dan Allen beszélgetős műsorában (az interjú akkor valamiért nem keltett olyan nagy visszhangot), ahol két másik veterán, Christopher Stone és Bret Robbins is mesélt kicsit a Dead Space fejlesztéséről és marketingjéről, miközben néhány kulisszatitokra is fény derült. 1 óra 31 percnél aztán elhangzik a lényeg, vagyis az, hogy a trió már idén megkereste az EA-t a Dead Space 4 ötletével, a nem túl jó megítélésű kiadó azonban nem kért belőlük, így végül hoppon maradtak. Glen Schofield ezt követően kihangsúlyozta, hogy nem neheztel a cégre, mivel annak vezetői látják csak az eladási mutatókat, Christopher Stone pedig hozzátette, hogy a játékipar jelenleg eléggé ingatag lábakon áll, így nem meglepő, hogy egyetlen vállalat sem kíván felesleges kockázatot vállalni. Elhintette viszont, hogy egy napon ez megváltozhat, ők pedig mindenképp vevők arra, hogy elkészítsék a Dead Space 4-et, szóval reméljük a legjobbakat.
A borítóképek forrása: TechRadar, IGN