A Game Developers Choice Awards tanácsadó testülete megnevezte a 2007-es speciális kategóriáinak díjazottait. A sorrendben hetedik díjátadó, mely GDC és az IGDA (International Game Developers Association) közös produkciója lesz, a március 7-én, San Franciscóban megrendezésre kerülő CMP Technology’s Game Developers Conference (GDC) keretében fog lezajlani, a házigazda Tim Schafer (Full Throttle, Grim Fandango) lesz. Lássuk a négy „specialistát” – megérdemlik, hogy kicsit részletesebben foglalkozzunk velük.

First Penguin Award


GDA: Megvannak a „specialisták” Ez a díj azon fejlesztőknek jár, akik elsőnek merészkedtek ismeretlen területekre, és kikövezték az utat az őket követők számára. Az idei díjazott az 1956-ban született Alexey Pajitnov (avagy a mi átiratunkban Alekszej Pajitnov), a ma már legendás Tetris megalkotója, amelyből egy új iparág született meg: a „casual game” (az olyan játékok, melyet „csak úgy” elővesz az ember, ha van pár perce, és pötyögtet vele). Pajitnov 1985-ben a Moszkvai Tudományos Akadémia állami támogatást élvező Komputerközpontjában egy új masina, az Electronica tesztelésére fejlesztette ki a Tetrist, egy régi táblás játék, a Pentamino Puzzle alapján. Az addiktív cím hamar kikerült a Szovjetunióból, és 1989-ben megköttetett a történelmi licencszerződés a Nintendo Game Boy számára. A fiatalember aztán még sok hasonló játékot készített: Faces, Welltris, Knight Moves, Hatris, és a Pandora’s Box névre hallgató nagyszerű puzzlegyűjtemény (nagy kedvenc!). Pajitnov jelenleg Washington államban él; 1996-ban a Microsoft első saját játéktervezője lett, megalkotva a Microsoft Entertainment Collection Puzzle Pack című remek kollekciót (kedvenc 2...), valamint az MSN Mind Aerobics játékot. 2004 óta a Microsoft Zone Group tagja, és az MSN számára készít stuffokat.

Community Contribution Award


GDA: Megvannak a „specialisták” A díj annak a fejlesztőnek jár, aki a játékközösség lelke, és bátorítja a különböző rétegek közti kapcsolatokat. Idén a győztes George “The Fat Man” Sanger, zene- és hangtervező, aki e minőségében több mint 250 játékban működött közre, többek között: LOOM, Wing Commander, The 7th Guest, The 11th Hour, NASCAR Racing, Maniac Mansion, Ultima Underworld, SpongeBob SquarePants: Revenge of the Flying Dutchman. Az indoklás szerint tevékenységei elősegítették az interaktív audioközösség és az ipar egésze közti kapcsolatok kialakulását és fejlődését.

Sanger az Intellivisionnél kezdte a pályát 1983-ban. 1991-ben elnyerte az első Spotlight Awards hangtervező díját a Wing Commanderrel (a másik jelölt egyébként a LOOM volt, melyet szintén ő jegyzett). Sanger számos fejlesztői összejövetelen a „Demo Marathons” esemény házigazdája volt, melyen a játékproducerek bemutathatták alkotásaik zenei anyagát, és szintén ő a lelke az éves Texas Interactive Music Conference and BBQ (Project Bar-B-Q) nevű rendezvénynek, mely a komputer/zeneipar legelismertebb és legbefolyásosabb eseményévé vált. A Music and Computers Magazine-ban saját rovattal szerepel, és egy népszerű könyv szerzőjeként is ismert ("The Fat Man on Game Audio: Tasty Morsels of Sonic Goodness").

Maverick Award


GDA: Megvannak a „specialisták” A díj azokat ismeri el, akik bátran próbálnak ki nem megszokott metódusokat, ezzel elősegítve az ipar fejlődését. Az idei díjazott Greg Costikyan (alias Designer X), az online terjesztéssel foglalkozó Manifesto Games alapítója, mely kiváló lehetőség és egyben kreatív környezet a független játékkészítők számára.

Costikyan több mint 30 táblás-, RPG-, online-, komputer-, és mobiljátékot tervezett. A játékokról, a tervezésről és az iparról szóló cikkei megjelentek a New York Times, a Wall Street Journal Interactive, a Salon, a Game Developer magazine és a The Escapist hasábjain. Az Adventure Gaming Hall of Fame tagja, játékai ötször nyerték el a Gamer's Choice Award „Origins” díját, számos konferencián (GDC, E3) tartott előadásokat. A Crossover Technologies és az Unplugged Games főtervezője, játékipari konzultáns, a Nokia kutatója volt. 2005-ben otthagyta a finn mobilcéget, és Johnny Wilsonnal közösen megalakította a Manifesto Games online terjesztőportált független (indie) játékok számára.

Lifetime Achievement Award


GDA: Megvannak a „specialisták”Az életműdíjat idén a Nintendo játéktervező ikonja, az 1952-ben született Shigeru Miyamoto kapja, aki 1977-ben csatlakozott a japán céghez, mint grafikusművész. 1981-ben megalkotta az azóta legendává vált Donkey Kongot, majd 1985-ben, a cég új konzoljára, a Nintendo Entertainment Systemre újabb csodát hozott létre, a Super Mario Brost, melyből több mint 40 millió példány talált gazdára az idők folyamán, és megszületett egy elképesztő széria, benne a Nintendo 64 bestsellerével, a Super Mario 64-gyel – a sorozat különböző játékainak összeladása a mai napig meghaladja a 193 milliót (!). Pályája során Miyamoto több mint 100 Nintendo címen dolgozott, producerként a fiatal tervezőket segítette a Kirby és Pokémon játékok készítésénél. Legutóbbi alkotásai közé tartozik a Wii Sports, a The Legend of Zelda: Twilight Princess, a Nintendogs, a Super Mario Galaxy, és a Wii hardver tervezésébe is besegített. Szintén az ő nevéhez fűződik a The Legend of Zelda: The Wind Waker, a Metroid Prime, a Super Mario Sunshine, a Pikmin, a Luigi’s Mansion és a The Legend of Zelda: Ocarina of Time, melyet sokan (a szakmabeliek közül is) minden idők legjobb videojátékának tartanak.