A Game Developers Choice Awards tanácsadó testülete
megnevezte a 2007-es speciális kategóriáinak díjazottait. A sorrendben hetedik díjátadó, mely GDC és az IGDA (International Game Developers Association) közös
produkciója lesz, a március 7-én, San Franciscóban megrendezésre kerülő CMP
Technology’s Game Developers Conference (GDC) keretében fog lezajlani, a
házigazda Tim Schafer (Full Throttle, Grim Fandango) lesz. Lássuk a négy
„specialistát” – megérdemlik, hogy kicsit részletesebben foglalkozzunk velük.
First Penguin Award

Ez a díj azon fejlesztőknek jár, akik elsőnek merészkedtek
ismeretlen területekre, és kikövezték az utat az őket követők számára. Az idei
díjazott az 1956-ban született
Alexey Pajitnov (avagy a mi átiratunkban
Alekszej Pajitnov), a ma már legendás Tetris megalkotója, amelyből egy új
iparág született meg: a „casual game” (az olyan játékok, melyet „csak úgy”
elővesz az ember, ha van pár perce, és pötyögtet vele). Pajitnov 1985-ben a
Moszkvai Tudományos Akadémia állami támogatást élvező Komputerközpontjában egy
új masina, az Electronica tesztelésére fejlesztette ki a Tetrist, egy régi
táblás játék, a Pentamino Puzzle alapján. Az addiktív cím hamar kikerült a
Szovjetunióból, és 1989-ben megköttetett a történelmi licencszerződés a
Nintendo Game Boy számára. A fiatalember aztán még sok hasonló játékot
készített: Faces, Welltris, Knight Moves, Hatris, és a Pandora’s Box névre
hallgató nagyszerű puzzlegyűjtemény (nagy kedvenc!). Pajitnov jelenleg
Washington államban él; 1996-ban a Microsoft első saját játéktervezője lett,
megalkotva a Microsoft Entertainment Collection Puzzle Pack című remek
kollekciót (kedvenc 2...), valamint az MSN Mind Aerobics játékot. 2004 óta a Microsoft Zone Group tagja, és az MSN számára készít stuffokat.
Community
Contribution Award

A díj annak a fejlesztőnek jár, aki a játékközösség lelke, és bátorítja a
különböző rétegek közti kapcsolatokat. Idén a győztes
George “The Fat Man”
Sanger, zene- és hangtervező, aki e minőségében több mint 250 játékban működött
közre, többek között: LOOM, Wing Commander, The 7th Guest, The 11th Hour, NASCAR
Racing, Maniac Mansion, Ultima Underworld, SpongeBob SquarePants: Revenge of
the Flying Dutchman. Az indoklás szerint tevékenységei elősegítették az
interaktív audioközösség és az ipar egésze közti kapcsolatok kialakulását és
fejlődését.
Sanger az Intellivisionnél kezdte a pályát 1983-ban.
1991-ben elnyerte az első Spotlight Awards hangtervező díját a Wing Commanderrel
(a másik jelölt egyébként a LOOM volt, melyet szintén ő jegyzett). Sanger
számos fejlesztői összejövetelen a „Demo Marathons” esemény házigazdája volt,
melyen a játékproducerek bemutathatták alkotásaik zenei anyagát, és szintén ő a
lelke az éves Texas Interactive Music Conference and BBQ (Project Bar-B-Q) nevű
rendezvénynek, mely a komputer/zeneipar legelismertebb és legbefolyásosabb
eseményévé vált. A Music and Computers Magazine-ban saját rovattal szerepel, és
egy népszerű könyv szerzőjeként is ismert ("The Fat Man on Game Audio: Tasty
Morsels of Sonic Goodness").
Maverick Award

A díj azokat ismeri el, akik bátran próbálnak ki nem megszokott metódusokat,
ezzel elősegítve az ipar fejlődését. Az idei díjazott
Greg Costikyan (alias
Designer X), az online terjesztéssel foglalkozó Manifesto Games alapítója, mely
kiváló lehetőség és egyben kreatív környezet a független játékkészítők számára.
Costikyan több mint 30 táblás-, RPG-, online-, komputer-, és
mobiljátékot tervezett. A játékokról, a tervezésről és az iparról szóló cikkei
megjelentek a New York Times, a Wall Street Journal Interactive, a Salon, a
Game Developer magazine és a The Escapist hasábjain. Az Adventure Gaming Hall
of Fame tagja, játékai ötször nyerték el a Gamer's Choice Award „Origins”
díját, számos konferencián (GDC, E3) tartott előadásokat. A Crossover
Technologies és az Unplugged Games főtervezője, játékipari konzultáns, a Nokia
kutatója volt. 2005-ben otthagyta a finn mobilcéget, és Johnny Wilsonnal
közösen megalakította a Manifesto Games online terjesztőportált független (indie)
játékok számára.
Lifetime Achievement Award

Az életműdíjat idén a Nintendo játéktervező ikonja, az 1952-ben született
Shigeru
Miyamoto kapja, aki 1977-ben csatlakozott a japán céghez, mint grafikusművész.
1981-ben megalkotta az azóta legendává vált Donkey Kongot, majd 1985-ben, a cég
új konzoljára, a Nintendo Entertainment Systemre újabb csodát hozott létre, a
Super Mario Brost, melyből több mint 40 millió példány talált gazdára az idők
folyamán, és megszületett egy elképesztő széria, benne a Nintendo 64
bestsellerével, a Super Mario 64-gyel – a sorozat különböző játékainak
összeladása a mai napig meghaladja a 193 milliót (!). Pályája során Miyamoto
több mint 100 Nintendo címen dolgozott, producerként a fiatal tervezőket
segítette a Kirby és Pokémon játékok készítésénél. Legutóbbi alkotásai közé
tartozik a Wii Sports, a The Legend of Zelda: Twilight Princess, a Nintendogs,
a Super Mario Galaxy, és a Wii hardver tervezésébe is besegített. Szintén az ő
nevéhez fűződik a The Legend of Zelda: The Wind Waker, a Metroid Prime, a Super
Mario Sunshine, a Pikmin, a Luigi’s Mansion és a The Legend of Zelda: Ocarina
of Time, melyet sokan (a szakmabeliek közül is) minden idők legjobb
videojátékának tartanak.