Az EA alelnöke, Patrick Söderlund beszélt a GC 2013-on az E3-on bejelentett, nyílt világú, következő generációs Mirror’s Edge-ről, amely elmondása szerint már koncepciójában is erőteljesen next-gen, így a jelenlegi generáció gépeiről le kellett mondaniuk, mondhatni kizárták őket a játékból.
„A tervek alapján nem hiszem, hogy a játékot meg lehetne valósítani egy régebbi generációs gépen” -- mondta Söderlund a Polygonnak adott interjújában. -- „Nem úgy működne, ahogy azt szeretnénk. És ez zavarna. Talán működne az egyik régi konzolon, de túl sok kompromisszumot kellene kötnünk. Erre nem vagyunk hajlandóak. Ez egy igazi next-gen ötlet.”
Ergo a Mirror’s Edge 2 csak Xbox One-ra és PS4-re jelenik meg, no és persze a jó öreg PC-re. Ennek okait Söderlund nem a -- szerinte amúgy fontos -- történetben, hanem magában a játék mechanikájában látja, pontosabban abban, hogy „hogyan lehet játszani vele, mit tehet meg Faith és mit nem.” Az ezekben lapuló részletek azok, amikről nem hajlandók lemondani a régi generáció gépeinek kedvéért.
Mirror’s Edge 2 -- Megjelenés: ismeretlen -- Gépigény: ismeretlen
Tudom, sokaknak ez nem tetszik, de PC-n is lehetne hagyni a régebbi generációkat és pl. Dx 11 támogatás legyen a minimum elvárt dolog. Könnyebb lenne optimalizálni, nem kellene a visszafelé kompatibilitással vacakolni, meg akinek nem futja egy 26 ezres HD7770-re, az jó eséllyel a cirka 10 eFt-os játékot sem megvenni, hanem letölteni fogja.