A Metro: Last Light a tavasz talán legjobb játéka volt: remek történet, gyönyörű grafika, fantasztikus hangulat és tartalmas szólista kampány jellemezték, és ha nem lett volna a júniusi The Last of Us, akkor még mindig az év legjobb posztapokaliptikus játéka volna.
Persze szegény Metro: Last Light igencsak hányatott sorsban osztozott ukrán alkotóival: nem elég, hogy a fejlesztést folyamatos áramkimaradások mellett a fűtés téli kikapcsolása hátráltatta, de még a kiadásért felelős THQ is csődbe ment, a gyakorlatilag kész játék pedig a Deep Silverhez került 5,9 millió dollár fejében (a játékvilág nyelvére lefordítva: ingyen). Azonban minden jó, ha a vége jó: Dr. Klemens Kundratitz a Joystiqnak nyilatkozta a Gamescomon, hogy "rendkívül pozitív élmény volt" a Metro: Last Light kiadása (személyes vélemény: nyilván az volt, a marketing és a fejlesztés költségeit szépen kikerülte a Deep Silver), és bővíteni kívánják a franchise univerzumát.
"Nagyon örülök, hogy megszereztük a Metrót. Annak ellenére, hogy egy igen száraz időperiódusban jelent meg, hatalmas figyelmet kapott. A célunk, hogy teljes vállszélességgel támogassuk a Metro-brand folytatását, és még szélesebb játékosközönség számára tegyük vonzóvá. (...) Igaz ugyanakkor, hogy minden licencnél meg kell állapodni a jogtulajdonossal. Ebben az esetben ez Dimitrij Gluhovszkij, a Metro regénysorozat írója, egy nagyszerű fazon. Élvezi a játékot és annak sikerét, kiváló kapcsolatot ápolunk. És egyben nagyon jó közreműködő partner! A Last Ligth készítésekor is nagy segítség volt -- azt hiszem, bármit is hozzon a jövő, neki aktív szerepe lesz benne."
A Metro: Last Light tehát szinte biztos, hogy folytatást kap, aminek mi nagyon örülnénk. A "szélesebb játékosközönség" emlegetése ugyanakkor aggodalomra adhat okot: bár Kundratitz nem részletezte e kifejezés jelentését, bízzunk benne, hogy nem egy, a modern kliséknek megfelelni kívánó shooterrel szeretnék kiteljesíteni az utóbbi évek legeredetibb posztapokaliptikus univerzumát.