Egy kis történelem

Gamecock: Új kiadó, régi arcok, friss játékokMike Wilson (képünkön) és Harry Miller 1998. januárjában Texasban alapította a Gathering of Developers (más néven God Games) kiadót, hogy új, független fejlesztőknek lehetőséget adjon a kibontakozásra. A megalakuláskor a Ritual Entertainment, az Epic Games, a 3D Realms, a PopTop Software, a Terminal Reality és az Edge of Reality alkotta a csapatot. Olyan játékokat köszönhetünk nekik a GoD címke alatt, mint: Age of Wonders, Mafia: The City of Lost Heaven, Max Payne, Jazz Jackrabbit, Oni, Railroad Tycoon II és III, Serious Sam, Stronghold, Tropico, The Guy Game, Heavy Metal: F.A.K.K.˛, Vietcong. A sikert sajnos nem adták ingyen: 2000 májusában a kiadót felvásárolta a Take-Two a Tropicót hegesztő PopTop stúdióval együtt. Wilson és Miller a Max Payne megjelenése után, 2001. augusztusában elhagyta a céget. A Take-2 2004-ig használta a God Games címkét, ekkor konszolidáció után megszüntette azt, és csak két címkét hagyott meg: a Rockstar Games mellett ekkor született meg a 2k Games.

Feltámadás!

Wilson és Miller most hirtelen felbukkantak, és ismét úgy döntöttek, szárnyuk alá veszik a független csapatokat. Új kiadót hoztak létre, melynek neve Gamecock Media Group (a „gamecock” angol kifejezés egyrészt a harcra tenyésztett kakasokat jelenti, másrészt az ádáz harcosok neve is, az amerikai függetlenségi háborúban például Thomas Sumter generálist viselte ezt a „címet”).

Wilson indoklása döntésükről: „A nagy kiadók biztosra mennek - a nagyobb budget játékokat inkább egy komoly licenchez vagy folytatásokhoz csatolják. Ez a hozzáállás visszaveti az eredeti játékok fejlesztését, és egyre nagyobb elégedetlenséget szül a tehetséges tervezők között, a jelenlegi rendszert pedig élvezhetetlenné teszi. Más szavakkal: a dolgok kezdenek unalmassá, szürkévé válni. Ezt szeretnénk megváltoztatni.” Miller, ezt a komolyságot enyhítendő, hozzátette: a választott nevük is jelzi, hogy nem veszik nagyon komolyan magukat, mint kiadó, mivel az egész a fejlesztőkről szól. Egy olyan környezetet biztosítanak számukra, mely serkenti a kreativitást, és bátorítja őket, hogy új ötleteket találjanak ki, új világokat hozzanak létre, és új „kickass” (mondjuk úgy, hanyatt vágós) játékokat adjanak az iparnak.

Az urak máris leszerződtek öt stúdióval, akik épp egy-egy friss („kickass”, nem kétséges) címen munkálkodnak. Íme a most beharangozott mezőny:

Hero

A Strongholdos srácok ezúttal a hack 'n slash stílusba kóstolnak bele, nem kisebb célt tűzve ki, mint a műfaj megújítása - ezt hamar tegyük persze zárójelbe... A fejlesztők szerint a „dungeon crawler” játékokkal, azaz amikor egy hőssel a föld alatti kazamatákban, üregekben, csatornákban kell hentelni, egy baj van: hiteltelenek. Miért van ott, mit csinál az a sok szörny? Mit keres az a kincsesláda a sarkokban? Miért van egy vadonatúj kard a hordóban? A Hero ezzel szemben egy olyan komplex föld alatti világot mutat be, mely valóban élő, kialakult társadalmi rendszerrel, kasztokkal, és ahol egy gonosz erő üti fel a fejét, pusztítást hozva mindenkire. A játékos a klasszikus képességek - harcos, távolsági támadó, mágus - közül választhat, a közelharcot pedig brutálisnak és újszerűnek ígérik a srácok. A szólista mód mellett lesz kooperatív öldöklés is, a megjelenítésről a a Firefly új HD-motorja gondoskodik. 2009 tavasza körül érkezik, PC-re és valamelyik következő generációs konzolra, részletek később. Hivatalos oldal:http://www.heroherohero.com/

Fury

Gamecock: Új kiadó, régi arcok, friss játékok

Online PvP, az MMO játékokból kölcsönözve a karakterfejlődést, a csapatjátékokat (céhek), a harcot, az FPS-ből a heves akciókat, különféle játékmódokat, úgy kb. az Unreal Tournament stílusában. Harcolnod kell, ezért jutalmat kapsz, azon lehet avatarodat turbózni. Lesz háttértörténet és küldetések, de a lényeg a csata. A játékot az Auran fejleszti immár két éve, a stúdió leginkább a Trainz Railroad Simulatorról ismert, de ők készítik a Battlestar Galactica címet is. Várható megjelenés 2007. karácsonyán, PC-n. Hivatalos oldal: http://www.unleashthefury.com/

Insectide

Egy film noir stílusú akció/kalandjáték, mely a rovarok világában játszódik, főhősünk egy bogár magánnyomozó, aki rejtélyes megbízást kap. A fejlesztő a Crackpot Entertainment, melynek soraiban a Pixar és a Lucasfilm volt dolgozóit, illetve a Monkey Island széria veteránjait találjuk. 2007. karácsonyára fut be, PC-re és valamelyik kézikonzolra.

Mushroom Men

A Red Fly Studios által hegesztett játék, melynek világát emberféle gombák népesítik be, akik épp polgárháborúban ölik egymást. 2008. tavaszára ígérik, valamely következő generációs konzolra és kézikütyüre.

Hail To The Chimp

Bulijáték az állatok világában, ahol az oroszlán elveszítette a hatalmát, és most mindenki a trónra tör. Készítője a Wideload Games (Stubbs The Zombie), megjelenés 2008. tavaszán, következő generációs konzolokra.