Jó mostanság 4X rajongónak lenni, hiszen sorra jelennek meg új belépők és régi kedvencek folytatásai. A legendás Galactic Civilizations franchise egy évtizednyi távollét után hódította vissza a világűrt, ráadásul sikeresen (tesztünket a friss, 15/07-es PC Guruban olvashatjátok).
Persze a játék nem volt hibátlan, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a pár napja megjelent 1.1 patch listája, amely bizony elég méretes – de legalább ez azt jelenti, hogy (remélhetőleg) jobb lett a GalCiv 3. A Stardock szakijai rengeteg mindent javítottak a kezelőfelületen, a mesterséges intelligencián, a balanszon, hozzáadtak két nehézségi szintet (Easy és Incredible), valamint immár a kalózok is részt vehetnek a multiban (mármint a kalóz kaszt képviselői), és a multi a saját készítésű térképeket is támogatja. Apropó, saját munkák! A patch beintegrálta a játékba a Steam Workshopot, így a saját tervezésű hajók és fajok megoszthatók a közösséggel – máris közel félszáz űrjármű és ugyanannyi faj közül lehet válogatni (többek között irányítható a Millenium Falcon, és harcba vezethető a Glorius PC Master Race is).
Ezen felül megjelent egy Map Pack DLC is, amely 4,99 euróért tartalmazza az emlegetett térképszerkesztőt, ezen felül nyolc pályát, a kanonikus Tejútrendszertől a kettő, négy, hat, sőt tizennyolc fős űrcsatákra kihegyezett galaxisokig.