Noha a fejlesztő által a Develop magazinnak felvetett ötlet mindenképpen érdekes, teljességgel megvalósíthatatlan, Newell ugyanis azt mondja: azoknak a játékosoknak, akikkel öröm együtt játszani, egy petákot sem kellene fizetni egy játékért, míg azok, akik minden lépésükkel direkt nehezítik a csapat munkáját, ezzel ellehetetlenítve a szórakozást, a teljes, 60 dolláros áron felül még 100 dollárt kellene fizetni, például a hangkommunikációért.

„A játékok árát illetően több lehetőséget kell biztosítanunk a játékosoknak. Például -- és ezt a teljes iparnak együtt kellene csinálnia -- aszerint fizettetni őket, hogy mennyire jó velük együtt játszani. Vannak olyan emberek, akik ha belépnek egy szerverre, a többiek együtt játszanak velük, míg vannak olyanok, akik ha csatlakoznak, az emberek inkább kilépnek. Kellene egy módszer arra, hogy ezt feljegyezzük, s így megjutalmazni azokat, akik segítik a közösséget.”

Persze mi is utáljuk a multiplayer meccseket tönkretevő trollokat, de egy ilyen irreális rendszer valamilyen módon való bevezetése több kárt okozna, mint hasznot, s talán még maga Newell sem gondolta ezt teljesen komolyan.