A Subset Games ma jelentette be, hogy az FTL: Faster Than Light a jövő év elején egy ingyenes kiegészítőt kap. Az FTL: Advanced Edition többek között új szektorokat (ezeket Tom Jubert és a Planescape miatt is ismert Chris Avellone írja), ellenfeleket, hajókat, rendszereket, alrendszereket, valamint fegyvereket hoz, mindezek pedig hozzájárulnak majd ahhoz, hogy az eddigiektől eltérő taktikákat alkalmazzunk.
Az újdonságok között bemutatkozik az agykontroll lehetősége, amivel ellenséges csapatokat fordíthatunk az oldalunkra. Aztán van hackelés, amivel a támadó hajó rendszereit tehetjük tönkre vagy módosíthatjuk működésüket. Mindezen felül új fegyverek is bemutatkoznak, amiket nagyobb csapás érdekében túl is tölthetünk, valamint ezek speciális képességekkel is bírnak, például a célba vettek megbénítása vagy lefagyasztása.
A csapat továbbá beépít pár régóta kért lehetőséget, így ezentúl csata közben is menthetünk, a boltokban több vásárlásra váró tárgy lesz, illetve elmenthetjük a legénységünk pozícióját, vagy egy gombnyomással egyenesen a csatához szükséges konzolokhoz küldhetjük őket.
A szintén 2014 elején megjelenő iPad-verzió már az Advanced Editionben bemutatott újdonságokkal együtt érkezik, de annyi változtatás azért történt, hogy a kezelést az érintésérzékeny felülethez szabták -- az FTL a második generációs vagy annál frissebb iPadeket és az iPad Miniket támogatja. Surface vagy Android kiadásról egyelőre nincs szó, de ezeket is tervezi a csapat.
és azért is, mert el kell tökölnöm az időt, amíg vihetem a monitoromat szervízbe 8(.
szóval kalandra fel!
fellelkesedtem és este végigtoltam megint. az áldozat a kedvencem a shivan (rock b típus) volt.
legénységgel mázlim volt, az alap shivan 4 rock mellé elég korán tudtam venni 2 zoltant (igaz, el kellett adnom a rock páncélt a hajóról értük). kalózoktól szereztem egy harmadikat, de mivel semmi más nem adódott végül kormányosnak kellett vennem egy rock-kot.
rendszerügyben cloaking korán meglett, teleportra kicsit várni kellett. drone csak defense i lett, hull reapir-rel sajnos nem találkoztam. augból adódott scrap és drone recovery valamint weapons pre-igniter (ami az alábbi fegyverzettel nem annyira nagyon hasznos).
fegyverrel nagyon nem kényeztetett a játék, tudtam venni egy ion burst ii-t, burst laser mk ii-t és mk i-t, ezekhez jött egy firebomb kiegészítésnek.
a végére minden rendszert megvettem és kimaxoltam és maradt 600+ pénzem.
pár dolog:
-a szektorokból tessék annyit bejárni amennyit lehet, de utol ne érjenek. több ugrás->több péndz, jobb cuccok->jobban felkészített hajó a továbbiakra
-bár ellentétes a játék szellemével, azért lehet menteni (és az első főboss-küzdelem előtt ajánlott, nehogy frusztráció legyen a vége). az aktuális állapotodat tartalmazó fájlokat a c:usersaccnévdocumentsmy gamesfasterthanlight könyvtárban találod
-ha sikerül 1x végigvinni, az első hajó b típusa is választható lesz és az nagyon jól használható kb a 3-4. szektorig még alapfegyverekkel is
-ha sikerül egy hajót elfoglalni (leölni a teljes legénységet) elpusztítása helyett, több scrap jön be és nagyobb a sansz vmi jobb cuccra is. ennek több módja van, de a legegyszerűbb a teleport+egy-két pár rock/mantis
-olyan fegyvereket amiket megállít a pajzs (ion/lézer/sugárnyaláb) érdemes salvoban küldeni, praktikus sorrendben. ide tartozik, hogy ezekből olyanokat kell gyűjtögetni, amelyek cooldown ideje hasonló (10-12sec)
-teleportos kalóznak (is) barátja a fire bomb medbay semlegesítésre, főleg rock megszállócsapat esetén
-a bombák (small/fire/ion) amúgy is túlságosan elhanyagolt fegyverek - pajzs nem érdekli őket, se defense drone, csak az ellenfél evasion-je állítja meg. igaz, hosszú a cooldown, de így is inkább ilyet mint rakétát
-ha már evasion: nem szabad elhanyagolni, a legtöbb hajón ált 1-2 csík hajtóművel indulunk, ez a kormányhoz és hajtóműhöz embert állítva 15-20%. ez nem sok, de mégis, a lövedékek ötödét-hatodát megfogja. ez fejleszthető egészen 55%-ig, azaz a végére a lövedékek felét se kapjuk be. én kb párhuzamosan fejlesztem a pajzzsal
-egyes szintű cloaking jó barát, hasznosabb mint a 2. vagy 3. szintű. akkor érdemes használni amikor vmi csúnyát lőnek ránk (pl rakéta). hogy miért, az hosszú, játék közben nyilvánvaló lesz. cloaking amúgy az evasion-höz ad, szóval alacsony evasion esetén még mindig bekaphatjuk a lövedéket cloaking mellett is, csak kisebb sansszal
-ha vki nekem írja ezt amikor küszködtem az elején, én is szidtam volna, de igaz: legyen kis pénztartalék: bármikor találkozhatunk vmi olyasmivel, amit nem lehet otthagyni a kereskedőnél: zoltan, weapons pre-igniter, burst laser mk ii esetleg glaive beam vagy ion blast ii
-heavy/hull fegyverek nem mondom hogy használhatatlanok, de nagyon nem érdemes velül foglalkozni
-fejlesszük embereinket: ha olyan ellenfelet dob a gép, hogy nem tud megsebezni, el lehet menni inni egy kvt, a kormányos, a hajtóműves és pajzsos gyerek is fejlődik. hasonlóan, ha eközben pufogtatunk rá olyan fegyverrel ami az ő pajzsán nem megy át, a fegymermesterünk fejlődik. bunyósaink fejlesztéséhez a hagyományos út mellett nagyon jók a legénység nélküli lázadó scoutok: átküldött embereink fejlődnek ha ütik a rendszereit azok meg visszagyógyulnak, lehet kezdeni elölről. ez sok minden miatt gyakorlatot igényel: embereink fulladnak közben, haza kell őket hívni gyógyulni (rock és crystal kivételével asszem min kettes teleport kell), a scout leléphet az embereinkkel a fedélzeten stb. ezek a kis szintbónuszok sem tűnnek soknak, de igencsak számítanak majd.
-drone-okból én a defense i-et és hull repairt pártolom, lehetőleg drone recovery auggal (hull repair+drone recovery=ugrásoknál 2 csík ingyen javítás!), de anélkül is
-augokból a leghasznosabb nekem a long range scanner, ritka de gyilkos a weapon pre-igniter és nagyon hasznos a scrap/drone recovery arm
az én ideális hajóm
fegyverzet: 4xburst laser mk ii (esetleg glaive beam, ion burst ii), tartalékban egy firebomb.
aug: long range scanner, weapons pre-igniter, drone recovery, esetleg scrap recovery
legénység: 3 zoltan (hajtómű, fegyverzet, pajzs), 1 engi kormányosnak (de ez kb mindegy) és 4 megszálló csapat, 2x2 rock vagy 2 rock+2 mantis (ha van, crystal lehet rock helyett)
drone: defense i és hull repair
rendszerek: amint tudok, teleport, majd cloak oszt szépen föl minden. a játék végére ki lehet maxolni az összes rendszert kis szerencsével.
hf!
- Nem te szabod testre a hajódat, megveszed a teleportot paff bevágja oda ahova előre le van programozva...
- Nem számítanak egyes dolgok, pl tök mind1 hogy a hajtómű egy hajónál 2 vagy 4 kockás teremben van...
- A legénység 70% kihasználatlan... van a hajtómű,pajzs,híd ami legénységet tud hasznosítani, pedig én szívesen beállítanék legénységet a teleport vagy a álcázó berendezéshez, hogy hatékonyabban/gyorsabban működjenek, de nem mert nem lehet...
nem rossz de a hajó menedzselés nagyon megvan nyirbálva, habár ez betudható a játékmenetnek...
OFF valaki esetleg tudna ajánlani valami jó kis űrhajó menedzselős játékot ?