Miután az ifjabbik Voorhees egy évvel lemaradva anyucitól, 1981 óta szedi áldozatait (avagy a második mozifilmtől kezdve), éppen időben jelent meg az előrendelők zárt bétája, aminek során méltó módon ünnepelhetjük meg a most még 35. születésnapját ünnepelő sztárt. Mert Jason bizony egy ikon a zsánerben, miközben filmjei során brutális body counttal bír (hullaszámlálósdi), közismertté vált maszkja és jellegzetes megjelenése miatt pedig még az is jól tudja, kiről van szó, aki annyira nem jártas a horrorfilmek terén. Miután pedig utoljára a NES kínálatában találkozhattunk a brutális sorozatgyilkossal (egészen pontosan 1989-ben), a Gun Media döntése igencsak üdvözölendő a széria adaptálásával kapcsolatban. Más kérdés, hogy egy, a teljes sorozatot körbeölelő egyjátékos kampánynak még jobban örültünk volna, ám a multira kihegyezett játékmenet ne szegje kedvünk. Pláne, hogy a béta alapján nem is lesz annyira rossz a Kristály-tavi mészárszék. 

Heten, mint a túlélők

Nyolc játékos, egyvalaki a megtestesült gonosz bőrébe bújik, míg a többiek a túlélésre játszanak. Ennyi, első ránézésre nem több a program, mint egy Evolve, csak megnövelt létszámmal, külső nézetben. A tábort szabadon be lehet járni, vannak kisebb faházak, találhatunk pajtát, nagyobbacska épületet, temetőt, sőt a tóhoz is lesétálhatunk. Persze a meccs nem a kirándulásról szól, így János már az indítást követően tiszteletét teszi a táborozók között, első gyilkosságát (az áldozat egy független, mesterséges intelligencia) követően pedig ott a lehetőség arra, hogy kedvünk szerint reagáljuk le a helyzetet.

Valóban úgy, ahogy mi szeretnénk, mivel a fejlesztők nem szabják meg, hogy éljük túl az éjszakát. Összefoghatunk a többiekkel, de külön-külön is felfedezhetjük a tábor épületeit. A lényeg az, hogy Jason, akit szintén egy játékos irányít, ne kapjon el bennünket. Na meg lehetőleg társainkat sem. A karakterválasztásnál képességeket is kipipálhatunk, ezek megkönnyítik a dolgunkat, de útközben rengeteg tárgyat is felszedhetünk. A szimpla fegyverektől kezdve (bozótvágó, csavarkulcs, vascső) van jelzőpisztoly, adó-vevő, sőt tűzijátékra is szert tehetünk, ami persze a behemót hoki játékos elcsalását segíti elő. 

De mi a feladat?

A lényeg, ahogyan jeleztem, az, hogy túléljünk. Erre több módszer is van. Az egyik, hogy az itt-ott álló autóhoz megszerezzük a véletlenszerűen elhelyezett kiegészítőket. Az egyik házban ott az aksi, a másikban a benzines kanna, a harmadikban meg a slusszkulcs. De lehet, hogy egy helyen van mindhárom, soha nem tudhatjuk. Az első meccsnél például 5 perc alatt meglett minden, csak aztán Jason bedarálta a csapatot, mikor az autóhoz igyekeztünk, viszont második nekifutásra közel 30 percig keringtünk mindenfelé, és ezalatt sorra hullottunk el a mészárosnak hála. Ráadásul vannak alternatív variációk is, avagy kihívhatjuk a felfegyverkezett rendőrséget (ehhez általában a telefonhálózatot is meg kell javítani), elköthetünk egy motorcsónakot is, szóval tényleg mi döntjük el, hogyan szeretnénk pontot tenni a történet végére. Akár azt is megtehetjük, hogy fittyet hányunk a többiekre, és önös érdekektől vezérelve egyedül hajtunk a túlélésre, miközben Jason mindenkit megöl.

Persze, ahogyan az lenni szokott, a félelmetes figura bármikor megjelenhet a közelünkben, sőt képes a teleportálásra, legyőzni pedig egyáltalán nem könnyű, bírja a strapát rendesen. Ehhez képest mi könnyen kifáradunk a futástól, két-három csapástól meghalunk, egy ablakon kiugorva pedig lerokkanhatunk, így válva elsődleges áldozattá. Igen, az ablakokat kinyithatjuk és becsukhatjuk, átmászhatunk rajtuk, az ajtókat el is barikádozhatjuk, az ágy alá és a szekrénybe be- és elbújhatunk, a fiókokat pedig érdemes átnézni. Jópofa amúgy, hogy a karakterek még megjegyzéseket is tesznek az események hatására, avagy ha hullát találunk, akkor kiakadnak, de ugyanígy megviseli őket Jason jelenléte.

Mivel a meccsek után még szintlépés is van, ezzel pedig új lehetőségek és karakterek nyílnak meg (Jason esetében mondjuk kivégzések és alternatív külsők, amik a mozikból lettek kölcsönvéve), egy darabig biztosan érdekes lesz a Friday the 13th: The Game. Más kérdés, hogy a játékmenet még így is kicsit egyszerű, viszonylag könnyen kiismerhető, hosszú távon még kérdéses, mennyire lesz szórakoztató. Persze új, kibővített helyszínekkel, több képességgel és karakterrel, egy jófajta kampánnyal megtámogatva akár sikeressé is válhat. Az Unreal motornak hála már most sem néz ki rosszul, és bár a képfrissítés nem mindig az igazi, illetve egy-egy animáció is fura, összességében vállalható a béta állapota is, így kíváncsian várjuk a játék végleges változatát. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A steames demó az előrendelők számára érhető el, pontos megjelenési dátum még nincs.