A Forza Motorsport 5 producere, Dan Greenawalt elmondta, hogy a játék a jelenlegi formájában csak a Microsoft szerverparkjával valósulhatott meg. Ahhoz ugyanis, hogy a Forza Motorsport 5 1080p felbontás mellett 60 fps sebességgel tudjon futni, elengedhetetlenül fontos a felhő, hiszen az ebben végrehajtott számítások leveszik a terhet a konzolról, mely ellenkező esetben nem tudna FullHD felbontást kipréselni magából.

Greenawalt megjegyezte, hogy már az előző generációban is lehetett volna ilyen típusú terhelésmegosztás, de a szükséges gépeket a fejlesztőknek saját maguknak kellett volna biztosítani, míg Xbox One-on egy kész infrastruktúra áll a rendelkezésükre, amihez csupán csatlakozniuk kell, ezzel alaposan egyszerűsítve a dolgukat.

A gyártásvezetőtől továbbá megtudtuk érdekességképpen azt is, hogy az Xbox 360 képes lett volna arra, hogy 1080p felbontásban 60 fps-sel futtassa a Forza Motorsport 4-et, de arra már nem volt elég ereje, hogy az összetett fizikai motorjukkal is megbirkózzon, ezért maradtak a szerényebb 720p mellett.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!