A játék a XIII. század elején, a IV. keresztes hadjárat idején játszódik, melyet, amint azt a történelmet ismerők bizonyára jól tudják, III. Ince pápa hirdetett meg 1202-ben, tíz évvel azután, hogy az Oroszlánszívű Richárddal kötött béke értelmében Szaladin szultán kapta meg Jeruzsálemet. Célja eredetileg Egyiptom, a Szentföld kulcsa volt, ám Konstantinápoly alatt megtorpantak a seregek, és belebonyolódtak az Angelosz Izsák és fia, Alexiosz által az Izsák bitorló fivére, III. Alexiosz ellen vívott politikai csatározásba. A keresztesek, miután a bebörtönzött császár fia ígéretet tett adósságaik kifizetésére, elfoglalták a fővárost, és Izsákot újra trónjára ültették, ám miután az nem volt képes teljesíteni ígéretét, a had lerohanta és kifosztotta Konstantinápolyt.
A játékban három lovag közül választhatjuk ki hősünket, hogy a bizánciak ellen harcoljunk. Felszerelésünket több mint 150 fegyver (kardok, fejszék, buzogányok, számszeríjak) közül válogathatjuk össze, és persze különféle vértekkel is elláthatjuk karakterünket. A mechanizmus RPG-alapokra épül, tehát lehet fejlődni, különféle képességeke szert tenni. Érdekes elemként hangzik az, hogy a fegyveres harcot vívómesterektől sajátíthatjuk el, kezdő, pelyhes állú kardforgatótól igazi templomos lovaggá válva, és az összecsapásokban látványos kombókat is bevethetünk majd. A küldetések során nem feltétlenül leszünk egyedül, ugyanis négy zsoldost toborozhatunk magunk mellé, akiket egyszerű parancsokkal irányíthatunk majd. A játék a XII. századvégi Európa 20 különféle helyszínén zajlik, no és persze Bizánc szívében, az ígértek szerint hűen lemodellezett Konstantinápolyban, így olyan híres épületeket tükröz majd vissza csillogó páncélunk, mint amilyen például a Hagia Sophia.
Tudom, hogy ez az információ nem sok mindent mond, de egyelőre be kell érnetek ennyivel, hiszen a sajtóközlemény ennyiből áll. A hozzá kapott, e hírbe ágyazott két művészi munka sem sokkal bőbeszédűbb, csak annyit mondanak el, hogy a stúdió igen ügyes papírgrafikust talált. Ha a sztoriírók, kódolók, karakter-, pálya- és játéktervezők is hasonló minőséget produkálnak (a cím új generációs konzolokra is be lett jelentve), nincs okunk félni. Ha a korábbi Kylotonne-munkákat veszem alapul (a motor ugyanaz, mint a BoS esetében, a házi fejlesztésű KT Engine V2.0)... nos, ne legyek rosszindulatú, előlegezzük meg a bizalmat a francia uraknak..
Csatlakozom a Medieval 2 fanokhoz!