A brit eladások a világszintű játékiparról többségében nem árulnak el sokat, ez alól a trend alól azonban kivételt jelent az MCV 2012-es összegzése, mely szerint csak az Egyesült Királyságban 8%-kal emelkedtek a digitális videojáték-eladások. Ez azt jelenti, hogy a tavalyi év egymilliárd fontos bevételének több mint felét, 552 millió fontot tettek ki a nem fizikai formában terjesztett játékprogramok. Világszinten az MCV 11,4%-os növekedést mért, míg a dobozos kiadványok 17,6%-kal estek vissza az előző évhez képest.
Ez két dolgot jelenthet egyszerre: először is a játékosok igényei megváltoztak, már sokkal kevesebben ragaszkodnak az optikai adathordozókhoz, mint pár esztendővel korábban, másodszor a gyors internetelérés növekedése és a gazdasági válság kedvezett az online áruházaknak azok alacsonyabb árai miatt, így a vásárlók saját bőrükön is meggyőződhettek a digitális disztribúció előnyeiről.
Ti sokat vásároltok digitálisan? Ha igen, milyen játékokat vesztek: maradtok a kisebb címeknél, vagy akár a AAA-kategóriát is megcélozzátok a bankkártyákkal?
Ez két dolgot jelenthet egyszerre: először is a játékosok igényei megváltoztak, már sokkal kevesebben ragaszkodnak az optikai adathordozókhoz, mint pár esztendővel korábban, másodszor a gyors internetelérés növekedése és a gazdasági válság kedvezett az online áruházaknak azok alacsonyabb árai miatt, így a vásárlók saját bőrükön is meggyőződhettek a digitális disztribúció előnyeiről.
Ti sokat vásároltok digitálisan? Ha igen, milyen játékokat vesztek: maradtok a kisebb címeknél, vagy akár a AAA-kategóriát is megcélozzátok a bankkártyákkal?
. Annak idején nem is gondoltam volna... dobozos game fan voltam.
Hatalmas előnye hogy a gép előtt ülve szinte két kattintással magadévá teheted a játékot.
Lehet hogy most hülyeség de szerintem a jövőben teljesen felváltja a digitális vásárlás a lemezeset. nem beszélve arról hogy a fejlesztési időt is kitolhatja pár héttel. Ugye a lemezt időben el kell kezdeni gyártani meg el is kell juttatni adott országba ami nem kevés költséggel jár + ilyenkor szokott leesni a kamion hátuljáról
Viszont a digitális vásárlásnál ezeket a tényezőket ki lehet küszöbölni vagy minimalizálni szóval én nagyon jó dolognak tartom.
Előnye az adathordozóknak, hogy akkor is elérhetőek, ha nincs net, de őszintén szólva, nettelen helyen eleve nem is megyek gép közelébe. Viszont melóban például rácuppanok, és máris tölthetem azt a játékot, amivel játszani akarok, és nem kell lemezeket cígölnöm, félni, hogy megsérülnek.
Megvenni meg bármit megveszek, ha érdekel, régit, újat, AAA-t, BBB-t, CCC-t.
Arról nem beszélve, hogy pár kattintás után ott a játék a gépemen. Mivel olyan helyen lakom, ahol egy, azaz egyetlen egy videó játékokat értékesítő bolt van, ott is legtöbbszőr az a válasz, hogy "meg tudom rendelni", így sokkal kényelmesebb a dolog. Mert ugyan megrendelni én is megtudom, de minek várjak másfél-két napot a futárra, ha két perc múlva már települ is a játék?