A BPRE alapvetően egy többjátékos üzemmódú taktikai FPS, 16 fő részére. A sztori 2043-ban játszódik a Marson, ahol egymással acsarkodó nagyvállalatok bérelnek fel zsoldosokat különféle piszkos munkákra. Nyolc nagylélegzetű kampányt fog tartalmazni a játék, általában ipari/városi környezetben, a vörös bolygó porában. A melóért virtuális pénzt kapunk, ezen vásárolhatunk új fegyvereket, vagy fejleszthetjük a meglévőket több mint 100 alkatrésszel, és vehetünk persze páncélt és egyéb taktikai eszközöket is. A csavar valahol itt jön. Először is, akinek ilyen hajlamai vannak, az összekuporgatott pénzt arra is felhasználhatja, hogy saját boltot nyisson, ahol a többi zsoldosnak árulhatja a portékákat. A másik, hogy a harcokban kellőképpen edzett, azaz sok bevetésen a ranglistán előkelő helyre rukkolt játékosok úgynevezett PMC-t (private military company, azaz katonai magántársaság) alapíthatnak, ahol aztán a feladatokra maguk toborozhatják a hadfiakat, különféle klánokat összehozva. Ami még érdekesebb, hogy ez a két utóbbi tevékenység kiszakítható a játékból, azaz szabványos webes felületen is elérhető, így bármely webböngészőben futtatható.
Fontos megemlíteni, hogy a tervezésben létező katonai magántársaságok képviselői és korábbi US Special Operations Forces tagok segítik a srácokat, ezek a szakértők 32 országban, köztük Afganisztánban és Irakban szereztek tapasztalatokat, így tehát meglehetősen realisztikus alapokra építkezhettek a fejlesztők.
Az említett GameSpot anyagot elnézve jól haladnak a fiúk, az akciók gyorsak, hevesek, a pályák rengeteg lehetőséget biztosítanak a taktikázásra. Az interfész minimális, a fizika, a fegyverek viselkedése realisztikus, a torkolattűztől az anyagalapú sebzésen át (a meglőtt fémlemezen áthalad a lövedék és belefúródik a mögötte lévő betonfalba, tehát a fedezékkel is csínján kell bánni) az olyan hatásokig, mint mikor meglőve hátratántorodsz. A két kiadott kép kicsit cel-shadinges grafikát mutat csakúgy, mint a szerverünkről is letölthető bemutató videó, persze az igazi majd az lesz, ha mozgásban láthatjuk a cuccot. A független hegesztésre pedig nagyszerű példa, hogy az Echelon oldalán jelenleg a játék logójával díszített pólót lehet megvásárolni, ezzel is hozzájárulva ahhoz, hogy mielőbb elkészülhessen a demó, illetve maga a játék. Lelkesedésből, tudásból a jelek szerint nincs hiány, a pénzt kell csak összekalapozni, és egy érdekes színfolttal gyarapodhat a piac.