Jó kérdés, hogy a Fallout 76 és a Rage 2 árnyékában szükségünk van-e nekünk még egy poszt-apokaliptikus világgal felvértezett játékra, pláne a Far Cry képében, ami a harmadik rész óta nagyjából ugyanazt hozza, csak más helyszínekkel és mindig más őrülttel a célkeresztben.

A TGA 2018-on bejelentett Far Cry: New Dawn egy szempontból viszont próbál újítani: a világvége ezúttal nem lepukkant. A Föld nem lett végtelen sivatag, nem romos, kiégett házak között kell grasszálnunk, éppen ellenkezőleg: a természet fénykorát éli, színesbe borultak a mezők, zöldellnek az erdők, és itt-ott kisebb-nagyobb, békés közösségek működnek Hope megyében.

Igen, a játék színhelye ezúttal is a montanai fiktív megye, Hope, és ez nem véletlen, a New Dawn ugyanis a Far Cry 5 folytatása lesz, 17 évvel az ott történt események után járunk. Egy olyan új karaktert alakítunk, aki először utazik el Hope-ba, szóval neki minden új lesz, de annak, aki már játszott az előző résszel, sok helyszín és karakter ismerős lesz.

És meg kell hagyni, érdekes lesz látni az atomháborút túlélő, megöregedett szereplőket, az átalakult falvakat, városkákat, látni, hogy ahol egykor vallási fanatikusok randalíroztak, most békés közösség működik, ahol pedig régen egy takaros bár állt, most elvadult bandák tanyáznak.

Ezek mellett persze rengeteg új helyszín is lesz, például egy vidámpark. Az aktuális őrült szerepkörét pedig a trailerben látott ikerpár fogja betölteni. Lesz új kutyánk is, meg egy méretes vaddisznónk, társakat szintén toborozhatunk, a világ pedig telis-tele lesz mindenféle, kissé mutálódott állattal, amik egy része ránk is veszélyt fog jelenteni. Szóval a játékmenet terén sokat nem változik a New Dawn a Far Cry 5-höz képest.