A Fallout Shelter egy nagyon addiktív, szórakoztató játék, amivel speciel ma úgy elcsesztem másfél órát, hogy észre sem vettem. Sajnos azonban az ilyen játékok, pláne, ha van hozzá ranglista is, vonzzák a csalókat. Androidos játékoknál meg ez különösen igaz, a legtöbb esetben a top 10-et csaló foglalja el. Szóval toplisták tulajdonképpen értelmetlenek.
A Fallout Shelternél az első csaló megjelenése órákkal a tegnapi megjelenése után megtörtént. Az alanti képen is látható Jake Poile hihetetlen sebességgel ért el egymilliárd, majd kicsivel később már kétmillárd pontot. Értelemszerűen ilyen irreális teljesítménnyel egyből a ranglista élén landolt. Költői kérdés: ennek mi értelme?
Ami nagyon fáj hogy nincs benne multi eszköz támogatás.
Ahogy én kivettem nem menti a játékot a Google Play felhőbe, mert nem lehet úgy összeszinkronizálni több eszköz között mint pl a Heroes Charge-t. Amit mindegy hogy épp a telefonomon vagy a Tablet-emen indítok el. Így ha bármit is vásárol az ember, és telefont cserél hogy kapja vissza a vault-ját?
A Google Play itt csak a ranglistákat adja aminek még értelme sincs minthogy tele van csalókkal.
- Ismétlődő események: patkány, csótány, betörők, tűz. Egy idő után nem sok izgalmas van benne inkább idegesítő amíg nincs elég fegyvered manuálisan kell a fegyvereseket utánuk zavarni. Az események nagyon hamar unalmas repetitiv dolgok lesznek.
- Bébi gyár: Egy fickó felcsinálja az összes nőt. Értem én hogy nem Sims, csak annyira kell figyelni hogy a gyerekével nem fexik le, de a terhes nőket nyugodtan vissza lehet zavarni dolgozni, nem befolyásolja a boldogságukat. Szóval nagyon hamar el lehet érni egy demográfia robbanást.
- Ha elérjük a Bunker lakossági limitet, sincs baj addig nem szülik meg a gyereket míg a következő lakó szoba fel nem épül. Nem kell foglalkozni a túlnépesedéssel és az ebből következő esetleges éhezés, vagy boldogság vesztés, egyszerűen nem lehet.
- Nincs idő ami telne, bár a gyerekek megszületnek és felnőnek de a lakók képességei a korukkal nem változnak. Nem öregszenek és halnak meg. Ha mégis valami baleset folytán meghalna valamelyikük pár kupakért feltámaszthatóak. Ahogy kivettem a képességek csak training szobában növelhetőek, ha mindig ugyan azt csinálja az ember akkor sem megy neki jobban.
- Persze lehet gyűjteni a fegyvereket, ruhákat, lehet több szobát építeni, több gyárat, több mindent. De 100 népesség felett már nincs benne semmi amitől a játék tovább bonyolódna, vagy további kihívást jelentene. Egyszerűen csak több minden miatt kell tapicsokolni, több felfedezőt kiküldeni. De ha jól be van állítva a Vault erőforrás igénye (Étel, viz, villany) nincsenek gondok, csak örülhetsz hogy jé megint szintet lépett, nőtt képessége.
- Nincs benne Multi vagy bármi amivel közösségi élményt lehetne teremteni a játékból, hacsak nem a csalók listáját akarja nézegetni az ember.
Bár jó játékokat készít a Bethesda és a pár hónap alatt ami eltelt az apple és andoid verzió között sikerült MrHandy-t kifejleszteni, amit plusz pénzért megvehet az ember nem látok a játékban fejlődést. Vagy hogy a Bethesda a mobil platform-ot komolyan gondolná. Még akkor is ha 2 hét alatt 5 milliót termelt neki.
És ha már valaki itt felhozta a Heroes Charge-ot, említsem itt jó példaként. Az ucool kis csapata, akik minden hónapban újabb tartalommal bővítik a játékukat, és folyamatos eseményekkel próbálják lekötni játékosaikat. Rajtuk látszik hogy komolyan gondolják...
Szóval én azt javaslom mindenkinek próbálja ki, játsszon vele pár órát ha épp unatkozik a strandon. De másnap törölje le, egy csomó elfecsérelt időtől menti meg magát.
Aki ilyesmiben csal az egyszerűen hülye és jelentik, aki okosabban csal az kevésbé látványos módon.
Tegnap egyik játékomban a Heroes_charge ban megtámadok egy ellenfelet, aki velem egy szintű lenne, erre 5 mp kezdés után a teljes csapatom halott úgy, hogy neki ugyanazok az egységei voltak. Meg a másik kedvenc, amikor sose fogy ki se a mana se az akciópont.