- A Fallout 76 saját panelt kapott a QuakeCon 2018 keretein belül
- Bemutatkozott a karaktergenerálás és a fejlődés is
- Minden szintlépésnél egy tulajdonságot fejleszthetünk, és egy perket választhatunk
- A perkek pedig kártyákként jelennek meg, melyeket fejleszthetünk is
- A trollok fejére vérdíjat tűznek ki, ha sok játékost ölnek meg
A Doom Eternal és a Rage 2 mellett természetesen a Fallout 76 is szerepelt a QuakeCon 2018-on, Chris Meyer, Jeff Gardiner és Todd Howard vezettek be minket a karaktergenerálás és szintlépés rejtelmeibe. Mint kiderült, a Fallout 76-ban is egy bunker mélyén ébredünk, és a karakterünk kinézetét is itt állíthatjuk be. Újdonság viszont, hogy bekerült egy fotómód, melynek a képeit megoszthatjuk bárkivel, valamint Todd Howard mindenkit megnyugtatott, hogy a játék bármelyik pontján megváltoztathatjuk a karakterünk kinézetét, ha nem tetszik a képe.
Ami a szintlépéseket illeti, itt is a Fallout játékokban megszokott hét fő tulajdonságot (Erő, Észlelés, Kitartás, Karizma, Intelligencia, Gyorsaság, Szerencse) fejleszthetjük. Minden szintlépésnél egy ponttal növelhetjük valamelyik tulajdonságunkat, majd választhatunk egy perket is. A karakterünk fejlődésének elvileg nem lesz felső határa, viszont az ötvenedik szint után már nem fejleszthetjük a képességeinket, ekkor már „csak” perkeket választhatunk.
Maguk a perkek kártyaként jelennek meg a játékban, és mindegyik egy-egy tulajdonságunkhoz lesz rendelve. Ahhoz, hogy egy kártyát használni tudjunk, arra lesz szükségünk, hogy a hozzá tartozó tulajdonságunk értéke legalább akkora legyen, mint a kártya pontértéke, az ugyanolyan lapokat össze is olvaszthatjuk akár, hogy egy erősebb, nagyobb bónuszokat biztosító perket kapjunk. A kártyákhoz fejlődés útján juthatunk, azonban a játék kezdetben még minden második, aztán minden ötödik szinten megdob minket egy kártyacsomaggal is, melyben négy véletlenszerű lap (és egy rágó) lapul. A fejlesztők szerint ez csak azért van, hogy olyan perkekre is felfigyeljünk, melyeknek amúgy a létezéséről sem tudnánk, és bár maga a koncepció gyanúsan hasonlít egy lootboxra, Pete Hines szerint valódi pénzért nem vehetünk majd belőlük.
A fejlesztők azt is elárulták, hogy szeretnének szembeszállni a trollokkal, akik ugye az online játékokban sajnos rendszeresen felütik a fejüket. Az általuk alkalmazott megoldás egy vérdíj rendszer lesz, ami akkor lép életbe, ha valaki túl sok játékost öl meg. A játék ilyenkor megjelöli az illetőt mások minitérképén, a megölését pedig kupakokkal jutalmazza. Érdekesség, hogy ha vérdíjat tűznek ki a fejünkre, arról mi magunk nem értesülünk, maximum sejthetjük, hogy a túl sok gyilkosságnak hamarosan lesz valami következménye.