- PC-exkluzív az XCOM 2
- A Firaxis ambiciózus terveket dédelget,
- És ahhoz, hogy ezeket megvalósítsák, minden tudásukra szükségük lesz, a tapasztalatot pedig PC-n szerezték meg
- Jelenleg nem tervezik az, hogy az XCOM 2 konzolra is megjelenjen, de nem zárták ki ennek a lehetőségét
- XCOM 2 bejelentés
A Firaxis a héten jelentette be a nagyszerű XCOM: Enemy Unknown folytatását, az XCOM 2-t, ami az előd eseményei után egy, az idegenek által leigázott Földet tár elénk, amit egy kicsi, de szívós gerillacsoport segítségével kell felszabadítanunk. A folytatás jobb fizikát, kibővített és átdolgozott játékmenetet illetve procedurálisan felépített pályákat hoz, megjelenni pedig idén novemberben fog, méghozzá kizárólag PC-re.
Utóbbi pont mérsékelten érdekes, hiszen habár egy stratégiai játékról beszélünk, ami konzolon nem túl gyakori, az előző rész kapható volt Xbox 360-ra és PS3-ra is. Felmerül így a kérdés, hogy mi változott? Nos, az Firaxis az erősségeikre akart koncentrálni, a csapat pedig PC-n szedte össze a tapasztalatait, ezért ezen a platformon érzik magukat kényelmesen.
„Nagyon-nagyon ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé. A listán nagy részletességű karakterek illetve környezetek, jobb rombolhatóság, fizika alapú renderelés és a legfontosabb, amire Enemy Unknown készítése során nem volt lehetőségünk, a procedurálisan felépített pályák. Mindehhez minden tapasztalatunkat össze kellett szedni, a tapasztalatokat pedig PC-n szereztük.” -- mondta Jake Solomon, az XCOM 2 kreatív direktora.
A PC-centrikus fejlesztés eredményeképpen a játék irányítása teljes mértékben egérrel és billentyűzettel történik majd, annyira, hogy nem is terveznek gamepad támogatást (ezt később még beépíthetik), illetve a kezelőfelületet is olyan kialakítást kapott, ami a PC gamerek szokásait veszi figyelembe, azaz több szöveges információ, mivel úgyis közel ülünk.
Az természetesen nincs kizárva, hogy az XCOM 2 később konzolokra, konkrétan Xbox One-ra és PS4-re is megjelenjen, ám ez egyelőre még szóba sem jött.
Vagyis az ember egész életében változik; így változik az ízlése is. Néha csak kicsit, néha nagyot, néha meg teljesen megfordul. Én még mindig imádom a Laser Squad-ot és társait (ha mai játéknak feleltetnénk meg, akkor az például az X-COM lenne). :)