Kiskoromban sokat gondolkodtam azon az olyan filmek nézése közben, mint az 1969-es Angliai csata, hogy ha a géppuska ott van a repülőgép propellere mögött, miért nem találja azt el. Persze azóta már tudom, hogy a propeller mechanikusan szinkronban volt a fegyver elsütő szerkezetével, hála a Fokker cég Gestangesteuerung nevű vezérlő mechanizmusának, ami részben saját fejlesztés, részben egy francia repülőgéproncsból kiszedett deflektoron alapult.
A The Slo Mo Guys csapata most egy videóban mutatja be, hogy milyen kevés időn múlik, hogy a fegyver ne lyuggassa ki a légcsavar lapátjait, és azt is láthatjuk, hogy mi történik, ha a fegyver és a propeller nincs szinkronban.
Hogy ennek mi köze a videojátékokhoz? Nos, a videó elkészültét az EA szponzorálta és a Battlefield 1 marketinggépezetének része, ráadásul érdekes is.
Én is csalódtam abban, hogy magát a mechanikát nem mutatták meg. Úgy lett volna teljes. Bár a képek így is nagyon ütősek.
Én is csalódtam abban, hogy magát a mechanikát nem mutatták meg. Úgy lett volna teljes. Bár a képek így is nagyon ütősek.
Reméltem, hogy magát a mechanizmust is bemutatják a srácok mert rendkívül érdekes, és eszméletlen precizitást igényel több szempontból is.
+Érdekesség ha valaki olvassa... A Monarchia repülői az "itthon" gyártott géppuskák miatt nem voltak ilyen jól szinkronizálhatóak (az újrasütésük és sütési sebességük melegedés, por és rossz minőségű lőszer miatt nagyobb intervalumon belül mozgott), ezért sok "általunk" használt 1 VH.-s gépen volt fordulatszámmérő, és a pilóta "leejtette" a fordulatszámot tüzeléskor...