A World of Darkness MMORPG-t hosszú éveken át fejlesztette az EVE-vel világszerte elismertté vált CCP, ám idén tavasszal bombaként robbant a hír, hogy az ambiciózus és izgalmas projektből végül nem lesz semmi. Ugyan a fejlesztőcsapat meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a játék törlését illetően, pár dolgozó kicsit beszédesebb volt, és a The Guardiannek mesélték el, hogy a közel tíz éven át tartó munka végig rosszul szervezett és nehézkes volt.
A CCP még 2006-ban vásárolta fel az eredeti papír+ceruza szerepjátékot megalkotó White Wolfot, és azon nyomban a World of Darkness MMORPG-re állította rá a stúdiót. Bár ez elsőre nagyfokú elhivatottságról tesz tanúságot, Nick Blood fejlesztő szerint a CCP egyszerűen nem tudta, mihez kezdjen a hatalmasra duzzat brigáddal, és ahelyett, hogy hagyta volna őket dolgozni a játékon, 3-6 havonta elvette tőlük a gyeplőt, hogy inkább az EVE Online kiegészítőin, javításain ügyködjenek, így segítve a CCP első számú bevételi forrását.
A World of Darkness fejlesztése annyira lelassult, hogy EVE méreteivel vetekedő, nyílt világú szerepjátékot folyamatosan elölről kellett kezdeni, hogy a CCP munkatársai lépést tarthassanak a technológia fejlődésével. Összesen három alfaverzió született, melyekből Blood kettőt próbált ki -- elmondása szerint a 2011-es, ötéves build annyira kezdetleges volt, hogy alig lehetett ráismerni a dizájndokumentumban jegyzett játékmenetre. Később, a második alfatesztkor a játék már funkcionálisabbnak mutatkozott, és a kor kívánalmainak megfelelően változott, például helyet kapott benne az Assassin's Creedből kölcsönvett falmászás és rejtőzködés. Viszont ekkor sem tűnt többnek érdekes kísérletnél.
A harmadik, egyben utolsó alfaváltozat még idén márciusban készült el. Bár ezt a The Guardiannek nyilatkozó Blood már nem próbálta ki, valószínűleg elég szörnyű lehetett, ugyanis egy hónappal később a CCP hivatalosan is leállította a fejlesztést. A valós okok között szerepelt, hogy a csapatnak egyszerűen elfogyott a pénze, és sem az EVE nem termelt eleget egy ekkora projekt fenntartásához, sem a hatalmasat bukott Dust 514 nem volt képes kimenteni a World of Darknesst a mocsárból. Szívfájdításul álljon itt az eddig ismert egyetlen játékkép a ki tudja, melyik alfából.