Az új SimCity egyike azon játékoknak, melyek megkövetelik, hogy a játékosok folyamatos internetkapcsolattal rendelkezzenek. Ez azért kell, hogy a csalók és tolvajok ellen hatékonyan tudjanak védekezni, de azért is fontos, mert csak így kaphatjuk meg azt a játékélményt, amit a Maxis csapata megálmodott.
A játék technikai felelőse a kötelező internetkapcsolat miatt befutott negatív kommentek hatására megírta az üggyel kapcsolatos válaszát a hivatalos blogon. Ebből megtudtuk, hogy azért kell kapcsolódnunk, mert a játéktér dinamikus mivoltát csak az összekapcsolt játékosok tudják biztosítani, de ami még ennél is fontosabb: a kalkulációkban részt vesznek az Electronic Arts szerverei. A GlassBox Engine gondoskodik minden szimulációról az építkezésektől kezdve a mintegy százezer egyedi polgár viselkedéséig, ám ahhoz, hogy ezt a tengernyi adatot hatékonyan fel tudja dolgozni, külső szervereket von be, melyek hárompercenkénti frissítéssel biztosítják azt, hogy naprakész adatok álljanak előttünk.
A feldolgozott számok segítenek abban, hogy egy dinamikus, a szereplők által befolyásolt világot kapjunk, illetve ezzel lehet pontos statisztikákat és ranglétrákat készíteni, és persze így könnyebb lesz heti kihívásokat elénk állítani. Az persze már más kérdés, hogy a szerverek bírni fogják-e a terhelést...
A játék technikai felelőse a kötelező internetkapcsolat miatt befutott negatív kommentek hatására megírta az üggyel kapcsolatos válaszát a hivatalos blogon. Ebből megtudtuk, hogy azért kell kapcsolódnunk, mert a játéktér dinamikus mivoltát csak az összekapcsolt játékosok tudják biztosítani, de ami még ennél is fontosabb: a kalkulációkban részt vesznek az Electronic Arts szerverei. A GlassBox Engine gondoskodik minden szimulációról az építkezésektől kezdve a mintegy százezer egyedi polgár viselkedéséig, ám ahhoz, hogy ezt a tengernyi adatot hatékonyan fel tudja dolgozni, külső szervereket von be, melyek hárompercenkénti frissítéssel biztosítják azt, hogy naprakész adatok álljanak előttünk.
A feldolgozott számok segítenek abban, hogy egy dinamikus, a szereplők által befolyásolt világot kapjunk, illetve ezzel lehet pontos statisztikákat és ranglétrákat készíteni, és persze így könnyebb lesz heti kihívásokat elénk állítani. Az persze már más kérdés, hogy a szerverek bírni fogják-e a terhelést...
A jónép már az első SimCity-ben is reagált a döntéseinkre. Az online játéknál se érdekelt, ha elhitették velem, hogy most jóskapista költözött be a házba, mert ugyanúgy kóválygott, mint bármelyik nem nevesített lakó. A IV részben is le tudták programozni, hogy az egyik régió hatással legyen a másikra.
Engem az zavart a IV-ben is, hogy míg az egyik régiót teleraktam radioaktív és környezetszennyező cuccal, a tőle képzeletbeli vonallal elválasztott másik régióban vígan élték a greenpeace-esek az életet.
Az indok, hogy nekem online akarnak szimulálni, eléggé sántít. Ha a jogtisztaságot akarják így elérni, megértem.
2. De igen, sokkal összetettebb a szimuláció, mint az eddigi részekben, a motornak sokkal több mindent kell figyelnie. A világban élő minden egyes simnek saját élete van, ráadásul minden döntésünkre azonnal kell reagálnia a szimulációnak, és nemcsak város-, hanem régiós szinten is. Ez teljesen független attól, hogy valaki magában vagy társakkal építkezik, mert az egyes településeket így is, úgy is össze kell hangolni, és nemcsak az erőforrások cserélgetését intézni, hanem a különféle hatásokat és azok következményét is figyelni.
3. Ha egyedül is játszunk, akkor is lesznek ranglisták, nem is egy, plusz folyamatosan érkeznek a különféle napi-, heti és havi kihívások is. Ezeket is kezelni kell, ezt is lehetetlen lenne offline módban intézni.
Hölgyeim és Uraim, még éppen időben, de befutott a 2012-es év legszánalmasabb, legidiótább kifogása. A Remedy "azért nem lesz Alan Wake PC-re, mert ezt csak a fotelből lehet igazán élvezni" aranyköpésétől veszi át a koronát az EA szösszenete.
SZ-Á-N-A-L-M-A-S
Van aki beveszi ezt a baromságot? A játék vélhetően le lesz butítva a SimCity 4-hez képest (szimuláció ide vagy oda), ahhoz mégse kellettek az EA szerverei.